Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Star Alliance i NEC Corporation razem będą rozwijać technologię biometryczną


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras. oprac. ad

Data publikacji:
2019-07-31 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Star Alliance i NEC Corporation razem będą rozwijać technologię biometryczną
fot. Dublin Airport
Star Alliance, największy sojusz linii lotniczych na świecie oraz NEC Corporation, światowy lider w dziedzinie IT, sieci i technologii biometrycznych, podpisały 26 lipca umowę partnerską, której przedmiotem jest opracowanie platformy do identyfikacji danych, która w znaczący sposób podniesie jakość obsługi pasażerów korzystających z programów lojalnościowych frequent flyer oferowanych przez linie lotniczy stowarzyszone w Star Alliance. 
Interoperacyjna platforma to postęp w procesie realizacji strategicznej wizji Star Alliance i NEC, której istotę stanowi maksymalne ułatwienie pasażerom podróży oraz umocnienie oferty programu lojalnościowego w ekosystemie lotniczym.

Ułatwić podróżowanie

Po jej wdrożeniu pasażerowie linii lotniczych zrzeszonych w Star Alliance, którzy wyrażą zgodę na wykorzystywanie ich danych biometrycznych, będą mogli sprawniej przechodzić proces odprawy biletowo-bagażowej w punktach obsługi podróżnych, np. przy stanowiskach check-in, bag-drop, w poczekalniach czy przy bramkach wejścia na pokład samolotu, gdzie tradycyjnie wymagane są paszporty oraz karty pokładowe, dzięki zastosowaniu bezpiecznego rozwiązania zarządzania tożsamością z wykorzystaniem technologii rozpoznawania rysów twarzy.

Ponadto dzięki nowej platformie lotniska i linie zrzeszone w sojuszu Star Alliance będą mogły poprawić swą wydajność operacyjną. Usługa będzie dostępna dla członków programów lojalnościowych frequent flyer sojuszu Star Alliance, którzy wyrazili zgodę na wykorzystywanie ich danych biometrycznych.

Jak to działa?

Dzięki kilku prostym krokom wykonanym na urządzeniu mobilnym pasażerowie będą mogli zarejestrować się na nowej platformie z wykorzystaniem przodującej w branży technologii zabezpieczeń. Wystarczy raz zarejestrować się na platformie, aby móc wielokrotnie w czasie podróży liniami lotniczymi zrzeszonymi w Sojuszu korzystać z ułatwień polegających na rozpoznawaniu danych biometrycznych w czasie odpraw na każdym uczestniczącym lotnisku.

Dane osobowe takie, jak fotografia oraz inne dane identyfikacyjne są zaszyfrowane i bezpiecznie przechowywane na platformie. Od samego początku system został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technologicznych rozpoznawania rysów twarzy. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie za zgodą pasażera. Pasażerowie mogą zostać poproszeni o okazanie paszportów w związku z kontrolą bezpieczeństwa i procedurami imigracyjnymi. – W NEC zyskaliśmy silnego partnera, który dzieli naszą wizję związaną z maksymalnym ułatwieniem podróży dla pasażerów. Sojusz Star Alliance zobowiązany jest do poprawy jakości obsługi pasażerów, a tego rodzaju strategiczne partnerstwo z NEC usprawni proces podróży na każdym jej etapie dzięki wprowadzanym rozwiązaniom, które są znacznie prostsze, a jednocześnie innowacyjne – mówi Prezes Star Alliance Jeffrey Goh.

– NEC z radością łączy siły z Sojuszem Star Alliance z myślą o podwyższeniu poziomu obsługi podróżnych. Rozpoznawanie rysów twarzy oznacza prawdziwą rewolucję w branży przewoźników lotniczych i znacznie przyjemniejszą podróż zgodnie z naszymi pierwotnymi założeniami. W ramach zawartego partnerstwa, w następstwie wdrożeniami w USA, Singapurze, Hongkongu i USA, NEC zmobilizuje swoje globalne zasoby i będzie pomagać wszystkim liniom członkowskim na szczeblu lokalnym tak, aby mogły one w optymalny sposób korzystać z tej bezpiecznej, interoperacyjnej platformy i w możliwie jak najszybszym tempie zrealizować naszą wspólną wizję – dodaje Takashi Niino, Prezes NEC Corporation.

Star Alliance i NEC zamierzają wprowadzić pierwsze rozwiązanie biometryczne na jednym z lotnisk Star Alliance stanowiącym centrum transportowe w pierwszym kwartale 2020 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT poleci z Budapesztu do Seulu. Milczarski: Budujemy prawdziwy hub

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci z Budapesztu do Seulu. Milczarski: Budujemy prawdziwy hub

Emilia Derewienko 31 lipca 2019

PHH: Stołeczny Renaissance najlepszy w Europie

Biznes i przemysł

PHH: Stołeczny Renaissance najlepszy w Europie

inf. pras. oprac. ad 31 lipca 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5