Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Berlińskie lotniska pękają w szwach. Kiedy otwarcie Berlin Brandenburg Airport?


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2017-09-18 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Berlińskie lotniska pękają w szwach. Kiedy otwarcie Berlin Brandenburg Airport?
Tłok na lotnisku Berlin TegelFot. berlin-airport.de
Otwarcie lotniska Berlin Brandenburg przedłuża się, tymczasem ruch nad stolicą Niemiec stale rośnie. Obsługujące wzmożony ruch lotnisko Tegel ledwo daje radę z obsługą lądujących i startujących samolotów, a opóźnienia w porcie dotyczą już niemal 30 procent operacji.
To właśnie ze względu na powyższe opóźnienia Port Lotniczy Berlin Tegel okrzyknięto najmniej punktualnym lotniskiem całych Niemiec. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku o ponad 15 minut opóźnionych było 29,3 procent wszystkich startów i lądowań. Drugie berlińskie lotnisko Schönefeld również odnotowuje opóźnienia, te są jednak nieco mniejsze i sięgają 23 procent całego ruchu.

8 lat opóźnienia Berlina Brandenburg

Tymczasem Port Lotniczy Berlin Brandenburg, który miał przejąć cały ruch z obu berlińskich lotnisk już w 2011 roku, wciąż przekłada termin swojego otwarcia. Wszystkiemu winne są usterki, ze względu na które najbardziej prawdopodobny termin otwarcia portu to jesień 2019 roku. To osiem lat po pierwotnie wyznaczonym terminie. Zostanie on dotrzymany tylko pod warunkiem, że prace na lotnisku przyspieszą. Obecnie na terenie lotniska niewiele się dzieje, ponieważ zarząd zajęty jest poszukiwaniem firm, które byłyby w stanie bezwzględnie dotrzymać terminów i wywiązać się z niezbędnych prac.

Berlińskie lotnisko okrzyknięto już najbardziej pechową budową powojennych Niemiec. Pierwotnie port miał zostać uruchomiony w 2011 roku, ale seria awarii, błędów i skandali opóźniła jego uruchomienie, a sama budowa trwa już od 10 lat. Początkowo przeznaczono na nią 2,5 mld euro. Ostatnie szacunki mówią już o 6,5 mld euro. Niemieckie media oceniają jednak, że ostateczny koszt lotniska może sięgnąć nawet 8-10 mld euro. Warto przy tym dodać, że każdy miesiąc postoju inwestycji to 20 mln euro kosztów za prąd i klimatyzację, ochronę oraz utrzymanie infrastruktury.

Wielki, ale i tak zbyt mały

Nowe lotnisko obliczone jest na obsługę 27 mln pasażerów rocznie. Już teraz wiadomo jednak, że pojemność portu będzie zbyt mała, aby obsłużyć cały ruch pasażerski, szacowany na nawet 37 mln. Jeśli lotnisko zostanie uruchomione w przyszłym roku, będzie to trzeci co do wielkości port lotniczy w Niemczech, zaraz po Frankfurcie nad Menem i Monachium.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Kolejne opóźnienie przy budowie Berlin Brandenburg

Infrastruktura i lotniska

Kolejne opóźnienie przy budowie Berlin Brandenburg

Justyna Urbaniak 08 sierpnia 2017

Berlin Brandenburg Airport: Kolejna zmiana terminu uruchomienia lotniska

Biznes i przemysł

Berlin Brandenburg Airport: Kolejna zmiana terminu uruchomienia lotniska

Justyna Urbaniak 23 stycznia 2017

Berlin: Za dokończenie prac przy budowie lotniska "milionowe bonusy"?

Biznes i przemysł

Berlin: Za dokończenie prac przy budowie lotniska "milionowe bonusy"?

Justyna Urbaniak 22 listopada 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS