Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Nowe biznesowe linie lotnicze chcą wykorzystać suchoje SSJ100


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2019-02-24 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Nowe biznesowe linie lotnicze chcą wykorzystać suchoje SSJ100
Fot. Tomasz Śniedziewski
Na imprezie biznesowej Russian Investment Forum 2019 VEB-leasing w Soczi ogłoszono podpisanie listu intencyjnego w sprawie stworzenia linii lotniczych wykorzystujących samoloty suchoj SSJ100 w konfiguracji biznesowej.
List intencyjny w sprawie powstania nowego gracza na rynku lotniczym podpisały firmy United Aircraft Corporation (UAC) – producent samolotu SSJ100, Business Aviation Center z moskiewskiego lotniska Wnukowo oraz National Reserve Corporation (NRC). Projekt przewiduje, że przewoźnik wykorzystywałby suchoje SSJ100 z 56 fotelami w biznesowej konfiguracji do oferowania czarterowych połączeń lotniczych oraz lotów ad hoc na użytek korporacyjnych partnerów biznesowych, zespołów sportowych, zespołów muzycznych lub do innych specjalnych operacji lotniczych.

– Tworzenie linii produktów na cywilny rynek lotniczy oraz ich promocja jest jednym z głównych celów naszej firmy. Nisza korporacyjnego transportu czarterowego z jednej strony ma duży potencjał wzrostu, a z drugiej nie została jeszcze wykorzystana przez samolot produkcji rosyjskiej. Stworzenie platformy czarterowej bazującej na modelu SSJ100 jest kolejnym przykładem oferowania przez nas wsparcia producenta. Uważamy, że korporacyjna wersja samolotu SSJ100 może być unikalnym produktem na rynku i będzie oferowała najlepszą równowagę pomiędzy koniecznym komfortem oraz efektywnością operacyjną – powiedział Jury Ślusar, prezydent UAC.

Partnerstwo publiczno-prywatne


List intencyjny w sprawie tworzenia projektu to zaczątek partnerstwa publiczno-prywatnego. W przeszłości rząd Rosji wspierał projekt SSJ100, który niezbyt dobrze radził sobie w warunkach komercyjnych. Doświadczenie w eksploatacji suchojów pokazuje, że samoloty te dysponują znacznie niższym średnim dobowym współczynnikiem wykorzystana niż maszyny produkcji zachodniej, głównie za sprawą niższej niezawodności operacyjnej oraz problemów z dostępnością części zamiennych.

Pomimo tego, wiele linii lotniczych, takich jak Aerofłot, chętnie zamawiało maszyny, gdyż przy ich zakupie mogły liczyć na atrakcyjne kredytowanie ze wsparciem rządowym, a nawet na subwencje, informują źródła w branży. Wszystko wskazuje na to, że na podobne wsparcie może także liczyć także nowo tworzony projekt.

– Podpisany list intencyjny będzie miał pozytywny wpływ na program SSJ100 i umożliwi stworzenie konkurencyjnego produktu oraz przejęcie kolejnej niszy. Jesteśmy zadowoleni, że wraz z instytucjami państwowymi także komercyjni gracze na rynku okazują zainteresowanie inicjatywą. Pozwala to mieć pewność w sprawie szans powodzenia projektu – powiedział Artem Dowlatow, dyrektor generalny VEB-leasing.

Zgodnie z ustaleniami listu intencyjnego, strony porozumienia wspólnie opracują budżet projektu, przygotują projekt umowy, a także podejmą decyzję w sprawie wielkości zamówień i sposobu realizacji celów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Go2Sky wynajmie Boeingi 737 NG liniom Enter Air

Biznes i przemysł

Go2Sky wynajmie Boeingi 737 NG liniom Enter Air

Emilia Derewienko 08 lutego 2019

Bombardier ogłasza CRJ550. United zamawia 50 maszyn

Biznes i przemysł

Bombardier ogłasza CRJ550. United zamawia 50 maszyn

Piotr Bożyk 07 lutego 2019

Chorus Aviation zamawia kolejne bombardiery CRJ900

Pasażer i linie lotnicze

Chorus Aviation zamawia kolejne bombardiery CRJ900

Piotr Bożyk 08 lutego 2019

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5