Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

Zarząd Modlina się niecierpliwi. Wkrótce spotkanie udziałowców


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-04-14 08:09
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zarząd Modlina się niecierpliwi. Wkrótce spotkanie udziałowców
fot. Port Lotniczy Modlin
Przedstawiciele lotniska w Modlinie oczekują, że trwająca od miesięcy napięta sytuacja wokół decyzji o rozbudowie portu wyjaśni się 18 kwietnia, podczas walnego zgromadzenia spółek właścicielskich. – Mamy nadzieję, że albo uzyskamy zgodę na dalsze inwestycje, albo wspólnicy porozumieją się co do odsprzedaży udziałów – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Marcin Danił, wiceprezes zarządu lotniska w Modlinie. Władze portu nie zgadzają się z tezą forsowaną przez PPL, jakoby to lotnisko w Radomiu miało wspomóc warszawskie Okęcie.
Podczas środowej konferencji prasowej zarząd lotniska w Modlinie przekonywał, że Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze chce wykończyć ich lotnisko i w tym celu blokuje decyzję o kredycie na rozbudowę obiektu. Na 18 kwietnia zostało wyznaczone walne zgromadzenie wspólników spółki Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Czego można spodziewać się po tym, kolejnym już, spotkaniu właścicieli?

– Mamy nadzieję, że albo uzyskamy zgodę na dalsze inwestycje – a więc wszystkie rozwiązania tymczasowe, takie jak namiot, do których się nie przywiązujemy, będą niepotrzebne – albo PPL zadeklaruje milczącą zgodę na wszystko, albo wspólnicy porozumieją się co do odsprzedaży tych udziałów, jeżeli faktycznie PPL zdecyduje się na inwestycję w porcie w Radomiu – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Marcin Danił, wiceprezes zarządu lotniska w Modlinie.

PPL powołuje się na raport, sporządzony dla nich przez brytyjską firmę Arup. Z dokumentów przedstawionych przed tygodniem wynika, że ze względu na zbyt wysokie koszty inwestycji w lotnisko w Modline, komplementarnym portem lotniczym dla wyczerpującego swoją przepustowość portu Okęcie powinno zostać lotnisko w Radomiu.

– To byłaby kuriozalna sytuacja, gdyby powstało lotnisko w Radomiu, w którym PPL będzie 100-procentowym udziałowcem, przy tym dalej blokując Modlin jako udziałowiec w 30% i posiadając dodatkowo Lotnisko Chopina. Uważam, że z punktu widzenia pasażera i konkurencji, sytuacja ta byłaby bardzo niezdrowa – tłumaczy nam Marcin Danił.

Rozbudowa modlińskiego portu jest niezbędna, aby obiekt mógł się rozwijać. Koszt budowy nowego terminalu, który miałby zwiększyć przepustowość lotniska do 7 mln pasażerów rocznie to 60 mln zł. Z kolei remont pasa startowego i budowy płyt postojowych może wynieść 80 mln zł, natomiast kolejne 40 mln zł pochłonie remont obecnie istniejących dróg kołowania. W planach jest także budowa nowego pasa startowego, którego koszty szacuje się na 220 mln zł. Ta ostatnia inwestycja nie jest na razie konieczna, bowiem obecnie istniejący pas startowy może funkcjonować przez 10 lat, a po remoncie jego termin używalności może wzrosnąć o kolejną dekadę. Łącznie, jak szacuje zarząd Modlina, inwestycje te mogą wynieść mniej niż 400 mln zł – a to z kolei dwa razy mniej, niż kwota, którą w swoich wyliczeniach podaje firma Arup.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Modlin: Sprzeciw dla rozbudowy lotniska odbije się na pasażerach

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Sprzeciw dla rozbudowy lotniska odbije się na pasażerach

Redakcja 13 kwietnia 2018

Modlin: Dopóki istniejemy, żadne tanie linie nie przeniosą się do Radomia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Dopóki istniejemy, żadne tanie linie nie przeniosą się do Radomia

Emilia Derewienko 11 kwietnia 2018

Debatują nad przyszłością Modlina. Struzik: Niepokoi brak rozbudowy terminala

Infrastruktura i lotniska

Debatują nad przyszłością Modlina. Struzik: Niepokoi brak rozbudowy terminala

Emilia Derewienko 10 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS