Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

ACI World: Dynamiczny rozwój rynku lotniczego na świecie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ ACI World

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
ACI World: Dynamiczny rozwój rynku lotniczego na świecie
fot. Pixabay
Jak pokazuje światowy raport dotyczący transportu lotniczego opracowany przez ACI World, ciągłe ożywienie w przemyśle i globalnym handlu, wraz ze wzrostem zaufania w biznesie, przyczyniło się do szybkiego rozwoju rynku lotniczego na całym świecie.

Ta stabilność przyczyniła się do wzrostu wartości branży dla inwestycji. W raporcie stwierdzono, że dochody lotnicze generowane z opłat lotniskowych na pasażera w ujęciu realnym pozostały stabilne - w wysokości 10 USD za pasażera. Wykorzystując dochody lotnicze jako alternatywę dla opłat lotniskowych, opłaty rosną na całym świecie w takim samym tempie, jak globalny popyt. Według ACI jest to wyraźna informacja, że ​​wezwania do ściślejszych i sztywniejszych regulacji gospodarczych w zakresie opłat lotniskowych są bezpodstawne.

Rośnie Azja i Pacyfik

W sprawozdaniu stwierdzono również, że nie można zaprzeczyć, iż przyszły wzrost popytu na transport lotniczy będzie pochodzić z gospodarek wschodzących i rozwijających się, głównie z regionu Azji i Pacyfiku. W 2016 r. lotniska zlokalizowane w gospodarkach wschodzących i rozwijających się zajmowały 45 proc. globalnego ruchu pasażerskiego na światowych lotniskach. Do roku 2040 udział ten ma wzrosnąć do 62 proc. Do tego czasu przepustowość pasażerów na tamtejszych lotniskach będzie 1,6 razy większa niż ruch pasażerski.

– Porty lotnicze mają zasadnicze znaczenie dla rozwoju gospodarczego miast, krajów i regionów, a ciągłe ożywienie w przemyśle wytwórczym i handlu światowym oraz wzrost zaufania w biznesie przyczyniły się do wzrostu liczby pasażerów i ładunków na całym świecie – powiedziała Angela Gittens, dyrektor generalny ACI World. – Od 2010 r. globalny ruch pasażerski rośnie średnio o 5,5 proc. rocznie, co świadczy o odporności branży.

– Aby nadążyć za rosnącym zapotrzebowaniem na infrastrukturę lotniczą, porty lotnicze muszą być w stanie inwestować, ulepszać i rozwijać się. Opłaty i dochody pozalotnicze są głównym źródłem funduszy na inwestycje w infrastrukturę i poprawę usług dla wielu lotnisk – dodał przedstawiciel ACI World.

Koszty i inwestycje

Struktura kosztów portów lotniczych nadal charakteryzuje się głównie wysokimi kosztami stałymi, niezbędnymi do utrzymania i eksploatacji elementów infrastruktury. W 2016 r. koszty operacyjne stanowiły 64,7 proc. całkowitych kosztów, pozostała część została przypisana do kosztów kapitałowych.

Wyniki wciąż wskazują na fakt, że porty lotnicze to przedsiębiorstwa wymagające dużych nakładów, które wymagają wielu lat na odzyskanie znaczących inwestycji kapitałowych na pasach startowych i terminalach. Skala obecnego i prognozowanego zapotrzebowania w portach lotniczych wyraźnie wskazuje na potrzebę zwiększenia poziomu inwestycji w celu utrzymania i zwiększenia zdolności na odpowiednim poziomie jakości usług.

W związku z tym opłaty lotniskowe i dochody pozalotnicze są głównymi źródłami finansowania inwestycji. Aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie linii lotniczych i spedytorów, należy zezwolić portom lotniczym na inwestowanie tych przychodów w celu sfinansowania przyszłych inwestycji lub wypłaty na rzecz akcjonariuszy w oparciu o finanse portu lotniczego.

