Dalsza ekspansja zarówno pod względem powiększania floty, jak i rozbudowy sieci połączeń – to plany Ryanaira na najbliższych kilka lat. Liczba samolotów ma według ambitnych planów zwiększyć się aż o połowę. Irlandzki przewoźnik zamierza jednocześnie utrzymać niskie ceny biletów.
Ryanair jest największą linią lotniczą w Europie. – W tym roku przewieziemy 131 milionów pasażerów – zapowiada członek zarządu Ryanaira Juliusz Komorek. Flota przewoźnika liczy 400 samolotów. Irlandzki operator planuje rozbudowanie jej w ciągu 7 lat do 600 sztuk i zwiększenie przewozów do 200 mln osób rocznie. Przez najbliższe 3 lata we flocie Ryanair znajdzie się dodatkowych 27 047 foteli. Ogólna liczba dostępnych miejsc w całej flocie zwiększy się tym samym do 99 494. Przewoźnik zakłada, że każdy samolot będzie odbywał średnio 4,5 lotu dziennie, a przeciętne obłożenie będzie wynosiło 90%.
200 lotnisk, 1800 trasJak stwierdził członek zarządu przewoźnika, jego sukces ma dwa filary. Pierwszym jest rozpiętość siatki, drugim – ekonomiczna dostępność biletów. – Jesteśmy obecni na ponad 200 lotniskach w 33 krajach. Obsługujemy ponad 1800 tras. Oferujemy też najniższe ceny – informuje Komorek. Według przytoczonych przez niego statystyk średnia cena biletu na lot Ryanaira wynosi 41 euro. Na głównych rynkach lotniczych UE Ryanair zajmuje pierwsze lub drugie miejsce – wyjątkiem są Niemcy, w których irlandzkiego przewoźnika wyprzedza Lufthansa oraz Air Berlin.
Największa linia w Polsce– W Polsce jesteśmy największą linią lotniczą: oferujemy ponad 190 tras – podkreśla przedstawiciel linii. W przyszłym roku Ryanair zamierza przewieźć ponad 11 mln pasażerów z 13 lotnisk, z których na pięciu utrzymuje bazy. Jak informowaliśmy przed kilkoma dniami, największą polską bazą Ryanaira będzie od przyszłego roku Kraków[http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/krakow-najwieksza-baza-ryanaira-w-kraju-w-2018-roku-2036.html], z którego przewoźnik będzie oferował połączenia w 56 relacjach do portów Europy, Afryki i Azji. Prognozy mówią o 3,5 mln pasażerów, którzy skorzystają z tej oferty.
Komorek wspomniał też o ostatniej też inwestycje przewoźnika w Polsce. – Od ubiegłego roku mamy we Wrocławiu Centrum Nowoczesnych Technologii Internetowych, w którym zatrudniamy 180 pracowników – mówi. Docelowo zatrudnienie w tej komórce firmy ma wzrosnąć do 250 osób. W czerwcu firma uruchomiła też we Wrocławiu nowoczesną bazę techniczną, wyposażoną w dwa stanowiska do obsługi samolotów. Pracę znajdzie tam co najmniej 150 osób.
Warto przypomnieć o problemach, z jakimi borykają się obecnie linie. Piszemy o nich
tutaj.