INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Prezes PL Radom: Negatywna opinia to mniej pasażerów. O nas mówią pozytywnie


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-08-01 11:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Prezes PL Radom: Negatywna opinia to mniej pasażerów. O nas mówią pozytywnie
fot. Port Lotniczy Radom
– Skupiamy się na inwestycjach, które upodobnią radomskie lotnisko – pod względem operacyjnym – do innych lotnisk regionalnych. Na razie bowiem posiadamy najuboższą infrastrukturę spośród wszystkich portów lotniczych w Polsce – mówi w rozmowie z portalem „Rynek-Lotniczy.pl” prezes Portu Lotniczego Radom, Dorota Rajkowska.
Emilia Derewienko, „Rynek-Lotniczy.pl”: Jakie są bieżące, najważniejsze inwestycje infrastrukturalne Portu Lotniczego Radom?

Dorota Rajkowska, prezes Portu Lotniczego Radom:
W tej chwili finalizujemy budowę stacji paliw z etyliną 95 i AVGAS. Pozwoli to na zwiększenie ruchu GA oraz wzbogaci ofertę PL Radom o możliwość tankowania mniejszych samolotów, a wiemy, że są takie oczekiwania względem nas ze strony pilotów.

Radomskie lotnisko posiada terminal pasażerski o powierzchni 3 tys. m2. Obiekt wyposażony jest oczywiście zgodnie z obowiązującymi standardami i zapewnia kompleksową obsługę pasażerów. Jego przepustowość szacowana jest na około 500 tys. pasażerów, więc przez dłuższy czas w zupełności wystarczy.

Jakie inwestycje macie dopiero w planach?

Tę sprawę należy rozpatrywać w dwóch aspektach. Pierwszy dotyczy planów zawartych w Planie Generalnym, którego pierwotna wersja powstała wiele lat temu. Inwestycje tam umieszczone, zaplanowane zostały na podstawie prognoz ruchu i, jak wiemy, rozminęły się z rzeczywistością. Nie potrzebujemy na tym etapie działalności spółki wielokrotnie większego terminala pasażerskiego, kilku dużych płyt postojowych czy ciągu nowych budynków administracyjnych i technicznych. Skupiamy się zatem na inwestycjach, które upodobnią radomskie lotnisko – pod względem operacyjnym – do innych lotnisk regionalnych. Na razie bowiem posiadamy najuboższą infrastrukturę spośród wszystkich portów lotniczych w Polsce.

Z pewnością powinna zostać wydłużona droga startowa, tak aby zwiększyć możliwy zasięg samolotów oraz nowa płyta postojowa, aby w ogóle myśleć o nowych przewoźnikach i w związku z tym o kolejnych samolotach. Ze względu na bardzo ograniczone finanse rozpatrujemy możliwość rozbudowy – przez poszerzenie – istniejącej płyty postojowej, która może pomieścić 1 samolot kodu C i jeden kodu B. Chcielibyśmy umożliwić możliwość postoju 2 samolotów kodu C.

Jakie są prognozy dla portu?

Prognozy dla PL Radom uzależnione są od kierunków wytyczonych przez właściciela tj. Gminy Miasta Radom. Wraz z linią Sprintair oferujemy połączenia lotnicze do Gdańska, Pragi i Lwowa. Kierunki te cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów. Na tyle dużym, że obecnie – w sezonie letnim – jest niekiedy problem z dostępnością wolnych miejsc w samolocie na wszystkich tych destynacjach.

Czy będziecie rozbudowywać siatkę połączeń?

Oczywiście, chcemy budować siatkę i przedstawić naszym potencjalnym klientom jak najbogatszą ofertę. Proszę jednak pamiętać o ograniczeniach infrastrukturalnych, takich jak na przykład wspomniana płyta postojowa czy brak systemu ILS, co wymaga nakładów finansowych. Prowadzimy rozmowy z różnymi przewoźnikami i mamy nadzieję, że przyniesie to konkretny, pozytywny efekt.

Jakie są największe wyzwania stojące przed radomskim lotniskiem?

Wyzwaniem jest prowadzenie tego typu działalności w ogóle. To biznes bardzo trudny i wrażliwy na wiele czynników, niekoniecznie zależnych od zarządzającego lotniskiem. Do końca ubiegłego roku byliśmy portem lotniczym o którym mówiło się najczęściej. Niestety w negatywnym kontekście. Wszystko zmieniło się wraz z publikacją statystyki za 2016 rok, gdy okazało się, że nie jesteśmy już najmniejszym portem lotniczym w Polsce. O radomskim lotnisku mówi się teraz pozytywnie. To dobrze, bowiem negatywna opinia to nie tylko mniej pasażerów, ale także trudniejsze rozmowy z przewoźnikami.

Przykładem są pierwsze operacje Portu Lotniczego Radom przez Czech Airlines i AirBaltic. Atrakcyjne i tanie połączenia nie cieszyły się zainteresowaniem, bowiem niewiele osób wierzyło w możliwość operowania z PL Radom i czekając na rozwój wydarzeń czekali z decyzją czy kupić bilet, nie mając pewności czy w ogóle polecą. Tak sugerował wykreowany przez media w powszechnej świadomości obraz radomskiego lotniska, które w każdej chwili może zostać po prostu zamknięte.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Radom: Lotnisko kontra ustawa o dostępie do informacji publicznej

Prawo i polityka

Radom: Lotnisko kontra ustawa o dostępie do informacji publicznej

Justyna Urbaniak 18 lipca 2017

Radom z ogromną stratą za ubiegły rok

Infrastruktura i lotniska

Radom z ogromną stratą za ubiegły rok

Justyna Urbaniak 11 lipca 2017

Podpisano porozumienie w sprawie Air Show w Radomiu

Infrastruktura i lotniska

Podpisano porozumienie w sprawie Air Show w Radomiu

Michał Szatkowski 06 lipca 2017

 

Bittel, Mamiński, Szarata: Zbudujemy KDP w Polsce

Infrastruktura i lotniska

Bittel, Mamiński, Szarata: Zbudujemy KDP w Polsce

21 listopada 2017

Wiatrowski: CPK nie musi zaszkodzić lotniskom regionalnym

Infrastruktura i lotniska

Wiatrowski: CPK nie musi zaszkodzić lotniskom regionalnym

21 listopada 2017

Ryanair szuka inżynierów. Oferuje 200 miejsc pracy

Biznes i przemysł

Ryanair szuka inżynierów. Oferuje 200 miejsc pracy

20 listopada 2017

Czarny piątek. Ryanair wprowadza specjalne zniżki

Pasażer i linie lotnicze

Czarny piątek. Ryanair wprowadza specjalne zniżki

20 listopada 2017

Lotnisko Chopina wśród najszybciej rosnących lotnisk UE

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Chopina wśród najszybciej rosnących lotnisk UE

20 listopada 2017

Airbus A320 Amare na 19. Dni Belgijskie

Biznes i przemysł

Airbus A320 Amare na 19. Dni Belgijskie

20 listopada 2017

 

 

 

 

 

współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Infrastruktury Transport Publiczny Railway Market ZDG TOR ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS