Europejskie konsorcjum lotnicze, drugi co wielkości producent samolotów cywilnych na świecie, otrzymał w październiku zamówienia na 85 maszyn, a sam dostarczył w tym czasie kontrahentom 81 sztuk swoich produktów.
Co zamówiono Najwięcej zamówień złożono na najlepiej się sprzedające A321neo i A320neo. VietjJet, prywatny przewoźnik niskokosztowy z Wietnamu,
podpisał umowę na dostawę dostarczenie 50 A321neo. Narodowa linia naszych zachodnich sąsiadów Lufthansa zakupił 17 samolotów A320neo.
W segmencie maszyn szerokokadłubowych Airbus otrzymał zamówienia na osiemnaście sztuk A330neo. Tajemniczy klient złożył zamówienie na dziesięć A330-900neo. Kuwejt Airways
wolał krótszy wariant, A330-800, których zamówił osiem sztuk. To jedyne potwierdzone zamówienie na ten typ A330. Mniejsza wersja europejskiego szerokokadłubowca sprzedaje się słabo,
delikatnie rzecz ujmując. Inaczej sprawy się mają z „Dziewięćsetką”, która jest dość popularna wśród przewoźników. Na oficjalnie osiem sprzedanych „Osiemsetek” przypada blisko trzysta modeli większego A330.
Zamówienia z października zwiększyły liczbę zakupionych samolotów od początku tego roku do 340 sztuk – 264 z nich to A320 (250 A319 / A320 / A321neo i 14 A319 / A320 / A321ceo), 26 należy do rodziny A330 (22 A330neo i cztery A330ceo) pozostałe samoloty to 36 egzemplarzy A350 XWB i 14 A380.
Co dostarczono W tym samym czasie Airbus dostarczył 81 samolotów do 40 klientów na całym świecie, w tym: dwa samoloty A220, sześćdziesiąt siedem A320 (48 A320 / A321neo i 29 A320 / A321ceo), trzy A330-200/A330-300 i dziewięć A350-900/1000.
Airbus ma w tej chwili zamówionych 7 386 samolotów. Przy obecnych mocach produkcyjnych firmy, wywiązanie się z kontraktów, zajmie jej… dziewięć lat!
Delta Air Lines „tajemniczym klientem”? Jak donosi agencja Reuters, dziewięć A330-900neo, o których nie wiadomo oficjalnie, komu zostały sprzedane, zostały nabyte przez Delta Air Lines. Jeden z największych przewoźników świata miała wydać na tę transakcję 3 miliardy dolarów.
Dwaj eksperci branżowi, którzy chcą pozostać anonimowi, przekazali Reutersowi, informację o zakupach Delty. Inne źródła donoszą, że Amerykanie chcą rozszerzyć zamówienie na kolejne 25 airbusów A330-900neo.
Obie strony odmówiły komentarza. Jeśli sprzedaż amerykańskiej linii się potwierdzi, będzie to oznaczać, że rodzina A330neo, która zmaga się z bardzo ostrą konkurencją ze strony boeingów 787 Dreamliner (ponad 1 400 sztuk zamówionych, z czego ponad połowa już lata), wejdzie szerzej na rodzimy rynek swojego konkurenta.