Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Midera: Linie lotnicze zadecydują o tym, na którym lotnisku będą lądować


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-02-16 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Midera: Linie lotnicze zadecydują o tym, na którym lotnisku będą lądować
fot. Anna Midera
– To linie lotnicze podejmują decyzję o wyborze dla siebie miejsca. A o tym wyborze decyduje kilka czynników, w zależności z jaką linią lotniczą mamy do czynienia – mówi prezes łódzkiego lotniska dr Anna Midera w rozmowie z "Rynkiem Lotniczym", komentując kwestię planów dotyczących przeniesienia lotów niskokosztowych z Warszawy do Radomia.
Kilka dni temu wicemarszałek Senatu Adam Bielan poinformował, że w Łodzi nie będzie inwestycji Przedsiębiorstwa „Państwowe Porty Lotnicze”. Była to odpowiedź na deklaracje wicepremiera Piotra Glińskiego, który zapowiadał starania o przejęcie lotów niskokosztowych z Okęcia przez łódzkie lotnisko. Zamiast więc w Łodzi czy też Modlinie, tanie linie mają lądować w Radomiu. O komentarz poprosiliśmy prezes łódzkiego lotniska, Annę Miderę.

– W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć sobie na następujące pytanie: kto w wolnej gospodarce rynkowej, a szczęśliwie o takiej jeszcze w Polsce mówimy, jest właściwym podmiotem do podejmowania decyzji o lądowaniu w Modlinie, Warszawie, Łodzi czy Radomiu? Czy jest to największe lotnisko w Polsce, jego udziałowiec czy najzwyczajniej w świecie prywatne lub państwowe linie lotnicze prowadzące swoją działalność gospodarczą na wolnym rynku europejskim? Czy dane lotnisko, które ma pełnić rolę zapasowego pełni ją dla drugiego lotniska czy raczej dla linii lotniczych, które szukają miejsca do bezpiecznego lądowania? Odpowiedź jest prosta. To linie lotnicze podejmują decyzję o wyborze dla siebie miejsca. A o tym wyborze decyduje kilka czynników, w zależności z jaką linią lotniczą mamy do czynienia – stwierdziła prezes lotniska.

Midera przyznała też, że ma nie lada problem z odniesieniem się do wypowiedzi wicemarszałka Senatu Adama Bielana, dlaczego to Radom a nie Łódź miałby być lotniskiem, które przejmie ruch ze stołecznego portu.

– Być może chodzi o jedną linię lotniczą LOT i na to udziałowiec jakim jest PPPL ma oczywiście wpływ, ale pozostałe linie lotnicze będą podejmowały decyzje autonomicznie, kierując się tylko i wyłącznie zyskiem ekonomicznym i perspektywą rozwoju biznesu – skomentowała Midera podkreślając jednocześnie, iż nie dziwi jej to, że PPPL nie planuje inwestowania w łódzkie lotnisko, ponieważ w chwili obecnej w Łodzi nie są potrzebne żadne duże inwestycje.

– Największe linie operujące na polskim rynku takie jak Lufthansa, Ryanair, WizzAir czy Qatar mogą u nas komfortowo wylądować, bez żadnych dodatkowych inwestycji. Co więcej mogą to robić nawet w porze nocnej, ponieważ nie mamy, w przeciwieństwie do lotniska Chopina, żadnych ograniczeń środowiskowych. Zresztą proszę zauważyć, że dwie pierwsze wymienione linie rozwijają już swoją działalność operacyjną na łódzkim lotnisku. Poza kierunkami na Wyspy Brytyjskie już od maja w każdą sobotę będzie można od polecieć liniami Ryanair do Aten a od marca - 5 razy w tygodniu liniami Lufthansa do Monachium – przypomniała prezes łódzkiego portu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Łódzkie lotnisko zapowiada nowe połączenia na sezon letni

Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko zapowiada nowe połączenia na sezon letni

Justyna Urbaniak 16 lutego 2018

Lotnisko w Łodzi nie będzie zapasowym portem dla CPK

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Łodzi nie będzie zapasowym portem dla CPK

Justyna Urbaniak 13 lutego 2018

Gliński: Sytuacja łódzkiego lotniska nie jest przesądzona

Infrastruktura i lotniska

Gliński: Sytuacja łódzkiego lotniska nie jest przesądzona

Justyna Urbaniak 01 lutego 2018

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS