Partner serwisu
Biznes i przemysł

Aerofłot zamawia 20 samolotów Suchoj Superjet 100 [film]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Podczas Moskiewskich pokazów lotniczych połączonych MAKS – rosyjski narodowy przewoźnik lotniczy – zdecydował się na zamówienie 20 sztuk niewielkich odrzutowców średniego zasięgu Suchoj Superjet 100.

Samolot jest rosyjską odpowiedzią głównie na konstrukcje brazylijskiego Embraera, który produkuje odrzutowce podobnej wielkości i pojemności, chętnie kupowane w Europie (ma je również LOT). Jest to stosunkowo nowa konstrukcja, którą oblatano w 2008 roku. Samolot wyprodukowano dotąd w 136 egzemplarzach (wliczając w to prototyp i samoloty do testów statycznych i w powietrzu). Maszyna produkowana jest w rosyjskim Komsomolsku z udziałem takich firm zachodnich jak Thales (awionika) czy Liebherr (układy sterujące). Silniki stworzono przy udziale potentata w ich produkcji – francuskiej SNECM-y i rosyjskiej wytwórni NPO Saturn, które razem stworzyły konsorcjum PowerJet.

Pech Superjeta

Samolot nie miał łatwego startu. W 2012 roku, podczas lotów pokazowych w Indonezji, samolot Superjet uległ katastrofie, uderzając w wulkan Salak, zginęła cała załoga i pasażerowie – głównie potencjalni nabywcy maszyny. Kiedy, szczęśliwie dla producenta, okazało się, że błąd popełniła załoga, ponad rok po wypadku w innym samolocie, podczas lądowania na lotnisku Keflavik w Islandii, doszło do wypadku w wyniku niewysunięcia się części podwozia.

Są już w Europie

Doświadczenia z eksploatacją samolotów są jednak dobre. Oprócz zamawiających z Federacji Rosyjskiej (Aerofłot ma już 30 sztuk Superjetów, kolejnym największym użytkownikiem jest Gazpromavia) do producenta popłynęło spore zamówienie od meksykańskiego Interjeta (22 sztuki) oraz od irlandzkiego CityJeta. Samoloty należące do tego ostatniego operatora wykonują obecnie loty w ramach siatki połączeń Brussels Airlines.

Zamówione przez Aerofłot samoloty będą miały 87 miejsc w dwuklasowej konfiguracji. Maszyny będą wykorzystywane do lotów wewnątrz Rosji i do krajów ościennych. Aerofłot nie wyklucza ich wykorzystania także na mniej obciążonych trasach do Europy Środkowej. Całe zamówienie ma zostać wykonane wyjątkowo szybko – do końca lipca 2018 roku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Prawo i polityka

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Rafał Dybiński 11 września 2023

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Biznes i przemysł

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Mateusz Kieruzal 12 kwietnia 2023

Aerofłot rok po agresji Rosji w Ukrainie. Wizerunkowa klęska giganta

Biznes i przemysł

Bruksela kwestionuje sprzedaż samolotów dla Aerofłotu. Złamano sankcje?

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2023

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Rafał Dybiński 04 listopada 2022

Zobacz również:

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Prawo i polityka

Ugoda Aerofłotu z AerCap. Lessor sprzedał 18 samolotów

Rafał Dybiński 11 września 2023

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Biznes i przemysł

Iran naprawia samoloty Aerofłotu

Mateusz Kieruzal 12 kwietnia 2023

Aerofłot rok po agresji Rosji w Ukrainie. Wizerunkowa klęska giganta

Biznes i przemysł

Bruksela kwestionuje sprzedaż samolotów dla Aerofłotu. Złamano sankcje?

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Prawo i polityka

Kto lata nad Afganistanem? Aerofłot i spółka

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2023

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Pasażer i linie lotnicze

Aerofłot wznawia trzy dalekie trasy, ale bez Delhi

Rafał Dybiński 04 listopada 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5