Japan Airlines ogłosiły plany uruchomienia tanich linii lotniczych, które będą latać na średnich i długich dystansach. To odpowiedź japońskiego przewoźnika na rosnący popyt na ruch lotniczy w Azji.
Zysk po trzech latach działalności
Zgodnie z zapowiedziami, nowy przewoźnik będzie miał siedzibę w centrum Japan Airlines na międzynarodowym lotnisku Narita w Tokio (NRT) i rozpocznie loty do międzynarodowych destynacji w Azji, Europie, a nawet w Amerykach, wykorzystując dwa Boeingi 787-8 Dreamlinery.
Jak donosi Reuters, Japan Airlines planuje zainwestować w przedsięwzięcie 90- 180 milionów dolarów i wypracować zysk w ciągu trzech lat, licząc od rozpoczęcia działalności.
To ruch poczyniony w interesującym momencie dla Japan Airlines – linii, które zainwestowały ostatnio w taniego przewoźnika Jetstar Japan. Nowa linia ma uzupełnić krajową sieć lotniczą Jetstar Japan o bardziej międzynarodowy zasięg.
Ze względu na wysokie koszty eksploatacji, preferencje podróżujących po Japonii oraz sprawną i niedrogą sieć szybkich kolei w kraju, tani przewoźnicy mieli trudności z penetracją krajowego rynku lotniczego Japonii. Według The Japan Times, LCC stanowią jedynie około 10 proc. krajowego ruchu pasażerskiego w ruchu lotniczym w Japonii.
Oczekuje się jednak, że liczba ta wzrośnie do około 30 proc. Cele rządowe mówią obecnie o zwiększeniu liczby zagranicznych turystów w Japonii do 40 milionów w 2020 r. i do 60 milionów w 2030 r.
Azjatycki rynek z dużym potencjałem
Uruchomienie nowej linii ma sens, biorąc pod uwagę bezprecedensowy wzrost i rozwój azjatyckiego przemysłu lotniczego. Zgodnie z najnowszymi danymi, 14 z 20 najbardziej ruchliwych międzynarodowych linii lotniczych na świecie ma swoją siedzibę w Azji, a 9 z 10 najbardziej ruchliwych linii lotniczych na świecie (krajowych i międzynarodowych) obsługuje ruch między azjatyckimi lotniskami.
To dopiero początek. Według IATA region Azji i Pacyfiku będzie domem dla ponad połowy nowych pasażerów linii lotniczych na świecie w ciągu najbliższych 20 lat. Chiny przebiją Stany Zjednoczone, jako największy na świecie rynek lotniczy do 2022 r. Do 2036 r. Indie i Indonezja wyprzedzą U.K. jako trzecie i czwarte co do wielkości rynki lotnicze, podczas gdy Japonia zajmie pozycję numer sześć na liście.
Według tego samego badania, branża linii lotniczych regionu Azji i Pacyfiku będzie rosnąć średnio o 4,6 proc. rocznie w porównaniu do 2,3 proc. zarówno w Ameryce Północnej, jak iw Europie. IATA podaje, że z 7,8 miliarda pasażerów linii lotniczych obsługiwanych na całym świecie w 2036 roku, 3,5 miliarda będzie podróżować w Azji. Nic dziwnego, że Japan Airlines i jego konkurenci dostrzegają szansę wejścia na rynek i rozszerzenia swojej działalności poza tradycyjny model wysokiej klasy linii lotniczych.
Nowa linia budżetowa nie ma jeszcze nazwy, ale ma zacząć latać w lecie 2020 roku, tuż przed XXXII Letnimi Igrzyskami Olimpijskimi, które odbędą się w Tokio w dniach 24 lipca - 9 sierpnia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.