Partner serwisu
Prawo i polityka

UE: Tym liniom lotniczym dziękujemy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-06-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
UE: Tym liniom lotniczym dziękujemy
fot. Paul Spijkers commons.wikimedia.org GFDL
Komisja Europejska opublikowała najnowszą listę linii lotniczych, które nie mają prawa operować na terenie Unii. Z listy państw o zbyt niskich standardach bezpieczeństwa lotniczego skreślono Benin i Mozambik. Lista obejmuje 181 przewoźników.

Lista niebezpiecznych linii powstaje na podstawie jednogłośnych opinii ekspertów ds. bezpieczeństwa z państw członkowskich, których ostatnie spotkanie odbyło się pod koniec kwietnia w ramach posiedzenia komisji ds. bezpieczeństwa lotniczego UE. Pracom przewodniczy Komisja Europejska, wspierana przez EASA (Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego). Aktualizacja czarnej listy została również zaakceptowana przez komisję transportu parlamentu europejskiego. Ocena linii wydawana jest w oparciu o międzynarodowe standardy bezpieczeństwa, zwłaszcza te sformułowane przez ICAO (Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego).

Lista obejmuje 181 linii lotniczych: 174 skreślono z powodu braku odpowiedniego nadzoru lotniczego w państwach z których pochodzą; 7 znajduje się na liście z powodu własnych zaniedbań. Z listy podniebnych piratów skreślono w tym roku dwa kraje: Benin i Mozambik. Dodano natomiast 4 linie: Med-View Airlines (Nigeria), Mustique Airways (Saint Vincent i Grenadyny), Urga (Ukraina) oraz Air Zimbabwe. Dołączyły one do Iran Aseman Airlines, Iraqi Airways oraz Blue Wing Airlines (Surinam).

– Cieszymy się, że mogliśmy skreślić z czarnej listy bezpieczeństwa lotniczego przewoźników z Beninu i Mozambiku. Reformy w tych krajach przyniosły dobre rezultaty. To również wyraźny sygnał dla 16 państw, które nadal widnieją na tej liście, że współpraca z Unią i wysiłek w celu podniesienia standardów opłacają się. Komisja Europejska i EASA są gotowe pomóc wszystkim chętnym w nadrobieniu zaległości – mówi komisarz ds. transportu Unii, Violeta Bulc.

Pechowa szesnastka państw zbyt lekko traktujących zasady bezpieczeństwa to: Afganistan (5 linii niespełniających europejskich standardów), Angola (13 – z jedną linią dopuszczoną warunkowo), Kongo (8), Demokratyczna Republika Konga (21), Dżibuti (1), Gwinea Równikowa (4), Erytrea (2), Gabon (6 – z dwoma liniami dopuszczonymi warunkowo), Indonezja (tylko 7 z 62 przewoźników z tego kraju zostało dopuszczonych do ruchu lotniczego w Unii), Kirgistan (13), Liberia (co ciekawe, kraj znajduje się na tej liście, mimo że nie ma żadnej linii lotniczej), Libia (7), Nepal (18), Wyspy Świętego Tomasza i Książęca (2), Sierra Leone (7) i Sudan (12).

Sześć linii dopuszczonych warunkowo do ruchu lotniczego w UE (co oznacza, że tylko część samolotów z ich flot jest wystarczająco nowa i spełnia europejskie wymogi bezpieczeństwa) to: Afrijet i Nouvelle Air Affaires z Gabonu; Air Koryo z Korei Północnej, Air Service z Komorów, Iran Air i TAAG Angola Airlines.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Biznes i przemysł

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Redakcja 29 marca 2023

Koniec stanu epidemii. Minister ogłosił termin

Prawo i polityka

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Infrastruktura i lotniska

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Justyna Urbaniak 25 września 2017

Port Lotniczy Poznań: Nieżyciowe przepisy utrudniają rozwój

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Roman Czubiński 30 września 2017

Zobacz również:

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Biznes i przemysł

Po 2035 roku bez nowych aut spalinowych

Redakcja 29 marca 2023

Koniec stanu epidemii. Minister ogłosił termin

Prawo i polityka

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Infrastruktura i lotniska

Babimost z kolejnym certyfikatem ULC

Justyna Urbaniak 25 września 2017

Port Lotniczy Poznań: Nieżyciowe przepisy utrudniają rozwój

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Prawo i polityka

Hałas przy lotniskach: Obecne normy wymagają rewizji

Roman Czubiński 30 września 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5