W styczniu Kraków Airport obsłużył 440 657 pasażerów. Jest to wynik o 20% lepszy (74 tys. dodatkowych pasażerów) niż w styczniu 2017 roku. W minionym miesiącu odnotowano łącznie 3 664 startów i lądowań, tj. o 13% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
– Teneryfa i Gran Canaria to miejsca, gdzie nasi pasażerowie najchętniej poszukiwali słońca w styczniu. W ostatnim miesiącu powodzeniem cieszyły się połączenia easyJet do: Belfastu, Manchesteru i Bristolu – niemal 95% miejsc na tych trasach było zajętych. Spośród oferty przewoźników tradycyjnych najbardziej popularne były połączenia KLM do Amsterdamu. Holenderskie linie lotnicze już od połowy lutego zwiększają częstotliwość lotów z Krakowa, tak aby w sezonie letnim osiągnąć 21 rejsów w ciągu tygodnia – podsumował ubiegły miesiąc na lotnisku Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Satysfakcjonujący styczeń pełen wydarzeń
Także w styczniu linia lotnicza Norwegian ogłosiła kolejny kierunek z krakowskiego lotniska – od 26 marca 2018 roku będzie można skorzystać z połączenia do stolicy i największego miasta Finlandii – Helsinek. Połączenie na trasie Helsinki – Kraków – Helsinki będzie realizowane dwa razy w tygodniu w poniedziałki i w piątki – jest to siódme połączenie oferowane przez Norwegian.
W połowie stycznia rozpoczęła się kampania promująca siatkę połączeń 2018 roku. Pierwsza odsłona odbyła się w dniach 16-31 stycznia, kolejna rozpocznie się już 1 marca i również potrwa dwa tygodnie. Kampania realizowana będzie na łącznie 100 citylight’ach na przystankach MPK w centrum Krakowa oraz transferowych przystankach (pętlach). Do przygotowania działań promocyjnych zaangażowali się nowi przewoźnicy: Ukraine International Airlines i flydubai.
Również w styczniu Kraków Airport, jako pierwszy regionalny port lotniczy w Polsce, opublikował raport zrównoważonego rozwoju. W 2017 roku rozpoczął się kolejny etap inwestycji budowy nowej drogi startowej, ogłoszono Strategię Grupy Kapitałowej Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice Sp. z o.o., Plan Generalny dla lotniska Kraków-Balice, przeprowadzono cykl spotkań z mieszkańcami sołectw położonych najbliżej lotniska, które dały impuls do modyfikacji istniejących i wdrożenia nowych programów prospołecznych.
Udogodnienia na życzenie pasażerów
Od końca stycznia pasażerowie Kraków Airport mogą skorzystać z samoobsługowego stanowiska wydruku A4, który znajduje się przy punkcie informacji w terminalu lotniska. Jest to kolejne udogodnienie dla pasażerów krakowskiego lotniska, w odpowiedzi na zgłaszane przez nich sugestie. Kraków Airport wdrożył tą usługę jako pierwsze polskie lotnisko. Partnerem inicjatywy jest Firma ARCUS, która dostarczyła urządzenie oraz oprogramowanie ZECCER.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.