Partner serwisu
Biznes i przemysł

Opóźnione dostawy Airbusów serii neo zmieniają plany przewoźników

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Opóźnione dostawy Airbusów serii neo zmieniają plany przewoźników
wizualizacja: AirbusA321neo dla Hawaiian Airlines
Airbus wciąż nie realizuje dostaw swoich samolotów A320neo i A321neo z nowymi silnikami zgodnie z podpisanymi umowami. Powoduje to mocne komplikacje w planach przewoźników.

Ostatnio skarżą się na to operatorzy z USA, którzy twierdzą, że muszą mocno ograniczać plany rozwojowe kosztem konkurencji, co wpływać może na ich kondycję ekonomiczną w przyszłości.

Portal aviationweek.com wskazuje na trzech przewoźników mocno skarżących się na opóźnienia. Narzeka zwłaszcza Hawaiian Airlines i Air New Zealand. Ten pierwszy powinien w tym roku zacząć otrzymywać 18 A321neo, nie posiada dotąd ani jednego. Prezes przewoźnika Mark Dunkerley nazwał opóźnienia „frustrującymi i irytującymi”. Z kolei dostawy 10 A320neo i trzech A321neo dla Air New Zealand będą opóźnione o ponad rok i pierwsze samoloty polecą z pasażerami dopiero latem 2018 roku.

Z neo z powrotem do ceo

– Najważniejsze, że problemy z silnikiem zostały zażegnane. Jednostka napędowa spełnia pokładane w niej nadzieje dotyczące oszczędności paliwa. Czekamy na samoloty z niecierpliwością – powiedział prezes Air New Zealand, Christopher Luxon.

Na swoje 32 samoloty A321neo czeka także filipiński przewoźnik Cebu Pacific. Mają one zmienić wizerunek linii, kilka lat temu umieszczonej na czarnej liście. Na razie jednak linie postanowiły zmienić część zamówienia realizowanego w Tuluzie i kupić A321 w starszej wersji ceo, które można wyprodukować znacznie szybciej, ze względu na wysoką dostępność silników do tego modelu.

Pratt & Whitney spóźniony z produkcją

Problemy z produkcją bardzo oszczędnych samolotów w wersji neo wynikają z opóźnień w produkcji silników przez firmę Pratt & Whitney. Producent został zmuszony do wdrożenia programu wyeliminowania usterek pierwszych z wyprodukowanych silników i zaimplementowania zmian w zaplanowanych do produkcji, co skutecznie opóźniło dostawy samolotów, z których część czeka tylko na ich montaż w fabryce Airbusa w Tuluzie. Airbus komentował już sprawę w związku z publikacją swoich wyników, o czym piszemy tutaj.

Do czasu dostaw przewoźnicy z rejonu Pacyfiku ratują się wydłużeniem umów leasingowych i wydłużanie resursów starszych samolotów, oczywiście zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną.

Na problemy z terminową dostawą samolotów narzekał ostatnio także Qatar Airways. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Biznes i przemysł

Airbus sprzedał w sierpniu 117 samolotów i dostarczył 52 maszyny

Rafał Dybiński 08 września 2023

Airbus: Liczymy, że w końcu dostarczymy nowe samoloty do LOT-u

Biznes i przemysł

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5