Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

LOT wprowadza procedurę #BezpiecznyLOT i wznawia połączenia


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-05-19 07:07
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/PLL LOT

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

LOT wprowadza procedurę #BezpiecznyLOT i wznawia połączenia
Fot. Łukasz Malinowski
Polskie Linie Lotnicze LOT wznowią 1 czerwca loty pasażerskie. Przez pierwsze dwa tygodnie realizowane będą połączenia w ramach ośmiu krajowych portów lotniczych. Dla bezpieczeństwa i komfortu pasażerów na pokładzie samolotów obowiązywać będzie procedura #BezpiecznyLOT, wypracowana w oparciu o rekomendacje Głównego Inspektora Sanitarnego i międzynarodowych organizacji branżowych.
Początkowo pasażerowie będą mogli skorzystać z połączeń na trasie z Warszawy do Gdańska (trzy razy dziennie), a także z Warszawy do Krakowa, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Wrocławia i Zielonej Góry, które będą realizowane do dwóch razy dziennie. Ponadto raz dziennie samolot narodowego przewoźnika poleci z Krakowa do Gdańska.

Bilety dostępne będą w bardzo korzystnych cenach. W jedną stronę bez bagażu już od 99 zł. Realizację kolejnych etapów przywracania połączeń rozkładowych Polskie Linie Lotnicze LOT będą komunikowały na bieżąco. Są one bowiem ściśle uzależnione od rekomendacji polskich i europejskich instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo sanitarne, a także ograniczeń nakładanych przez państwa docelowe.

– Wznawianie połączeń zaczynamy bardzo rozważnie, biorąc pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo naszych pasażerów i załóg pokładowych. W pierwszej kolejności, w oparciu o procedurę #BezpiecznyLOT udostępniamy regularne, bezpośrednie połączenia krajowe. Jednocześnie intensywnie współpracujemy z lotniskami i służbami odpowiedzialnymi za zdrowie publiczne w celu dopracowania procedur bezpieczeństwa dla wznawianych rejsów m.in. wypracowania standardu w zakresie materiałów ochronnych czy przygotowania jak największej liczby stanowisk samoobsługowych, zgodnie z zasadą „no contact”. Wszystko po to, aby od 1 czerwca nasi pasażerowie mogli komfortowo i przy zminimalizowanym ryzyku epidemicznym, przemieszczać się po Polsce na pokładach samolotów LOT-u – powiedział Michał Fijoł, Członek Zarządu PLL LOT ds. handlowych.

Procedura #BezpiecznyLOT obejmuje zarówno zasady bezpieczeństwa obowiązujące na pokładzie samolotu, jak i podczas całej ścieżki, którą pasażer przemierza od chwili dotarcia na lotnisko. Bieżące informacje dotyczące procedur epidemicznych obowiązujących na lotniskach i na pokładach samolotów LOT-u, dostępne będą na stronie lot.com.

#BezpiecznyLOT w samolocie to:

Filtry typu HEPA (High Efficiency Particulate-Air), w które wyposażono samoloty LOT-u usuwają 99,9% bakterii i wirusów unoszących się w powietrzu. Dodatkowo pokład, schowki ponad siedzeniami oraz luki bagażowe są regularnie dezynfekowane za pomocą specjalnych środków biobójczych.

Załogi pokładowe obsługujące pasażerów podczas lotu zostaną wyposażone w maseczki i rękawiczki. Wszyscy pasażerowie udający się w podróż samolotami LOTu będą zaś zobowiązani, do zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki przez cały czas trwania lotu. W ramach serwisu pokładowego będzie miała zastosowanie zasada „no contact”, ograniczającą bezpośrednie interakcje pasażerów z załogą. Napoje i przekąski serwowane będą w indywidualnych opakowaniach.

W celu zminimalizowania kontaktu oraz usprawnienia wejścia do samolotu, pasażerowie otrzymają możliwość przewozu jednej sztuki bagażu podręcznego w wymiarach 55 cm/40 cm/23 cm i zwiększonej wadze do 10 kg. Przez jedną sztukę bagażu rozumiemy plecak, torebkę, laptop lub reklamówkę z zakupami.

#BezpiecznyLOT na lotnisku to:

PLL LOT we współpracy z Zarządem Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, Głównym Inspektoratem Sanitarnym i dyrekcjami lotnisk krajowych wypracował spójne procedury bezpieczeństwa dla lotów. Planowane zmiany na lotniskach, zgodne z wytycznymi IATA, EASA, KE czy ULCu, obejmują m.in. kontrolne pomiary temperatury przy wejściu do terminali, odizolowanie pasażerów przylatujących i wylatujących, dystans przestrzenny w gate’ach i podczas boardingu, ograniczenie dostępnej infrastruktury (sklepów, saloników biznesowych), dostęp do środków antybakteryjnych i płatnych dyspenserów z maseczkami ochronnymi czy obowiązek zakrywania ust i nosa, wprowadzony w Polsce od 16 kwietnia br.

W ramach ograniczania kontaktu pasażerów z obsługą lotniska, LOT pracuje także nad zastąpieniem dotychczasowych procedur mechanizmami samoobsługowymi m.in. obowiązkową odprawą on-line oraz samodzielnym boardingiem. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące na lotniskach zostaną przedstawione pasażerom do 25 maja.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Sasin: Nie porzucimy CPK, chcemy rozwijać lotnictwo

Infrastruktura i lotniska

Sasin: Nie porzucimy CPK, chcemy rozwijać lotnictwo

Łukasz Malinowski 01 czerwca 2020

LOT. Startują rejsy krajowe. Kilkuprocentowy poziom rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Startują rejsy krajowe. Kilkuprocentowy poziom rezerwacji

Łukasz Malinowski 01 czerwca 2020

Od poniedziałku znowu polecimy z Jasionki do Warszawy

Pasażer i linie lotnicze

Od poniedziałku znowu polecimy z Jasionki do Warszawy

Rafał Dybiński 31 maja 2020

 

Samson: Planujemy kontrole na lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Samson: Planujemy kontrole na lotniskach

01 czerwca 2020

Kloskowski: Wdrożyliśmy wiele procedur bezpiecznej podróży

Infrastruktura i lotniska

Kloskowski: Wdrożyliśmy wiele procedur bezpiecznej podróży

01 czerwca 2020

Sasin: Nie porzucimy CPK, chcemy rozwijać lotnictwo

Infrastruktura i lotniska

Sasin: Nie porzucimy CPK, chcemy rozwijać lotnictwo

01 czerwca 2020

Sieć połączeń Air Canada zwiększy się do 97 tras

Pasażer i linie lotnicze

Sieć połączeń Air Canada zwiększy się do 97 tras

01 czerwca 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5