Partner serwisu
Biznes i przemysł

Linie Singapore wycofują pierwszego Airbusa A380. Co z przyszłością pasażerskiego giganta?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Linie Singapore wycofują pierwszego Airbusa A380. Co z przyszłością pasażerskiego giganta?
fot. Flight Mode Blog
Linie lotnicze Singapore Airlines wycofują ze swojej floty pierwszy egzemplarz największego pasażerskiego samolotu świata – Airbusa A380. To daje podstawy do dyskusji na temat przyszłości tego szerokokadłubowca wśród pozostałych światowych przewoźników.

Przewoźnik lotniczy z Singapuru potwierdził, że ma zamiar zwrócić swojego Airbusa A380 niemieckiej firmie leasingowej zamiast przedłużania umowy. Ostatni lot maszyny odbył się 10 czerwca – A380 pokonał trasę z Londynu do Singapuru. Było to zwieńczenie 10-letniego funkcjonowania tego giganta we flocie Singapore Airlines – pierwszy lot tego samolotu miał odbył się w październiku 2007 roku. Kolejne cztery A380 zostaną zwrócone do końca 2018 roku, a pozostałych kilkanaście sztuk przejdzie przebudowę kabiny.

Wycofanie się Singapore Airlines z eksploatacji największej pasażerskiej maszyny świata może stać się przyczynkiem do dyskusji na temat przyszłości Airbusa A380. Wcześniej linie lotnicze Emirates zdecydowały się odroczyć dostawy zamówionych już samolotów tego typu.
  
Jak informowaliśmy na początku czerwca, pomimo zapewnień producenta, że projekt może być rentowny, zamówienia na A380 spływają bardzo wolno. Airbus planuje ograniczyć produkcję szerokokadłubowca w 2018 roku do tylko jednego egzemplarza miesięcznie. Z kolei w roku 2019 producent przewiduje budowę zaledwie 8 maszyn. Koncern podjął taką decyzję po analizie zamówień i potrzeb rynku. Firma nie przedstawiła jednak planów produkcji Airbusa A380 po 2019 roku.

Wbrew wcześniejszym przewidywaniom, Airbus A380 nie cieszy się wśród linii lotniczych wielką popularnością. Przewoźnicy zamawiają bowiem mniej dużych, czterosilnikowych samolotów, takich jak A380 i Boeing 747, na korzyść mniejszych, ale skutecznych samolotów dwusilnikowych w rodzaju 737 MAX i A321neo. Zabierają one na pokład mniej pasażerów, ale właśnie dzięki temu są bardziej dyspozycyjne i siatkę połączeń z ich wykorzystaniem łatwiej jest zaprojektować. Są też tańsze w zakupie i utrzymaniu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Pozostałe z wątku:

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Biznes i przemysł

Silniki CFM w A320 i B737 z fałszywą certyfikacją?

Mateusz Kieruzal 13 września 2023

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Zobacz również:

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Pasażer i linie lotnicze

airBaltic leasingują B737 od Ukraine International Airlines

Mateusz Kieruzal 01 maja 2022

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Biznes i przemysł

Enter Air odebrał kolejnego Boeinga 737-800

Emilia Derewienko 30 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5