Przetarg na rozbudowę terminala pasażerskiego w Porcie Lotniczym Lublin został unieważniony. Powód to zbyt wysoka cena jedynego wykonawcy, który do niego przystąpił – czyli Budimeksu.
Zbyt wysoka cena
Budimex za wykonanie zadania zażądał 12,6 mln zł. Tymczasem w budżecie portu lotniczego na rozbudowę terminala pasażerskiego zarezerwowano 8,6 mln zł. Oferta firmy była więc blisko 4 mln zł wyższa od założeń wykonawcy. Przedstawiciele lotniska zdecydowali się unieważnić przetarg.
Tuż po podjęciu decyzji lotnisko na nowo zaczęło poszukiwania firmy, która zajęłaby się rozbudową terminala. Tym razem nie będzie to jednak przetarg, a negocjacje z firmami. W rozmowie z lubelskim oddziałem „Gazety Wyborczej” Piotr Jankowski, rzecznik prasowy lubelskiego lotniska przyznał, że taką możliwość daje lotnisku wewnętrzny regulamin.
Przedstawiciele Portu Lotniczego Lublin wysłali już zaproszenia do sześciu firm, z którymi prowadzone będą rozmowy. Jedna z nich już się odbyła. Wszystkie rozmowy przeprowadzone zostaną w ciągu najbliższego miesiąca. Wykonawca wyłoniony zostanie spośród zaproszonych firm. Warunek – jego oferta nie może być wyższa, niż założono w budżecie. Wyczerpująca się przepustowość
Tymczasem lubelskie lotnisko działa na rynku już blisko cztery lata, a liczba pasażerów z roku na rok rośnie. Rozbudowa jest konieczna, by zapewnić odpowiednią przepustowość terminala. Ta, według założeń, mogłaby się zakończyć już w przyszłym roku.
Rozbudowa terminala polegać będzie na poszerzeniu hali odlotów. Obecna hala liczy około 700 m.kw. a po rozbudowie zyska dodatkowe 1,8 tys. m.kw. od strony wschodniej. W nowej części planowana jest obsługa pasażerów ze strefy Schengen. W istniejącej obecnie hali będą obsługiwani pasażerowie spoza strefy Schengen.
Istniejący obecnie terminal liczy 11 tys. m.kw. i jest znacznie mniejszy od tego, jaki planowano w pierwotnej wersji. W 2010 roku w trakcie projektowania terminala zapadła decyzja o jego zmniejszeniu o połowę. Zmiana spowodowana była zaleceniami ekspertów z organizacji Jaspers współpracujących z Komisją Europejską, która zatwierdziła przyznanie środków unijnych na sfinansowanie budowy lotniska. Według ekspertów Jaspers planowany początkowo terminal był za duży w stosunku do szacowanego ruchu na lotnisku.
Budowa lotniska kosztowała 476 mln zł, z czego 144,5 mln zł pokryła dotacja z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.