Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Radom: Czym na lotnisko w 2020 r.? Ani kolei, ani ekspresówki


Wstecz Dalej

Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2018-10-14 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Radom: Czym na lotnisko w 2020 r.? Ani kolei, ani ekspresówki
fot. Port Lotniczy Radom
Czy pasażerowie z Okęcia będą mogli sprawnie dojechać na lotnisko w Radomiu, które będzie dla niego portem uzupełniającym? W teorii połączenie drogowe ma zapewnić droga szybkiego ruchu S7, a kolejowe – modernizowany od lat odcinek Warszawa – Radom. Rozbieżności w podawanych oficjalnie datach ukończenia inwestycji każą mieć wątpliwości co do tego, czy w drugiej połowie 2020 i na początku 2021 r. między mającymi współpracować portami będzie istniał sprawny transport.
Według zapowiedzi Przedsiębiorstwa „Porty Lotnicze” pierwsze samoloty mają odlecieć z Radomia latem 2020 r. Rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Jan Krynicki informuje tymczasem, że – według harmonogramu – oddanie fragmentu drogi ekspresowej S7 od węzła Warszawa Lotnisko w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy S2 do obwodnicy Grójca nastąpi wiosną 2021 r. – W ciągu S7 powstanie wtedy połączenie aż do węzła Radom Północ. Wówczas będzie można szacować czas podróży dla całego połączenia na ok. 40 minut – zapowiada. Nie będzie to jednak koniec podróży do portu lotniczego. – Następnie będzie należało przemieścić się obecnie funkcjonującą trasą do Lotniska w Radomiu, co dziś może zajmować niespełna 30 min. Ten ostatni dystans zapewne będzie można przejechać płynniej po udostępnieniu z końcem października 2018 r. innego fragmentu S7, omijającego Radom od zachodu – przewiduje. Jak wyjaśnia, nowy odcinek drogi szybkiego ruchu połączy już istniejące fragmenty S7 na północy i południu Radomia oraz pozwoli wyprowadzić z miasta ruch tranzytowy.

– Kierowcy odczują pierwszą poprawę bezpieczeństwa, płynności i szybkości podróży już w listopadzie, gdy będzie funkcjonować obwodnica Radomia w ciągu S7. Następnie, wiosną 2021 roku, ma zostać udostępnione pełne połączenie od węzła Warszawa Lotnisko aż do węzła Radom Północ – podsumowuje rzecznik GDDKiA.

Również według rzecznika Ministerstwa Infrastruktury Szymona Huptysia zakończenie prac przy budowie obwodnicy Radomia będzie miało kluczowe znaczenie, a oddanie do użytku odcinka Warszawa – Grójec w pierwszej połowie 2021 r. dodatkowo usprawni ruch. Huptyś zwraca też uwagę na rolę połączenia kolejowego, choć jego modernizacja zostanie ukończona jeszcze później. – W drugiej połowie 2021 r., po dostosowaniu linii Warszawa - Radom do prędkości 160 km/h, planowany czas przejazdu, w zależności od liczby postojów pociągu, wyniesie około 75 minut – deklaruje. Warto dodać, że nawet po zakończeniu modernizacji pociągi nie dowiozą podróżnych bezpośrednio pod terminal w Radomiu, a do pociągów na stację Warszawa Lotnisko Chopina trzeba będzie się przesiadać.

Wypowiedzi przedstawicieli GDDKiA oraz MI nie odnoszą się więc do naszych pytań o sposób połączenia obu lotnisk w pierwszych miesiącach po ponownym uruchomieniu portu w Radomiu. Zarządca infrastruktury kolejowej, do którego również zwróciliśmy się w tej sprawie, w ogóle nie przysłał odpowiedzi. Z drugiej strony – na co zwracaliśmy już uwagę na naszych łamach – sam rok 2020 jako data otwarcia lotniska po gruntownej modernizacji i rozbudowie może uchodzić za nierealny z wielu powodów, począwszy od czasu potrzebnego na uzyskanie decyzji środowiskowej, a skończywszy na opóźnieniach w ogłoszeniu przetargu na prace budowlane.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
15 października PPL oficjalnie przejmie lotnisko w Radomiu

Infrastruktura i lotniska

15 października PPL oficjalnie przejmie lotnisko w Radomiu

Aleksander Domański 05 października 2018

Small Planet: Okęcie jest coraz mniej przychylne czarterom (cz. 1)

Biznes i przemysł

Small Planet: Okęcie jest coraz mniej przychylne czarterom (cz. 1)

Magdalena Wosińska 21 września 2018

Radom: Lotnisko, po którym latają tylko komary

Infrastruktura i lotniska

Radom: Lotnisko, po którym latają tylko komary

Przemysław Farsewicz 19 września 2018

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS