W październiku krakowskie lotnisko obsłużyło 529 473 pasażerów tj. o 84 tys. pasażerów więcej niż analogicznym okresie w 2016 roku. W minionym miesiącu odnotowano łącznie 4 205 startów i lądowań, co oznacza 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Październik był kluczowy dla krakowskiego lotniska ze względu na ogłoszone plany inwestycyjne na 2036 rok, otwarcie unikatowego na skalę europejską Centrum Edukacji Lotniczej oraz inaugurację
zimowej siatki połączeń.
- Po raz pierwszy w tym miesiącu została przekroczona granica 0,5 mln obsłużonych pasażerów. Wkrótce jako pierwszy port regionalny w Polsce spodziewamy się obsłużenia 5 milionowego pasażera w ciągu roku. Pokazuje to potencjał gospodarczy i turystyczny Krakowa i Małopolski – dodał Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport.
Łącznie od 1 stycznia do 31 października 2017 r. krakowskie lotnisko obsłużyło 4 879 693 pasażerów (670 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku), daje to wzrost na poziomie 16 proc. Po zakończeniu października, do rezultatu liczby obsłużonych pasażerów w roku 2016 brakowało zaledwie 104 tys. pasażerów. W 2036 r. Kraków Airport obsłuży nawet 12 mln pasażerów. Na infrastrukturę port planuje
przeznaczyć 1 mld złotych. Rozwój lotniska oznacza powstanie ponad 10 tys. nowych bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy oraz rozwój gospodarki Krakowa i Małopolski.
– Atutami Kraków Airport jest położenie i dobra komunikacja z miastem oraz zdywersyfikowana siatka połączeń oferowanych zarówno przez przewoźników tradycyjnych, jak i niskokosztowych. Infrastruktura lotniska wymaga jednak stałej rozbudowy i ciągłego dostosowywania do zmieniających się przepisów i wymagań technicznych, prognoz ruchu pasażerskiego oraz oczekiwań różnych użytkowników lotniska. Lotnisko jest podstawą rozwoju gospodarki Krakowa i Małopolski – zwraca uwagę Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
W ubiegłym miesiącu
poinformowaliśmy również o tym, że Kraków Airport zdobył nagrodę ASQ Awards 2016 za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region. Nagrodę przyznaje Airport Council International (Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych), na podstawie ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach.