Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Opóźnione dostawy Airbusów serii neo zmieniają plany przewoźników


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-08-11 11:57
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Opóźnione dostawy Airbusów serii neo zmieniają plany przewoźników
A321neo dla Hawaiian Airlineswizualizacja: Airbus
Airbus wciąż nie realizuje dostaw swoich samolotów A320neo i A321neo z nowymi silnikami zgodnie z podpisanymi umowami. Powoduje to mocne komplikacje w planach przewoźników.
Ostatnio skarżą się na to operatorzy z USA, którzy twierdzą, że muszą mocno ograniczać plany rozwojowe kosztem konkurencji, co wpływać może na ich kondycję ekonomiczną w przyszłości.

Portal aviationweek.com wskazuje na trzech przewoźników mocno skarżących się na opóźnienia. Narzeka zwłaszcza Hawaiian Airlines i Air New Zealand. Ten pierwszy powinien w tym roku zacząć otrzymywać 18 A321neo, nie posiada dotąd ani jednego. Prezes przewoźnika Mark Dunkerley nazwał opóźnienia „frustrującymi i irytującymi”. Z kolei dostawy 10 A320neo i trzech A321neo dla Air New Zealand będą opóźnione o ponad rok i pierwsze samoloty polecą z pasażerami dopiero latem 2018 roku.

Z neo z powrotem do ceo

– Najważniejsze, że problemy z silnikiem zostały zażegnane. Jednostka napędowa spełnia pokładane w niej nadzieje dotyczące oszczędności paliwa. Czekamy na samoloty z niecierpliwością – powiedział prezes Air New Zealand, Christopher Luxon.

Na swoje 32 samoloty A321neo czeka także filipiński przewoźnik Cebu Pacific. Mają one zmienić wizerunek linii, kilka lat temu umieszczonej na czarnej liście. Na razie jednak linie postanowiły zmienić część zamówienia realizowanego w Tuluzie i kupić A321 w starszej wersji ceo, które można wyprodukować znacznie szybciej, ze względu na wysoką dostępność silników do tego modelu.

Pratt & Whitney spóźniony z produkcją

Problemy z produkcją bardzo oszczędnych samolotów w wersji neo wynikają z opóźnień w produkcji silników przez firmę Pratt & Whitney. Producent został zmuszony do wdrożenia programu wyeliminowania usterek pierwszych z wyprodukowanych silników i zaimplementowania zmian w zaplanowanych do produkcji, co skutecznie opóźniło dostawy samolotów, z których część czeka tylko na ich montaż w fabryce Airbusa w Tuluzie. Airbus komentował już sprawę w związku z publikacją swoich wyników, o czym piszemy tutaj.

Do czasu dostaw przewoźnicy z rejonu Pacyfiku ratują się wydłużeniem umów leasingowych i wydłużanie resursów starszych samolotów, oczywiście zgodnie z obowiązującą dokumentacją techniczną.

Na problemy z terminową dostawą samolotów narzekał ostatnio także Qatar Airways. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
W lipcu Airbus dostarczył 47 samolotów. Producent goni terminy

Biznes i przemysł

W lipcu Airbus dostarczył 47 samolotów. Producent goni terminy

Michał Szymajda 08 sierpnia 2017

TAP Portugal bierze jeszcze więcej Airbusów A330neo

Biznes i przemysł

TAP Portugal bierze jeszcze więcej Airbusów A330neo

Michał Szymajda 02 sierpnia 2017

Coraz większe zainteresowanie Airbusem A320neo w Rosji

Pasażer i linie lotnicze

Coraz większe zainteresowanie Airbusem A320neo w Rosji

Michał Szymajda 01 sierpnia 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5