Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko z gigantyczną dopłatą. Co dalej?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Łódzkie lotnisko z gigantyczną dopłatą. Co dalej?
fot. Zorro2212, CC BY-SA 3.0
Podczas ostatniej sesji rady miasta przegłosowany został projekt uchwały dotyczącej dopłaty do łódzkiego lotniska w kwocie 8 mln zł. Pieniądze są potrzebne na zapewnienie bieżącego funkcjonowania spółki.

Łącznie z przekazanymi już środkami dopłata do lotniska z budżetu miasta sięgnie w tym roku niemal 22,5 mln zł. Ta sama uchwała, na mocy której przekazano dodatkowe środki na wsparcie dla lotniska, zawiera też przekazanie 2,5 mln zł na program inwestycyjny związany z wymaganiami Urzędu Lotnictwa Cywilnego odnośnie certyfikacji. Chodzi m.in. o likwidację napowietrznej linii energetycznej na kierunku 07, odwodnienie pasa i drobne poprawki oświetlenia.

Ta sama uchwała ograniczyła też dopłatę na programy inwestycyjne finansowane z emisji obligacji o 4,5 mln zł.

Łódzkie lotnisko od lat utrzymywane jest z dopłat, pochodzących z budżetu miasta. Port w 2015 roku odnotował rekordową stratę finansową, sięgającą 55 mln zł. W 2016 roku udało się ją zmniejszyć do 47,5 mln zł. To łącznie 7,5 mln zł mniej, niż rok wcześniej. Wynik udało się osiągnąć przez cięcia kosztów – zwolniono 28 pracowników i zredukowano usługi zewnętrzne, co dało oszczędności na poziomie 1,6 mln zł.

Ratunkiem dla Łodzi byłaby rozbudowa siatki połączeń. Lotnisko straciło jednak ostatnio kluczowego przewoźnika, który wraz z końcem czerwca zamknął swoje ostatnie połączenie, realizowane z tego portu – do Monachium. Wcześniej ta sama linia zrezygnowała z połączeń do Paryża i Monachium. Adria Airways była obecna w Łodzi od marca 2014 roku. Rok później uruchomiła tu swoją bazę, w której stacjonował jeden samolot – Bombardier CRJ700 z napisem „Łódź” na kadłubie.

Od początku lipca, w związku z odejściem Adrii, z Łodzi operować będzie jeden przewoźnik. To irlandzka linia Ryanair, która oferuje stąd połączenia do Dublina, East Midlands i Londynu Stansted.

Wciąż trwają rozmowy z innymi przewoźnikami, którzy mogliby z Łodzi uruchomić nowe trasy. Wśród nich jest SAS. Pod uwagę brane są połączenia do Oslo i Kopenhagi. Jednak najwcześniej któryś z tych kierunków zostanie uruchomiony w 2018 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Kasper Fiszer 01 września 2023

Łódź: Rekordowe półrocze i ponad 154 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko straciło 35 mln złotych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Infrastruktura i lotniska

Łódź nie chce nowych osiedli przy lotnisku

Kasper Fiszer 01 września 2023

Łódź: Rekordowe półrocze i ponad 154 tys. pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Łódzkie lotnisko straciło 35 mln złotych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5