– Patrząc na przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej, żaden z nich nie radzi sobie szczególnie dobrze – mówi Jozsef Varadi w rozmowie z serwisem The Bloomberg.
Wizz Air ma za sobą bardzo dobry 2017 rok. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy węgierskie linie lotnicze przewiozły ponad 30 mln pasażerów. Liczba operacji w całej Europie wzrosła w tym czasie o 24 proc., a w samej Polsce przewoźnik tylko od marca uruchomił 10 nowych połączeń. Dobrze w statystykach rysuje się również kwiecień, w którym linia kontynuowała swój wzrost. Zakłada przy tym, że zysk netto w ciągu najbliższych 12 miesięcy wzrośnie do poziomu 310-340 mln euro. Wizz Air szykuje się na dalszą ekspansję rynku Europy-Wschodniej. Widzi tam dla siebie spore szanse, bo – jak mówi –„żaden z przewoźników w tamtym regionie „nie radzi sobie zbyt dobrze”, czym uderza między innymi w LOT.
– Połowa linii lotniczych w Europie w ostatnich latach nie była w stanie osiągnąć zysków, a to był przecież najlepszy czas dla branży. Jeśli nie jesteś w stanie zarabiać pieniędzy w takim okresie, to znaczy, że nie zarobisz ich nigdy – mówi Varadi.
I dodaje, że przewoźnik szuka takich szans, by pojawić się i szybko przejąć udziały na rynku. Interesującymi dla niego rynkami są m.in. Francja i Włochy. Szansę dla siebie widzi także w Austrii. W wiedeńską
bazę Węgrzy chcą zainwestować ponad 570 mln dolarów, zwiększając liczbę samolotów do pięciu i siatkę połączeń do 27 tras. Węgierska linia niskokosztowa Wizz Air zdecydowała się na uruchomienie bazy z trzema samolotami na wiedeńskim lotnisku kilka miesięcy temu. Teraz przewoźnik planuje dodać dwa dodatkowe Airbusy A321 do marca 2019 roku, zwiększając roczną liczbę miejsc oferowanych z wiedeńskiego lotniska do ponad 2 mln.
Tymczasem Lotnisko Chopina wprowadza zakaz tankowania z pasażerami na pokładzie. Do tej pory z takiej możliwości często korzystały właśnie węgierskie linie. – Zminimalizujemy ich wpływ na klientów. Procedury tankowania mogą wpływać na przebieg niewielkiej liczby naszych lotów –
komentował wówczas przedstawiciel Wizz Air w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.