Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Lublin traci pasażerów, problem będzie się pogłębiać


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-11-08 12:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Lublin traci pasażerów, problem będzie się pogłębiać
fot. Port Lotniczy Lublin
Problem lubelskiego lotniska z odpływającą liczbą pasażerów pogłębia się, a wszystko to ze względu na utratę sporej liczby połączeń, co z pewnością przełoży się na ujemne statystyki również w nadchodzących miesiącach. Chyba, że lotnisku uda się pozyskać nowe trasy.
W październiku Port Lotniczy Lublin obsłużył 37 686 pasażerów, co daje wynik o 12,46 proc. niższy, niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. We wrześniu lotnisko też odnotowało spadek – o 6,32 proc., odnotowując 40 564 obsłużonych podróżnych. Łącznie od początku roku Port Lotniczy Lublin obsłużył 406 576 podróżnych, co oznacza, że wciąż jest to wynik lepszy od ubiegłorocznego za analogiczny okres, jednak tylko i wyłącznie dzięki dobrym miesiącom z początku roku, które długo nie pociągną statystyk w górę.

Likwidowane trasy

Najpierw z siatki zniknęły trasy do Liverpoolu, Doncaster-Sheffield i Tel Awiwu. Od listopada Wizz Air zawiesił loty do Sztokholmu Skavsta. Zimą zlikwidowane też zostaną połączenia do Kijowa i Mediolanu, a wiosną przyszłego roku – do Londynu Stansted. Tym samym z ośmiu kierunków oferowanych do tej pory przez lubelski port, zostaną zaledwie trzy.  

Problemy rozpoczęły się w czerwcu, kiedy Wizz Air zlikwidował w Lublinie swoją bazę operacyjną. Linia postanowiła przesunąć lubelski samolot do swojej bazy w Katowicach. Ruch ten oznaczał likwidację trzech stałych połączeń, do Doncaster, Liverpoolu i Tel Awiwu, oraz utratę w ciągu roku co najmniej 100 tys. pasażerów. 

Znikąd pomocy

Ratunkiem miał być LOT, który od początku września realizuje z Lublina loty 5 razy w tygodniu do Warszawy, oraz ukraińska linia Bravo Airways, która w czerwcu uruchomiła połączenia między Lublinem a Charkowem, Kijowem i Chersoniem. Okazało się jednak szybko, że Ukraińcy zrezygnowali z tras do Kijowa i Charkowa, a same połączenia do Chersonia realizowane są dość nieregularnie, bo poszczególne loty odwoływane są z powodu braku samolotów. 

Kolejnym ciosem była rezygnacja przez Wizz Air z trasy do Kijowa. Wraz z likwidacją połączenia do Sztokholmu, Lublin pozostaje z połączeniami węgierskiego przewoźnika do Londynu, Oslo i Eindhoven. 

Dodatkowo, od końca października zimowe loty do Mediolanu zawiesiła linia easyJet. Zimą irlandzki Ryanair nie będzie też latał do Dublina. Pojawiły się również głosy, że Lublin może stracić trasę do Londynu Stansted. Nie ma jednak oficjalnych doniesień w tej sprawie. 

Początkowo planowano, że w tym roku lubelski port przekroczy 500 tys. obsłużonych pasażerów. W związku z dużą redukcją siatki połączeń wiadomo już jednak, że planu nie uda się zrealizować. Port liczy obecnie na maksymalnie 450 tys. obsłużonych podróżnych.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Z Lublina do Antwerpii. Nowe połączenie od 1 kwietnia 2019 r.

Pasażer i linie lotnicze

Z Lublina do Antwerpii. Nowe połączenie od 1 kwietnia 2019 r.

Aleksander Domański 27 października 2018

Lublin traci pasażerów. Problem będzie się pogłębiał

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci pasażerów. Problem będzie się pogłębiał

Justyna Urbaniak 03 października 2018

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Justyna Urbaniak 20 września 2018

 

Czwarty polski satelita wyleci w przestrzeń

Biznes i przemysł

Czwarty polski satelita wyleci w przestrzeń

10 listopada 2018

Ryanair dogadał się z niemieckimi związkami zawodowymi

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair dogadał się z niemieckimi związkami zawodowymi

10 listopada 2018

Wild: W Polsce nie jest potrzebny odpowiednik TGV

Infrastruktura i lotniska

Wild: W Polsce nie jest potrzebny odpowiednik TGV

09 listopada 2018

Kraków-Leeds Bradford z Jet2.com

Pasażer i linie lotnicze

Kraków-Leeds Bradford z Jet2.com

09 listopada 2018

Ostatni rejs Small Planet Airlines

Biznes i przemysł

Ostatni rejs Small Planet Airlines

09 listopada 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS