Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Kraków Airport: Jest drugi raport zrównoważonego rozwoju

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kraków Airport

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Kraków Airport: Jest drugi raport zrównoważonego rozwoju
fot. Kraków Airport
Ponad 500 uczestników spotkań konsultacyjno-informacyjnych z lokalną społecznością, nowy konkurs grantowy dla 8 sołectw sąsiadujących z lotniskiem, wzrost o 0,23 pkt. wskaźnika zadowolenia pasażerów, spadek o 13,79% liczby uwag w zakresie działalności Kraków Airport – to tylko niektóre dane za rok 2017, przedstawione w drugim Raporcie zrównoważonego rozwoju Kraków Airport.

Krakowskie lotnisko jest jedynym regionalnym portem lotniczym w Polsce, które cyklicznie przygotowuje raporty zrównoważonego rozwoju. Raport jest zbiorem informacji dotyczących funkcjonowania lotniska, struktury zarządzania, osiągniętych wyników, planów, a także korelacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności z zarządzaniem strategicznym. Raport został przygotowany według międzynarodowego standardu raportowania GRI (Global Reporting Initiative), który uwzględnia specyfikę branży lotniczej.

– Drugi Raport Zrównoważonego Rozwoju Kraków Airport pokazuje zmiany jakie zaszły na przestrzeni roku. Marka Kraków Airport opiera się na nowoczesnym zarządzaniu, otwarciu na nowe wyzwania, patrzeniu na lotnisko poprzez różne pryzmaty i współpracy z interesariuszami. Konsekwentne realizowanie strategii opartej na wspólnych wartościach przynosi rezultaty – mówi prezes Kraków Airport Radosław Włoszek.

Komunikacja i współpraca

W 2017 r. Kraków Airport przeprowadził cykl otwartych spotkań konsultacyjno-informacyjnych dla mieszkańców sołectw położonych najbliżej lotniska. Kontynuowano także zainicjowane w 2016 r. spotkania z przedstawicielami lokalnej społeczności i biznesu. Łącznie w 2017 r. odbyło się 20 spotkań, w których udział wzięło ponad 500 mieszkańców.

Na spotkaniach przedstawiane były szczegółowe informacje dot. planowanej inwestycji budowy nowej drogi startowej. W trakcie spotkań konsultowany był również nowy program skierowany do lokalnej społeczności. Dzięki spotkaniom wypracowano nowy program „Blisko lotniska”, którego pilotaż przeprowadzono zaledwie 3 miesiące po zakończeniu cyklu spotkań.

Efektem dialogu jest też przyjęty w 2017 r. dokument „Polityka ograniczania oddziaływania akustycznego Lotniska Kraków-Balice (EPKK) na środowisko” – inicjatywa Spółki polegająca na współpracy międzysektorowej na rzecz poprawy klimatu akustycznego nieruchomości w otoczeniu lotniska.

Unikatowe Centrum Edukacji Lotniczej Kraków Airport

W październiku 2017 r. z inicjatywy pracowników Kraków Airport otwarte zostało Centrum Edukacji Lotniczej – ośrodek łączący lata doświadczeń zawodowych i edukacyjnych pracowników krakowskiego lotniska z najnowszymi trendami w branży lotniczej. Jego zadaniem jest popularyzacja wiedzy na temat lotnictwa, wzrost świadomości lokalnej społeczności, zaszczepienie wśród najmłodszych pasji do lotnictwa, która w przyszłości może przełożyć się na chęć podjęcia pracy na lotnisku oraz lepsze przygotowanie do pracy w porcie osób aplikujących o pracę. Od chwili otwarcia do końca roku 2017 z zajęć edukacyjnych w Centrum skorzystało łącznie 2130 osób.

Satysfakcja pasażerów


Krakowskie lotnisko, jako jedyne w Polsce, od 2007 r. uczestniczy w programie Airport Service Quality Survey Main (ASQ) w zakresie badania satysfakcji klienta na lotnisku. Badanie prowadzone jest przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych na blisko 320 lotniskach na całym świecie. W 2017 r. przeprowadzono wśród pasażerów Kraków Airport 1400 ankiet, na podstawie których odnotowano wzrost zadowolenia pasażerów na poziomie 4,16 pkt (w skali od 1 do 5). Wyniki badań były również przedmiotem dokładnej analizy i wskazania konkretnych działań, w celu dalszej poprawy standardów obsługi.

W marcu 2017 r. Kraków Airport otrzymał prestiżową nagrodę ASQ Awards przyznawaną przez Airport Council International za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa – Best Improvement by Region, za największy postęp i rosnące ogólne zadowolenie pasażerów.

Niezależnie od programu ASQ, w marcu 2017 r. Kraków Airport uruchomił własny program pomiaru satysfakcji klientów „Happy or Not”. Obejmuje on 7 obszarów funkcjonowania terminalu pasażerskiego. W badaniu, które trwało 278 dni, oddano 87 425 głosów. Średni poziom zadowolenia klientów Kraków Airport w badaniu „Happy or Not” – wyniósł 76%.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

Nowości w Jasionce. Sklep Baltony i dwie kawiarnie (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

ZRPL: Prawie 27 mln pasażerów w portach regionalnych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Umowa lotniska z Simple Avia

inf. pras. 13 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Infrastruktura i lotniska

Odcinek DW nr 604 zamknięty na czas szkolenia wojskowego

Mikołaj Kobryński 11 września 2023

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

Nowości w Jasionce. Sklep Baltony i dwie kawiarnie (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

ZRPL: Prawie 27 mln pasażerów w portach regionalnych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5