Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Wyniki przewozowe za kwiecień

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Ryanair

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Ryanair: Wyniki przewozowe za kwiecień
fot. Piotr Bożyk
Irlandzki przewoźnik niskokosztowy przewiózł razem z Laudamotion 13,5 mln pasażerów. Daje to 10-procentowy wzrost wobec kwietnia 2018 roku. Ryanair Holdings PLC ujawnił swoje wyniki przewozowe za zeszły miesiąc.

Bardziej szczegółowo

W kwietniu sam Ryanair miał 13 miliona klientów wobec 12,3 mln w analogicznym okresie zeszłego roku. Na wynik holdingu wpływ ma również fakt, że Laudamotion obsłużył w zeszłym miesiącu 500 tys. klientów.

LF (load-factor), tzw. wskaźnik wypełnienia wynosił w kwietniu: 96 procent dla Ryanaira i Laudamotion. Przewoźnicy wykonali w tym okresie ponad 75 tys. operacji.

Omawiając coraz lepsze wyniki przewozowe należy pamiętać, że nie zawsze przekładają się one na lepsze wyniki finansowe. Niskokosztowy przewoźnik rodem z Zielonej Wyspy podał, że w trzecim kwartale zeszłego roku poniósł straty w wysokości 20 milionów euro, mimo ośmioprocentowego wzrostu liczby obsłużonych pasażerów w tym czasie. Zyski ze zwiększenia ruchu „zjadł” jednak sześcioprocentowy spadek średnich cen biletów. Tym na co narzeka przewoźnik, jest zwiększona przepustowość na krótkich dystansach europejskich, co przełożyło się na spadek wysokości taryf lotniczych.

Tłok na niebie

Na jeszcze inny problem uwagę zwrócił Kenny Jacobs z Ryanaiara. – Grupa Ryanair przewiozła w kwietniu ponad 13,5 miliona pasażerów, a nasza punktualność na ponad 75 tys. lotów wyniosła 90 proc. (z wyłączeniem ATC). Ryanair nadal jest liderem w kwestii punktualności, pomimo niedoborów kadrowych wśród kontrolerów ruchu lotniczego ATC w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Opóźnienia lotów spowodowane przez niedobory kadrowe ATC wzrosły w kwietniu o 36 proc. i dotknęły pasażerów w całej Europie. Sytuacja ta będzie się pogarszać, jeśli problem ciągłych niedoborów nie zostanie rozwiązany – utyskiwania przedstawiciela linii nie są tylko próbą odwrócenia uwagi od problemów samych linii.

W ubiegłym roku w całej europejskiej przestrzeni powietrznej odbyło się 11 milionów lotów, czyli o 3,8 proc. więcej niż w 2017 r. Średnia dzienna liczba lotów wynosiła 30 168, podczas gdy 7 września – najbardziej ruchliwy dzień 2018 r. – obsłużono 37 011 lotów. W 2018 roku opóźnienia w kontroli ruchu lotniczego (ATC) wyniosły 19,1 mln minut (+ 105 procent w stosunku do 2017 r.). Za 15 proc. opóźnień odpowiadają „zakłócenia”, takie jak choćby strajki kontrolerów, pracowników linii lotniczych czy obsługi naziemnej lotnisk. Za kolejne 25 proc. winę ponosi zła pogoda. Pozostałe 60 proc. to opóźnienia wynikające z braków kadrowych w służbach poszczególnych państw odpowiedzialnych za kontrolę ruchu.

W tym roku ruch będzie jeszcze większy. Eurocontrol szacuje, że w 2019 roku liczba opóźnień może wzrosnąć dwukrotnie, tj. do 38 mln minut, jeśli nie podjęte zostaną odpowiednie działania. Liczba lotów w Europie w pierwszych dwóch miesiącach 2019 r. wzrosła  o 3 proc., licząc rok do roku, podczas gdy opóźnienia  zwiększyły się o 17 punktów procentowych. A to może być dopiero początek fali opóźnień. – Przewidujemy, że tego lata będzie 300 tys. dodatkowych lotów w sieci europejskiej – mówi Eamonn Brennan, dyrektor generalny Eurocontrol (Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej).

Linie lotnicze nieustannie krytykują rosnące opóźnienia w ruchu lotniczym. Szczególnie mocno wyrażają się przedstawiciele linii niskokosztowych, takich jak Ryanair, których samoloty są uzależnione od krótkiego czasu realizacji operacji lotniczych i zazwyczaj wracają w powietrze w ciągu zaledwie 25 minut.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Airbus Group: Ponad 3,7 mld euro zysku netto

Biznes i przemysł

Airbus Group: Ponad 3,7 mld euro zysku netto

Piotr Bożyk 15 lutego 2024

Nowy “Terminal D” w centrum dostaw Airbusa w Tuluzie

Biznes i przemysł

Fuzja Korean Air i Asiana Airlines coraz bliżej. KE wydała zgodę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ryanair zawarł nową umowę z TUI

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zawarł nową umowę z TUI

inf. pras. 15 lutego 2024

Nowe trasy Ryanaira z Polski. Zyskają Rzeszów i Poznań

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair poleca najciekawsze kierunki na Walentynki

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Airbus Group: Ponad 3,7 mld euro zysku netto

Biznes i przemysł

Airbus Group: Ponad 3,7 mld euro zysku netto

Piotr Bożyk 15 lutego 2024

Nowy “Terminal D” w centrum dostaw Airbusa w Tuluzie

Biznes i przemysł

Fuzja Korean Air i Asiana Airlines coraz bliżej. KE wydała zgodę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Ryanair zawarł nową umowę z TUI

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zawarł nową umowę z TUI

inf. pras. 15 lutego 2024

Nowe trasy Ryanaira z Polski. Zyskają Rzeszów i Poznań

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair poleca najciekawsze kierunki na Walentynki

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5