Dla niektórych nowe procedury Finnair mogą być problemem wagi ciężkiej. Finowie chcą bowiem precyzyjnie obliczyć całkowity ciężar lotu. Dlatego nie tylko ich bagaż podręczny, ale i sami pasażerowie będą musieli się zważyć.
Linie zamierzają wykorzystać te informacje w celu do optymizacji procesu załadunku i tankowania samolotów. Póki co wchodzenie na wagę będzie opcją dodatkową, a do zapisu w komputerze wynik trafi anonimowo. Przewoźnik korzysta z danych Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego z 2009 r. Zgodnie z nimi kobieta waży średnio 70 kg, mężczyzna 88 kg, a dziecko do 12 lat - 35 kg.
Finowie chcą też wiedzieć, ile ważą ludzie w zimowej i letniej odzieży. – Latem i zimą waga się rożni. Podobnie jak różni się waga ręcznego barażu o różnych porach roku i waga bagażu turystów i biznesmenów – dodaje Paivit Talkwist, szef biura prasowego linii. Według BBC, linie lotnicze potrzebują ok. 2000 wolontariuszy, aby testy przeszły pomyślnie.
Jak czytamy, ciężar pasażerów linii lotniczych zmienia się znacząco między latem i zimą ze względu na ekstremalną różnicę w temperaturze. Po ważeniu pasażerów w miesiącach zimowych, Finnair wznowi ćwiczenia latem, kiedy podróżują z lżejszym ubiorem.
Nie wiadomo, do kiedy koncern będzie stosować tę praktykę. Warto jednakże przypomnieć, że niedługo przewoźnik częściej pojawi w Polsce. W sezonie letnim w 2018 roku Finnair
zwiększy częstotliwość lotów do Krakowa i Warszawy. Do Warszawy wykona trzy loty w dni powszednie oraz dwa w sobotę i niedzielę podczas całego sezonu letniego między 26 marca a 26 października. Połączenia do Krakowa są dodane tak, by loty między 18 czerwca a 8 sierpnia odbywały się codziennie.