Potencjał dochodów pozalotniczych

Raport pokazuje, że struktura przychodów z portu lotniczego pozostała stabilna przez ostatnie sześć lat. Podczas gdy dochody pozalotnicze pozostają ważnym źródłem dochodu dla portów lotniczych, większość przychodów pochodzi z działalności związanej z lotnictwem. Lotniska są silnie zachęcane do rozwijania działalności pozalotniczej i maksymalizacji przychodów pozalotniczych w swoich obiektach. W rzeczywistości nie powinny one podlegać jakimkolwiek ograniczeniom w zakresie rentowności, ponieważ nie pochodzą od operatorów statków powietrznych i są wytwarzane w środowisku konkurencyjnego rynku.

Globalny wzrost liczby pasażerów

Ruch lotniczy na poziomie światowym odnotowuje stałe wzrosty w ciągu ostatnich trzech lat. Według wstępnych statystyk ACI, ruch pasażerski zanotował wzrost o 6,6 proc. w 2017 r. Ponadto raport o stanie portów lotniczych ujawnia, że ​​ruch pasażerski dalej będzie się rozwijał, odnotowując coroczny wzrost powyżej średnich historycznych.

Aby jednak nadal zaspokajać potrzeby tego popytu, porty lotnicze muszą mieć długoterminową perspektywę dla swojej działalności i zapewniać odpowiednią przepustowość. Co równie ważne, w tym dynamicznym, konkurencyjnym środowisku, lotniska są zmuszone do ustalania konkurencyjnych opłat, oferowania zachęt i rabatów oraz inwestowania w ulepszenia jakości obsługi w celu zmaksymalizowania korzyści ze swojej działalności.

Jako przedsiębiorstwa, lotniska nadal odgrywają kluczową rolę w globalnym handlu

W 2016 r. lotniska nadal koncentrowały się na zaspokajaniu nie tylko potrzeb linii lotniczych, ale także pasażerów, rządów i społeczności, którym służą. Nagrody za jakość usług lotniczych 2017 (ASQ) odzwierciedlały coraz bardziej konkurencyjne środowisko operacyjne lotnisk. Ciągłe doskonalenie usług jest kluczowym elementem wydajności biznesowej. W tym kontekście należy opracować praktyki, przepisy i polityki, aby zrównoważyć potrzeby globalnego przemysłu lotniczego.

Przemysł nadal jest motorem wzrostu. W 2016 r. przychody z lotnisk przekroczyły wartość 160 mld USD, przyczyniając się do wzrostu produktu krajowego brutto. Przychody rosły w tempie porównywalnym ze wzrostem ruchu pasażerskiego - zarówno w wymiarze 6 proc.

Doświadczenie klienta pozostaje najwyższym priorytetem

Przemysł odnotował wzrost wydajności na poziomie operacyjnym. Jest to pozytywny sygnał i dowód, że porty lotnicze wyraźnie koncentrują swoje wysiłki na usprawnieniu operacji na lotniskach, aby lepiej służyć swoim klientom.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznań: Rekordowy sierpień i już blisko 2 mln pasażerów w 2023

Infrastruktura i lotniska

Poznań: Rekordowy sierpień i już blisko 2 mln pasażerów w 2023

Rafał Dybiński 13 września 2023

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Prawo i polityka

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Rafał Dybiński 11 września 2023

Zobacz również:

Do tych miejsc lataliśmy najczęściej w 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Do tych miejsc lataliśmy najczęściej w 2019 roku

Magdalena Romanowska 04 grudnia 2019

Modlin świętuje 16 mln pasażerów w ciągu 7 lat

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Poznań: Rekordowy sierpień i już blisko 2 mln pasażerów w 2023

Infrastruktura i lotniska

Poznań: Rekordowy sierpień i już blisko 2 mln pasażerów w 2023

Rafał Dybiński 13 września 2023

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Prawo i polityka

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień nieznacznie słabszy od lipca w airBaltic

Rafał Dybiński 11 września 2023

Zobacz również:

Do tych miejsc lataliśmy najczęściej w 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Do tych miejsc lataliśmy najczęściej w 2019 roku

Magdalena Romanowska 04 grudnia 2019

Modlin świętuje 16 mln pasażerów w ciągu 7 lat

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5