Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Transavia z zielonym światłem na zakup nowych maszyn


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-08-02 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Transavia z zielonym światłem na zakup nowych maszyn
fot. Wikipedia
Związek pilotów SNPL Air France wyraził zgodę na rozwój niskokosztowych linii Transavia i powiększenie jego floty, znosząc tym samym ograniczenie, które obowiązywało od 5 lat. Ówczesny prezes narodowego przewoźnika Francji Alexandre de Juniac, obecnie stojący na czele IATA, postulował zwiększenie floty Transavii do 100 samolotów do 2017, aby odeprzeć ekspansję Ryanaira i easyJeta.
Nowy dyrektor generalny grupy Air France-KLM Benjamin Smith, wznowił rozmowy na ten temat, a nowy zarząd SNPL 13 lipca ogłosił referendum w sprawie projektu umowy, która zniosłaby limit 40 samolotów dla Transavii. Głosowanie zakończyło się wczoraj, 31 lipca, a 78 proc. glosujących poparło tę propozycję.

Ograniczony rozwój

Transavia France będzie mogła rozwijać się w ekonomicznie zrównoważonych warunkach i bez żadnych ograniczeń dotyczących liczby samolotów. Towarzystwo będzie mogło przyspieszyć ofensywę na wysoce konkurencyjnym, rynku przewozów niskokosztowych, operując z Paryża-Orly i innych portów francuskich regionalnych – podano w oświadczeniu Air France-KLM. Obecnie hubami Transavii France są wspomniany już Paryż-Orly oraz Nantes i Lyon.

Nowa umowa ma zapewnić, że Transavia nie będzie operować z portu Paryż-Charles de Gaulle, nie otworzy połączeń dalekiego zasięgu lub transatlantyckich i nie będzie eksploatować samolotów szerokokadłubowych. Wykluczone zostanie również wykonywanie lotów krajowych i o długości ponad 3000 Mm (5556 km). Chcemy mieć pewność, że loty samolotów wąskokadłubowych nowej generacji, takich jak Airbus A321XLR, które mogą obsługiwać wschodnie wybrzeże USA z Francji, są zarezerwowane dla Air France – powiedział wiceprezes SNPL Air France Guillaume Schmid.

MAX-ów raczej nie będzie

Schmid ujawnił, że umowa zezwala również Air France na eksploatowanie do 2030 co najmniej 110 samolotów wąskokadłubowych, pomimo rozwoju floty Transavii. W ciągu najbliższych czterech lat Transavia pozyska wyłącznie nowe 737–800 – to jedyna krótkoterminowa opcja dla przewoźnika.

– Celem jest zwiększenie floty do około 60 samolotów w 2024. Boeing 737 Max jest naturalnym następcą 737NG, ale musimy poczekać i zobaczyć, jak rozwinie się sytuacja. Nawet jeśli Max wkrótce zostanie ponownie certyfikowany i będzie mógł latać, nie ma dostępnych samolotów tego typu w ciągu najbliższych 4 lat – wyjaśnił Guillaume Schmid.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PAŻP: Integrujemy środowisko naukowe

Biznes i przemysł

PAŻP: Integrujemy środowisko naukowe

Roman Czubiński, Łukasz Malinowski 02 sierpnia 2019

Nowy przewoźnik w Kraków Airport

Biznes i przemysł

Nowy przewoźnik w Kraków Airport

Emilia Derewienko 09 października 2018

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5