Partner serwisu
Biznes i przemysł

Qantas też mają chęć na Boeingi MAX

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Australian Business Traveler

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Qantas też mają chęć na Boeingi MAX
Fot. Qantas
Po Southwest Airlines i WestJet także linie Qantas myślą nad rozszerzeniem swojej floty o Boeingi 737 MAX. Docelowo obsłużą one loty krajowe. Znajdujące się już w rodzinie australijskiego przewoźnika Dreamlinery będą z kolei przeznaczone do lotów międzynarodowych. 

Tym samym władze Qantas chcą zastąpić nową maszyną obecne samoloty Boeing 737-800 i Airbus A330, które jak dotąd obsługiwały trasy w Australii. Który z producentów wygra w wyścigu o przyszłego dostawcę? Mają to pokazać najbliższe lata – stwierdza Alan Joyce, prezes linii. Australian Business Traveler uważa, że ze względu na długoletnią współpracę z Qantas to Boeing jest murowanym zwycięzcą.

Rosnący ruch lotniczy powoduje, że w kręgu zainteresowań Qantas pojawia się również nowy typ maszyny, Boeing 797. Miałby być on przeznaczony do lotów transkontynentalnych oraz do Azji. Sam Boeing nie dał jeszcze zielonego światła na to, czy w ogóle zamierza go budować. Decyzja w tej sprawie ma ponoć zapaść na początku 2018 roku, a pierwsze komercyjne loty modelu byłyby możliwe w 2025 r.  – Na trasach takich jak Melbourne – Sydney  dodaliśmy więcej rotacji boeingów 737, co rynek przyjął przychylnie. Ale mamy ponad 50 proc. slotów w Sydney i z czasem lotnisko osiągnie kres przepustowości. Według naszych prognoz stanie się to w 2023 r. Tak więc posiadanie większego samolotu, który obsłuży te trasy będzie kluczowe – dodał Joyce.

Miesiąc temu australijska linia lotnicza pokazała swojego pierwszego Boeinga 787-9. Qantas zamówił łącznie 8 takich samolotów. Pierwsze cztery maszyny, napędzane nowoczesnymi jednostkami napędowymi General Electric GEnx, zostaną zbazowane w Melbourne, pozostałe będą stacjonować w Brisbane. Docelowo będą latać pomiędzy Melbourne i Perth do Londynu od marca 2018 roku. 

Narodowy australijski przewoźnik posiada też w swojej flocie Boeingi 777-x i Airbusy A350ULR. To nimi chce otworzyć najdłuższe połączenie na świecie, które planuje na 2022 rok. Bezpośrednie loty miałyby połączyć wschodnie wybrzeże Australii z Londynem, Paryżem, Nowym Jorkiem i Rio de Janeiro. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5