Wczoraj (16 sierpnia) Airbus zaprezentował pierwszego ACJ320neo. Samolot został zmontowany zgodnie z harmonogramem, a w ostatnich dniach otrzymał silniki CFM International LEAP-1A oraz barwy Airbus Corporate Jets. Jego pierwszy lot techniczny zaplanowano w ciągu najbliższych dwóch tygodni.
ACJ320neo ma trafić do brytyjskiej linii Acropolis Aviation w ostatnim kwartale tego roku. Zanim to się stanie, samolot otrzyma wyposażenie kabiny w szwajcarskiej firmie AMAC w Bazylei zaprojektowanej przez Alberto Pinto.
Podobnie jak A320neo, rodzina ACJ320neo posiada silniki nowej generacji oraz Sharklety, co daje zaoszczędzić użytkownikom około 15-20 proc. paliwa i dając nowe możliwości w podróżach międzykontynentalnych. W rezultacie ACJ320neo może polecieć z 25 pasażerami na odległość 6000 mil morskich (11000 km) i połączyć pary miast jak Londyn – Pekin lub Kapsztad i Moskwa – Los Angeles, podczas gdy ACJ319neo będzie mógł polecieć z ośmioma pasażerami na odległość 6700 mil morskich (12500 km). Obecna rodzina ACJ ma o wiele niższe osiągi i samoloty ACJ320 mogą polecieć na odległość 4950 mil morskich (9170 km), a ACJ319 posiada zasięg 6000 mil morskich (11000 km).
Do tej pory zamówiono 10 samolotów z rodziny ACJ320neo: trzy maszyny ACJ319neo oraz siedem ACJ320neo, a także podpisano list intencyjny na kolejne dwa ACJ320neo. Dla porównania amerykański rywal zebrał potwierdzone zamówienia na 20 maszyn Boeing BBJ MAX.
Acropolis Aviation to wiodący dostawca luksusowych usług czarterowych na lotnisku Farnborough Airport, które jest zarazem główną bazą tej linii. We flocie przewoźnika znajduje się obecnie jeden airbus ACJ319, który wszedł do służby w marcu 2010 roku i zyskał reputację doskonałej obsługi na rynku czarterów VIP.