We wtorek 29 stycznia linie Singapore Airlines (w kodzie IATA: SQ) zainaugurowały w Singapurze laboratorium innowacji cyfrowych o nazwie "KrisLab". Laboratorium powstało w ramach planu wdrażania innowacji cyfrowych w liniach SQ, który został uruchomiony w 2018 roku.
Laboratorium służy pracownikom Grupy SQ, jako przestrzeń współpracy w celu rozwijania pomysłów i pracy z różnymi podmiotami. Pracownicy linii zgłosili już ponad 180 pomysłów, na podstawie 50 z nich powstały prototypy wynalazków. Każdy nich ma prawo zgłosić własną propozycję rozwiązań problemów i wyzwań, które napotykają podczas swojej pracy.
Wśród nich znalazły się pomysły dotyczące predykcyjnych rozwiązań w zakresie obsługi, chatbotów – podobnych do tego
testowanego na lotnisku we Wrocławiu – aplikacji mobilnych dla pracowników latających i naziemnych, szkoleń z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, zarządzania zmęczeniem oraz wykorzystania technologii blockchain w transakcjach płatniczych. Grupa SQ przeznacza na innowacje znaczne kwoty.
– Uruchomienie KrisLab jest znaczącym krokiem naprzód w naszej transformacji cyfrowej i udowadnia nasze ambicje, aby stać się wiodącymi liniami lotniczymi na świecie pod względem cyfryzacji. Jesteśmy w pełni zaangażowani w dalsze zwiększanie naszych możliwości cyfrowych poprzez dostarczanie odpowiednich narzędzi i infrastruktury dla pracowników, aby mogli rozwijać swoje pomysły. Chcemy także współpracować z zewnętrznymi partnerami i firmami rozpoczynającymi działalność, aby pomóc im w rozwiązywaniu problemów biznesowych – powiedział dyrektor generalny Singapore Airlines, Goh Choon Phong.