Partner serwisu
Biznes i przemysł

Kłopoty Brussels Airlines z SSJ100. Koniec leasingu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Kłopoty Brussels Airlines z SSJ100. Koniec leasingu?
fot. commons.wikimedia.org
Brussels Airlines rozważają odstąpienie od umowy leasingowej zawartej z irlandzkim CityJet na wypożyczenie pięciu SSJ100 Suchoj Superjet. Powodem są problemy z częściami zamiennymi, które zbyt często uziemiają maszyny rosyjskiej produkcji.

W kwietniu tego roku CityJet wyleasingował pięć SSJ100. Umowa obowiązuje do marca 2019 roku. Nowo nabyte samoloty miały zastąpić wycofywane przez przewoźnika BAe 146. Z początku Belgowie byli zadowolenie z zakupu. Nowoczesne maszyny oferują sporo miejsca dla pasażerów, a podobna pojemność do brytyjskich samolotów pozwoliła szybko wprowadzić Superjety do siatki połączeń.

Niestety dla przewoźnika, Brussels Airlines są jedynymi liniami z Unii Europejskiej, które używają tego typu maszyn. To oznacza gigantyczne problemy z częściami zamiennymi oraz wykwalifikowanymi pracownikami serwisowymi.

Taka sytuacja nie dziwi. SSJ100 są głównie używane przez rosyjskie linie lotnicze. To tam są największe zamówienia, więc siłą rzeczy Suchoj koncertuje się właśnie na tym rynku. Pozostali użytkownicy spoza Wspólnoty Niepodległych Państw podpisali kontrakty obejmujące serwis.

Brussels Airlines musiałoby więc zakupić maszyny od rosyjskiego koncernu albo podpisać umowę na wsparcie techniczne. Na to się jednak nie zanosi i przewoźnik ze stolicy Europy będzie musiał poszukać innych samolotów do obsługi lotów regionalnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Brussels Airlines pozywają do KE lotnisko Charleroi

Prawo i polityka

Brussels Airlines powróciły na Lotnisko Chopina (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Pierwsze airbusy A320neo w 2023 r.

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Brussels Airlines pozywają do KE lotnisko Charleroi

Prawo i polityka

Brussels Airlines powróciły na Lotnisko Chopina (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels: Pierwsze airbusy A320neo w 2023 r.

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5