Partner serwisu
Biznes i przemysł

Nowe biznesowe linie lotnicze chcą wykorzystać suchoje SSJ100

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Nowe biznesowe linie lotnicze chcą wykorzystać suchoje SSJ100
Fot. Tomasz Śniedziewski
Na imprezie biznesowej Russian Investment Forum 2019 VEB-leasing w Soczi ogłoszono podpisanie listu intencyjnego w sprawie stworzenia linii lotniczych wykorzystujących samoloty suchoj SSJ100 w konfiguracji biznesowej.

List intencyjny w sprawie powstania nowego gracza na rynku lotniczym podpisały firmy United Aircraft Corporation (UAC) – producent samolotu SSJ100, Business Aviation Center z moskiewskiego lotniska Wnukowo oraz National Reserve Corporation (NRC). Projekt przewiduje, że przewoźnik wykorzystywałby suchoje SSJ100 z 56 fotelami w biznesowej konfiguracji do oferowania czarterowych połączeń lotniczych oraz lotów ad hoc na użytek korporacyjnych partnerów biznesowych, zespołów sportowych, zespołów muzycznych lub do innych specjalnych operacji lotniczych.

– Tworzenie linii produktów na cywilny rynek lotniczy oraz ich promocja jest jednym z głównych celów naszej firmy. Nisza korporacyjnego transportu czarterowego z jednej strony ma duży potencjał wzrostu, a z drugiej nie została jeszcze wykorzystana przez samolot produkcji rosyjskiej. Stworzenie platformy czarterowej bazującej na modelu SSJ100 jest kolejnym przykładem oferowania przez nas wsparcia producenta. Uważamy, że korporacyjna wersja samolotu SSJ100 może być unikalnym produktem na rynku i będzie oferowała najlepszą równowagę pomiędzy koniecznym komfortem oraz efektywnością operacyjną – powiedział Jury Ślusar, prezydent UAC.

Partnerstwo publiczno-prywatne


List intencyjny w sprawie tworzenia projektu to zaczątek partnerstwa publiczno-prywatnego. W przeszłości rząd Rosji wspierał projekt SSJ100, który niezbyt dobrze radził sobie w warunkach komercyjnych. Doświadczenie w eksploatacji suchojów pokazuje, że samoloty te dysponują znacznie niższym średnim dobowym współczynnikiem wykorzystana niż maszyny produkcji zachodniej, głównie za sprawą niższej niezawodności operacyjnej oraz problemów z dostępnością części zamiennych.

Pomimo tego, wiele linii lotniczych, takich jak Aerofłot, chętnie zamawiało maszyny, gdyż przy ich zakupie mogły liczyć na atrakcyjne kredytowanie ze wsparciem rządowym, a nawet na subwencje, informują źródła w branży. Wszystko wskazuje na to, że na podobne wsparcie może także liczyć także nowo tworzony projekt.

– Podpisany list intencyjny będzie miał pozytywny wpływ na program SSJ100 i umożliwi stworzenie konkurencyjnego produktu oraz przejęcie kolejnej niszy. Jesteśmy zadowoleni, że wraz z instytucjami państwowymi także komercyjni gracze na rynku okazują zainteresowanie inicjatywą. Pozwala to mieć pewność w sprawie szans powodzenia projektu – powiedział Artem Dowlatow, dyrektor generalny VEB-leasing.

Zgodnie z ustaleniami listu intencyjnego, strony porozumienia wspólnie opracują budżet projektu, przygotują projekt umowy, a także podejmą decyzję w sprawie wielkości zamówień i sposobu realizacji celów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Piotr Bożyk 04 marca 2024

B777X znów opóźniony? Prognoza prezesa linii Emirates

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Biznes i przemysł

American Airlines na zakupach. Linia zamówiła 260 samolotów

Piotr Bożyk 04 marca 2024

B777X znów opóźniony? Prognoza prezesa linii Emirates

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Biznes i przemysł

Boeing z ultimatum od FAA

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5