Międzynarodowy program badawczo-rozwojowy firmy Airbus zaowocował właśnie zakończeniem budowy pierwszego pełnowymiarowego prototypu skrzydła - demonstratora, który pomoże w rozwoju technologii skrzydeł nowej generacji. Ukończenie montażu pierwszego z trzech całkowicie kompozytowych demonstratorów wymagało zastosowania ponad 100 różnych technologii produkcyjnych, co przekłada się na całkowicie nowy system montażu przemysłowego. Technologie te pomogły w ocenie kluczowych wyzwań związanych z automatyzacja „skrzydła przyszłości”.
Sabine Klauke, dyrektor techniczna Airbusa, powiedziała, że program Wing of Tomorrow wprowadza zupełnie inną metodę montażu skrzydła i jest kluczową częścią firmowego portfolio prac badawczo-rozwojowych, które pomoże ocenić wykonalność przemysłową produkcji skrzydeł w przyszłości.
Międzynarodowy zespół stojący za kierowanym przez Wielką Brytanię programem zajmuje się opracowaniem technologii wysoce efektywnych skrzydeł, w tym zastosowaniem składanej końcówki płata skrzydła. Obok badań nad zrównoważonymi paliwami i napędem wodorowym, właśnie Wing of Tomorrow pokazuje sposób, w jaki sposób Airbus przyczynia się do realizacji ambicji branży lotniczej w zakresie dekarbonizacji. Potwierdza też znaczenie współpracy przemysłowej prowadzonej na dużą skalę w realizacji programu na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości.
Nowa koncepcja budowy w Wing of Tomorrow eliminuje prace wewnątrz skrzydłowego zbiornika paliwa i umożliwia płynną integrację ręcznego i zautomatyzowanego montażu w ramach jednego systemu produkcji. Na bazie doświadczeń i wiedzy zdobytych podczas montażu pierwszego i kolejnych demonstratorów skrzydeł, konstruktorzy Airbusa przeanalizują różne scenariusze uprzemysłowienia produkcji skrzydeł przyszłości.
Komponenty kompozytowe Wing of Tomorrow zostały zaprojektowane w sposób pozwalający jak najlepiej wykorzystać posiadane technologie i zmniejszyć o ponad 50 proc. nakład pracy wymaganej podczas montażu. Automatyzacja wykonywania odwiertów, osiągnięcie właściwej kontroli tolerancji kształtu skrzydła, a także wprowadzenie nowych sposobów inspekcji i oceny produktów ułatwią Airbusowi stworzenie optymalnych skrzydeł dla samolotów przyszłości.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.