Partner serwisu
Biznes i przemysł

Komorek: Błędy w harmonogramie Ryanaira nie powinny mieć miejsca

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Komorek: Błędy w harmonogramie Ryanaira nie powinny mieć miejsca
fot. Ryanair
– Od lat przyglądaliśmy się rynkowi czarterowemu. Wierzymy, że założenie mniejszej spółki w ramach większej grupy pozwoli na odtworzenie struktury start-upu – o spółce Ryanair Sun mówi Juliusz Komorek, dyrektor ds. regulacyjnych i prawnych w Ryanair.

Irlandzka linia w tym roku przewiezie w Polsce około 11 milionów pasażerów, czym wypełni 30 proc. rynku rozkładowego. Do 2019 roku ma ambicje, by zdominować rynek czarterowy, co zapowiedział Michał Kaczmarzyk, prezes Ryanair Sun w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. Dlatego zdecydowała się założyć nowy podmiot. Ryanair Sun od 13 lipca figuruje w Krajowym Rejestrze Przedsiębiorstw jako spółka akcyjna, w całości należąca do luksemburskiego funduszu Silver Strand Investments.

Czartery mają się dobrze

Skąd zwrot w kierunku czarterów? – W wielu krajach Europy Zachodniej rynek czarterowy rozwija się bardzo wolno albo wcale. Natomiast w Polsce rośnie on mniej więcej na tym samym poziomie, co rynek rozkładowy. Dlatego postanowiliśmy zainwestować w nowy projekt – tłumaczy tę decyzję Juliusz Komorek.

Zgodnie z danymi ULC, czarterom faktycznie udaje się odrobić straty, mimo że obsłużyły ponad 148 tys. mniej pasażerów niż rok wcześniej. Przypomnijmy, że sytuacja ta była związana ze spadkami przewozów do krajów o niestabilnej sytuacji politycznej, zagrożonych atakami terrorystycznymi: Turcji, Egiptu, Maroka i Tunezji. Dziś znaczną większość polskiego rynku czarterowego dzielą między siebie trzy firmy: Enter Air, Small Planet i Travel Service.

Na pierwszy rok działalności młoda spółka także wybrała bardziej bezpieczne kierunki i będzie latać wyłącznie do krajów europejskich: Włoch, Hiszpanii, Bułgarii i Grecji.

Ryanair start-upowo

Otworzenie się na czartery to jedno. Komorek wylicza też, że mniejsza spółka pozwoli firmie powrócić niejako do korzeni. – Przez ten ruch możemy odtworzyć kulturę start-upu wewnątrz dużej grupy. W firmie, w której lata koło 400 samolotów, wiadomo, że wiele czynności wykonuje się rutynowo. Funkcjonując na pięciu samolotach, trzeba zacząć wszystko od zera. Niewielkie biuro w Warszawie, konieczność wdrażania nowych pomysłów: wierzymy, że ekonomia skali pozwoli nam znaleźć rozwiązania, o których wcześniej nie wiedzieliśmy. Być może będziemy je w stanie później transplantować do głównej organizacji w Ryanairze – dodaje. Ryanair Sun startuje z pięcioma maszynami, ale na 2018 rok planuje rozbudować flotę o 15 i 25 w 2019 roku.

Ryanair: Nie mamy problemu z rekrutacją

Linia właśnie jest na etapie rekrutowania pilotów do załogi. Jak udało nam się dowiedzieć, ich samych nie zrażają medialne doniesienia dot. panujących warunków pracy u irlandzkiego przewoźnika. Chociażby The Telegraph pisał, że członkowie załogi Ryanaira planują strajki i przejście do konkurencji. Jako powód wskazywali właśnie złe warunki pracy. Linia z kolei za źródło niedawnego kryzysu związanego z masową liczbą odwoływanych lotów wskazywała źle rozplanowane urlopy. Ten argument podważył jednak Parlament Europejski. 

– Firma za długo oferuje operacje rzędu 100 mln pasażerów rocznie, by mówić o zaskoczeniu nieumiejętnością rozplanowania lotów – mówił nie tak dawno Bogusław Liberadzki, wiceszef PE.

– Niechętni nam komentatorzy często chcą powiązać uziemienie samolotów z problemami rekrutacyjnymi. Spółka nie ma problemów z rekrutacją, bo inaczej nie zatrudniłaby w ostatnim czasie 500 pilotów i 50 stewardess – komentuje Komorek. Przyznaje jednak, że linia popełniła błąd w sprawie rosterów. – Brakowało nam 5 proc. godzin, by wylatać program, który mieliśmy w sprzedaży. To jest coś, co nigdy nie powinno mieć miejsca. Naprawiliśmy to.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

EasyJet wraca na Okęcie. Ponad 300 tys. pasażerów z Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet wraca na Okęcie. Ponad 300 tys. pasażerów z Warszawy

Emilia Derewienko 31 października 2018

Ryanair zatrudni w Polsce 200 członków załóg pokładowych

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Ryanair tnie trasy z Modlina! Lotniska Chopina, w Lublinie i Łodzi zyskują loty

Infrastruktura i lotniska

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

EasyJet wraca na Okęcie. Ponad 300 tys. pasażerów z Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

EasyJet wraca na Okęcie. Ponad 300 tys. pasażerów z Warszawy

Emilia Derewienko 31 października 2018

Ryanair zatrudni w Polsce 200 członków załóg pokładowych

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5