Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Przewoźnicy niskokosztowi chcą zarobić na finale Ligi Mistrzów


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-20 13:08
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ BBC/ rp.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Przewoźnicy niskokosztowi chcą zarobić na finale Ligi Mistrzów
Fot. Easyjet
W tegorocznym finale najważniejszych piłkarskich klubowych rozgrywek na Starym Kontynencie spotkają się dwa zespoły z ligi angielskiej. Zasobność portfeli tamtejszych kibiców oraz ich skłonność do latania wykorzystują niskokosztowe linie lotnicze. Ceny biletów na połączenia z Wysp do Madrytu, gdzie 1 czerwca zmierzą się Liverpool  z Tottenhamem, poszybowały w górę.
Drugi na europejskim niebie w kategorii LCC brytyjski easyJet nie patyczkuje się i żąda za przelot czterokrotnie wyższej ceny niż przed rozstrzygnięciem półfinałów. Za usługi tego przewoźnika trzeba płacić około tysiąca funtów. Ryanair również zwietrzył szansę za zarobek. Ceny biletów w tych liniach nie wynoszą jednak aż tyle, co u easyJet. Przelot na finał z irlandzkimi liniami to wydatek „zaledwie” 400 funtów. Kibice z Wysp nie kryją oburzenia. Narzekają, że bardziej się opłaca korzystać z lotów oferowanych przez linie tradycyjne. By dostać się do stolicy Hiszpanii na 1 czerwca, wystarczy 200 funtów. Powrót za to 2 czerwca kosztuje już 700 funtów.

Prezes easyJet Johan Lundgren zapytany o tę sprawę odparł krótko. – Tak właśnie działa system – stwierdził biznesmen. – W sezonie zimowym z naszej oferty skorzystało 42 miliony ludzi, z czego 65 proc. zapłaciło mniej niż 50 funtów. Sytuacja z cenami jest bardzo dynamiczna. Na loty w szczycie sezonu potrafimy sprzedać wszystkie bilety w samolocie w ciągu sześciu sekund – dodał Lundgren.

Trudno odmówić logiki temu tłumaczeniu. Skoro jest olbrzymi popyt, a podaż jest mocno ograniczona, to wiadomo, że każdy będzie chciał skorzystać z możliwości ekstra zarobku. To samo ma miejsce w samym Madrycie, gdzie na czas piłkarskiego święta koszty noclegu zwiększyły się w jeszcze większym stopniu. Jak donosi Rzeczpospolita nocleg z 1 na 2 czerwca w koedukacyjnym pokoju hostelu, to wydatek rzędu kilkuset funtów.

Nie dziwi więc zachowanie easyJeta. Tym bardziej że linie w sezonie zimowym (październik 2018 r. – marzec 2019 r.) straciły 275 mln funtów. Rok wcześniej sezon zimowy przyniósł brytyjskiemu przewoźnikowi „tylko” 68 mln funtów strat. Linie lotnicze podały, że koszt za jedno miejsce w samolocie wzrósł, licząc rok do roku, o 3,9 proc. Złożyły się na to zwyżkujące ceny paliw oraz niekorzystne kursy walut. Dodatkowo przewoźnik ocenia straty wynikające z zakłócenia działania w szczycie bożonarodzeniowego szczytu ich głównego węzła przesiadkowego w Gatwick na 10 milionów funtów.

Linia przewiduje również mniejsze zainteresowanie połączeniami w sezonie letnim. Powodem jest stała niepewność co do daty i sposobu opuszczenia przez Wielką Brytanię struktur Unii Europejskiej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wystartowało połączenie easyJet z Gdańska do Berlina-Tegel

Pasażer i linie lotnicze

Wystartowało połączenie easyJet z Gdańska do Berlina-Tegel

Emilia Derewienko 05 kwietnia 2019

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Justyna Urbaniak 02 kwietnia 2019

Pierwszy A320 z ultranowoczesnym system nawigacji już w służbie

Biznes i przemysł

Pierwszy A320 z ultranowoczesnym system nawigacji już w służbie

inf. pras./ Redakcja 21 marca 2019

 

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

Biznes i przemysł

Airbus Polska: Strajk trwa już ponad tydzień

05 czerwca 2019

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

Biznes i przemysł

PLL LOT: Wyniki finansowe za 2018 r. w czerwcu

05 czerwca 2019

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

Biznes i przemysł

Łódź kusi LOT. Lublinek bazą dla Dasha?

04 czerwca 2019

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

Prawo i polityka

Inwestycje na lotnisku Chopina wstrzymane czy nie?

04 czerwca 2019

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

Prawo i polityka

Pomorze Zachodnie promuje się na lotniskach

04 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5