Partner serwisu
Biznes i przemysł

Wojna celna Trumpa to strzał w Boeinga

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ Reuters

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Wojna celna Trumpa to strzał w Boeinga
Fot. Boeing
Wprowadzenie przez Donalda Trumpa ceł na aluminium i stal może przełożyć się na wzrost cen samolotów Boeinga. Prezydent USA ma zamiar odwiedzić fabrykę producenta w St. Louis w najbliższą środę.

Trump w zeszłym tygodniu ogłosił wprowadzenie 25-procentowego cła na import do USA stali i 10-procentowego na import aluminium. Boeing buduje myśliwce F15 i F18 w St. Louis i zatrudnia tam około 14 tys. osób. W październiku 2016 roku. Boeing tworzył w mieście obiekt o powierzchni 424 tys. metrów kwadratowych, w którym to buduje części kompozytowe dla odrzutowca komercyjnego 777X.

Taryfy będą miały minimalny wpływ na same koszty materiałów Boeinga. Jednak jako największy eksporter z USA, rykoszetem odczuje skutki sankcji, jeśli na odwet zdecydują się Chiny. Dla Boeinga to ważny rynek – producent dostarczył tam 22 proc. swoich produktów. Chińczycy otwarcie szukają sposobów wyrażenia swego niezadowolenia i zastosowania dźwigni nacisku. Chcą obciążenia importowanych do Chin amerykańskich produktów, w tym stali, węgla, płodów rolnych, elektroniki, aluminium z odzysku oraz towarów luksusowych. Taki apel wystosowały już: Chińskie Stowarzyszenie Żelaza i Stali oraz Chińskie Stowarzyszenie Przemysłu Metali Nieżelaznych.

Istnieje obawa, że także linie lotnicze, niezadowolone z decyzji prezydenta USA, będą coraz częściej decydować się na maszyny Airbusa. Szczególnie firmom z przemysłu lotniczego nie powinno zależeć teraz na rozgniewaniu Chin, bo zgodnie z prognozami IATA w perspektywie sięgającej 2036 roku to właśnie Państwo Środka będzie najszybciej rozwijającym się rynkiem lotniczym świata, na którym pojawi się ponad 900 mln nowych pasażerów. Już za 4 lata ma wyprzedzić pod tym względem Stany Zjednoczone, dotychczasowego lidera rynku lotniczego.

Aluminium stanowi do 80 proc. wagi starszych modeli (B737, B777), ale tylko 12 proc. kosztów, reszta to koszty produkcji, płac i innych wydatków. Nowe cło 10 proc. na ten metal zwiększy cenę samolotu o ok. 1,2 proc., jeśli całe aluminium będzie importowane. Większość tego metalu używanego przez Boeinga powstaje w kraju.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Rafał Dybiński 27 lipca 2023

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Rafał Dybiński 17 lipca 2023

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Biznes i przemysł

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Mateusz Kieruzal 05 lipca 2023

Zobacz również:

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Prawo i polityka

Boeing z nowym prezydentem na Chiny

Tomasz Śniedziewski 17 sierpnia 2023

Boeing sprzedał w lipcu 52 samoloty, najwięcej Dreamlinerów

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zapotrzebowanie na nowych pilotów, stewardów i techników

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Biznes i przemysł

Boeing stracił w Q2 prawie 150 mln dolarów

Rafał Dybiński 27 lipca 2023

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Biznes i przemysł

Boeing sprzedał w czerwcu ponad 300 samolotów

Rafał Dybiński 17 lipca 2023

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Biznes i przemysł

Boeing: Kryzys B737 MAX to samookaleczenie

Mateusz Kieruzal 05 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5