Volvo Buses dostarczy sześć w pełni elektrycznych autobusów dla lotniska Birmingham w Wielkiej Brytanii. Wdrożenie pojazdów elektrycznych przyczyni się do jeszcze większego obniżenia emisji CO2 w porcie lotniczym. Autobusy będą oddane do użytku w listopadzie tego roku.
Zamówienie jest wynikiem przeglądu przeprowadzonego przez lotnisko w Birmingham pod kątem potrzeb w zakresie środków transportu. Analiza wykazała korzyści z uruchomienia w pełni ekologicznego systemu transportowego, który pozwoli zmniejszyć koszty energii i eksploatacji. Autobusy zostaną oddane do użytku w listopadzie 2019 roku.
Główny czynnik, który zdecydował o wyborze Volvo Buses, to oferowane przez firmę łatwo dostępne wsparcie techniczne i serwisowe na poziomie lokalnym za pośrednictwem sieci dealerów Volvo. Ze względu na eksploatację w trybie 24/7, każdy z autobusów Volvo 7900 Electric będzie ładowany w trasie za pomocą pantografu. Ładowanie baterii zajmuje jedynie do 6 minut, co daje swobodę działania i umożliwia ciągłą eksploatację pojazdu bez potrzeby zjazdu do zajezdni.
Początkowo dwa pantografy zostaną zainstalowane poza terminalem lotniczym, lecz plany przewidują montaż kolejnych urządzeń wokół trasy autobusowej jeśli usługi transportowe zostaną rozwinięte. Ponadto na parkingu autokarowym lotniska dostępne będą punkty ładowania „plug-in”, które w przyszłości będą również służyły innym przewoźnikom autobusowym, korzystającym z pojazdów elektrycznych. Autobusy Volvo będą kursować na wszystkich trasach parkingowych wokół lotniska, a najdłuższa z nich wyniesie 7,5 km.
Volvo 7900 Electric wzięło udział w serii testów przeprowadzonych na terenie całej Wielkiej Brytanii, w tym w Greater Manchester, Cardiff, Liverpool i Heathrow Airport. Flota składająca się z 8 autobusów o tej samej specyfikacji została ostatnio oddana do użytku w Harrogate. Każdy z pojazdów wykorzystuje technologię pantografową.
– Ta współpraca stanowi dla nas przełom. Nieustannie poszukujemy nowych i innowacyjnych sposobów redukcji emisji dwutlenku węgla, a dzięki partnerstwu z Volvo Bus UK, możemy to osiągnąć – mówi Nick Barton, prezes zarządu Birmingham Airport. Jak dodaje, od 2012 roku lotnisko zredukowało przypadającą na pasażera emisję CO2 o 20 proc. – Wdrożenie sześciu elektrycznych autobusów przyczyni się do jeszcze większego obniżenia emisji, co jest dla nas powodem do dużej satysfakcji – podkreśla Nick Barton.
Volvo 7900 Electric zapewnia nawet o 80 proc. niższe zużycie energii w porównaniu ze swoim odpowiednikiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Jest to dwuosiowy pojazd z silnikiem elektrycznym i czterema akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności 200 kWh, który charakteryzuje się bezemisyjną pracę układu wydechowego.
W pełni elektryczne autobusy Volvo były wcześniej zamawiane przez miasta w takich krajach jak Dania, Szwecja, Luksemburg, Holandia, Norwegia i Polska. Oprócz elektrycznych Volvo 7900 Electric, gama zelektryfikowanych autobusów Volvo obejmuje autobusy hybrydowe i modele hybrydowo-elektryczne (typu plug-in). W sumie firma sprzedała ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów Volvo na całym świecie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.