Pod koniec zeszłego tygodnia zakończyła się rekonstrukcja pasa startowego portu lotniczego w Wilnie. Do modernizacji nawierzchni spółka Lotos Asfalt dostarczyła w 10 dni ponad 2 tys. ton asfaltów drogowych, w tym najbardziej zawansowane technologicznie asfalty modyfikowane MODBIT 45/80-55. Inwestycję zrealizowała łotewska firma ACB A/S.
Lotnisko w Wilnie jest najważniejszym portem lotniczym na Litwie. Ostatnia duża rekonstrukcja pasa startowego odbyła się tam ponad 12 lat temu. W zeszłym roku lotnisko obsłużyło ponad 3 mln pasażerów. Po remoncie będzie mogło z niego korzystać ponad 5 mln podróżnych rocznie. Lotos kolejny raz modernizuje europejskie lotnisko
Jest to kolejna modernizacja europejskiego lotniska, do której Lotos Asfalt dostarczył wysokiej jakości asfalty modyfikowane MODBIT. W 2015 roku trafiły one na lotnisko wojskowe w Dęblinie oraz posłużyły do remontu pasa startowego portu lotniczego w Gdańsku Rębiechowie. Wcześniej asfalty z Lotosu były stosowane również do budowy i modernizacji pasów lotnisk w Rzeszowie, Warszawie, Bydgoszczy i Szczecinie.
Asfalty modyfikowane stosuje się jako materiał wiążący w mieszankach mineralno-asfaltowych przeznaczonych do budowy i utrzymania dróg, lotnisk oraz innych powierzchni utwardzonych. Produkowany przez Lotos asfalt modyfikowany MODBIT jest wybierany do modernizacji lotnisk ze względu na jego podwyższone parametry. Produkt wykazuje zwiększoną odporność na odkształcenia plastyczne (koleiny) i spękania warstw nawierzchni w niższych temperaturach.
Starty z Wilna wznowione
Lotnisko w Wilnie zostało otwarte pierwszy raz od 35 dni w piątek, 18 sierpnia. Jako pierwszy w wileńskim porcie lotniczym wylądował samolot z Rygi i odbyło się to w piątek tuż po północy. Z kolei pierwszy odlot miał miejsce w piątek rano. Był to lot do Warszawy. Koszt modernizacji lotniska szacuje się na około 18 mln euro.
Na czas przebudowy i remontu portu lotniczego, samoloty z Wilna zostały przekierowany na lotnisko kowieńskie. Przyjęcie lotów wileńskich dla niedużego lotniska w Kownie było dużym wyzwaniem – oprócz zaplanowanej na ten okres obsługi 460 własnych połączeń i 75 tys. pasażerów, Kowno obsłużyło ponad 3 tys. połączeń i 300 tys. pasażerów wileńskich.
Jednak remont pasa startowego był konieczny. Obiekt ma jednak swoje lata – został wybudowany w roku 1958. Władze Litwy podkreślały ostatnio, że brak decyzji dla modernizacji pasa startowego groził całkowitym zamknięciem wileńskiego lotniska.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.