Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Krywlany: Jest zgoda na budowę pasa startowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/PAP

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Krywlany: Jest zgoda na budowę pasa startowego
fot. Krywlany
Radni Białegostoku przegłosowali zmiany w budżecie miasta. To oznacza, że będzie można rozstrzygnąć inwestycję na budowę utwardzonego pasa startowego na lotnisku Krywlany. Ma ona kosztować ponad 40 mln zł - informuje PAP.

Miasto chce tam zbudować pas startowy dla małych samolotów (do 50 osób), który mógłby być wykorzystywany np. dla celów biznesowych. Obecnie miejsce pełni funkcję obiektu sportowego.
 
Jeszcze w lipcu miasto Białystok ogłosiło przetarg na budowę utwardzanej drogi startowej, okazało się jednak, że oferenci za realizację tej inwestycji chcieli więcej, niż przewidziano w budżecie. Koszt szacowano pierwotnie na nieco ponad 30 mln zł. Po przetargu okazało się jednak, że to za mało. Polsko-litewskie konsorcjum w ofercie zaproponowało 44 mln zł, a Budimex 62 mln zł.

 Są zmiany w budżecie, starczy na drogę

By nie musieć unieważniać przetargu i zamknąć budżet inwestycji miasto porozumiało się z samorządem województwa. Przed miesiącem zdecydował on o dołożeniu do projektu 8 mln zł, a w miniony poniedziałek podniósł tę kwotę do 16 mln zł. Jak czytamy dalej, by przetarg można była rozstrzygnąć trzeba było jeszcze zmienić stosowne zapisy w budżecie Białegostoku na 2017 rok, jak również w tzw. wieloletniej prognozie finansowej miasta.

Pierwotnie radni PiS, którzy mają w radzie miasta samodzielną większość, argumentowali, że inwestycja na Krywlanach nie będzie służyła wszystkim mieszkańcom, a przede wszystkim wąskiej grupie przedsiębiorców, którzy nie zdecydowali się partycypować w kosztach budowy. Jak podaje źródło, szef klubu radnych PiS Henryk Dębowski przypominał, że w poprzedniej perspektywie finansowej władze samorządowe województwa podlaskiego zrezygnowały z planów budowy regionalnego portu lotniczego. Argumentowały to wówczas wysokimi kosztami samej inwestycji i późniejszego jej utrzymania.

Za zmianami w finansach miasta, by jednak inwestycję zrealizować, byli radni PO i klubu radnych prezydenta miasta Tadeusza Truskolaskiego. Argumentowali, że taki pas startowy jest miastu potrzebny. Prezydent Białegostoku dodał, że – choć nie od razu – będzie tu też można rozwijać komunikację pasażerską. Przypomniał, że na podstawie obowiązującej umowy Aeroklub Polski będzie ponosił koszty utrzymania pasa, gdy już on zostanie oddany do użytku.

Lotnisko dla małych samolotów

W konsekwencji radni zdecydowali, że budowa pasa startowego nie zostanie skreślona z budżetu miasta.

Utwardzony pas startowy na Krywlanach ma mieć 1350 metrów długości i 30 metrów szerokości. Powstanie tam też m.in. płyta do zawracania, drogi kołowania i miejsce postoju dla samolotów. Lotnisko w Krywlanach będzie przystosowane do obsługi samolotów pasażerskich zabierających do 50 pasażerów. Z portu korzystać będą lotnicze ośrodki szkoleniowe, właściciele prywatnych statków powietrznych, lotnicze pogotowie ratunkowe oraz lotnicze służby państwowe. Początkowo port obsługiwać będzie 1-2 tys. operacji lotniczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

"Nadal otrzymujemy pytania o możliwości lotów do i z Białegostoku"

Infrastruktura i lotniska

"Nadal otrzymujemy pytania o możliwości lotów do i z Białegostoku"

Rafał Dybiński 16 kwietnia 2021

Białystok: „Tylko lotnisko na Saharze nie wywołałoby protestów"

Infrastruktura i lotniska

Białystok coraz bliżej lotniska. Jest kolejna decyzja

Infrastruktura i lotniska

Białystok coraz bliżej lotniska. Jest kolejna decyzja

Rafał Dybiński 06 września 2020

Pozostałe z wątku:

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

"Nadal otrzymujemy pytania o możliwości lotów do i z Białegostoku"

Infrastruktura i lotniska

"Nadal otrzymujemy pytania o możliwości lotów do i z Białegostoku"

Rafał Dybiński 16 kwietnia 2021

Białystok: „Tylko lotnisko na Saharze nie wywołałoby protestów"

Infrastruktura i lotniska

Białystok coraz bliżej lotniska. Jest kolejna decyzja

Infrastruktura i lotniska

Białystok coraz bliżej lotniska. Jest kolejna decyzja

Rafał Dybiński 06 września 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5