Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Innowacyjne udogodnienie na lotnisku we Wrocławiu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Port Lotniczy Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Innowacyjne udogodnienie na lotnisku we Wrocławiu
fot. Port Lotniczy Wrocław
Chatbot z powodzeniem przeszedł ostatnią fazę testów i od dzisiaj jest już dostępny dla wszystkich podróżnych. Wyszukuje połączenia lotnicze, wysyła powiadomienia o statusie lotów, znajduje transport lub miejsce parkingowe, podpowiada, gdzie na lotnisku zrobić zakupy i wypić kawę. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce.

Na ostatnim etapie przed udostępnieniem chatbot przeszedł wymagający egzamin. Jego funkcjonalność, już w rzeczywistych warunkach, przetestowało kilkudziesięciu pasażerów wrocławskiego lotniska. – Uruchamiamy chatbot dla wygody podróżnych i ich opinie są dla nas najważniejsze. Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

Do korzystania z chatbota wystarczy mieć aplikację Messenger. Wpisujemy: Port Lotniczy Wrocław, wita nas sympatyczny avatar lotniska. Co potrafi chatbot? Wysyła przydatne powiadomienia o statusie naszego rejsu. W czasie rzeczywistym, np. jadąc na lotnisko, otrzymujemy informację, o której godzinie otwiera się odprawa, kiedy rozpocznie się wejście na pokład czy też zamknie bramka. Po przylocie chatbot podpowiada m.in., z którego taśmociągu możemy odebrać swój bagaż. Podpowiada też m.in., jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku. Jest też świetnie przygotowany do roli wirtualnego przewodnika po porcie: możemy zapytać go o sklepy, restauracje, kawiarnie czy strefy dla rodzin z dziećmi. Pomaga znaleźć najlepsze połączenia lotnicze, wyszukuje najtańsze ceny biletów lotniczych, pomaga zarezerwować lot.

Chatbot odpowiada w sumie na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów. Ta rozbudowana lista została opracowana na podstawie danych zebranych od personelu lotniskowego, pytań zadawanych przez pasażerów na profilu lotniska na Facebooku, a także analizy informacji, których szukają użytkownicy strony internetowej portu. W razie potrzeby, jest też możliwość bezpośredniego kontaktu z moderatorem, który postara się jak najszybciej pomóc. – Chatbot to użyteczne, bardzo praktyczne narzędzie, ponieważ wszystkie informacje znajdują się tu w jednym miejscu i są łatwo dostępne poprzez urządzenia mobilne, z których korzysta już zdecydowana większość pasażerów – podkreśla Dariusz Kuś.

Co istotne, chatbot ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ dysponuje wyszukiwarką połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Dzięki temu można szybko porównać ceny i od razu kupić bilet na wybrany rejs. – Z przyjemnością ogłaszamy naszą współpracę podjętą z lotniskiem Port Lotniczy Wrocław. Jako globalna marka turystyczna, ciesząca się uznaniem i zaufaniem, współpracujemy z naszymi partnerami oferując podróżującym najlepsze wrażenia i doświadczenia. Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce, które wdrożyło nasze rozwiązania technologiczne, aby zapewnić podróżującym dokładne informacje o lotach oraz planowaniu podróży. Nasza współpraca jest doskonałym przykładem możliwości, które stają się dostępne dzięki dynamicznemu partnerstwu – powiedział Maciej Wróblewski, Menedżer ds. rozwoju w Polsce w Skyscanner.

Dodajmy, że Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. – To rozwiązanie innowacyjne, do tej pory wprowadziły go tylko niektóre lotniska w Europie. Warto przy tym zauważyć, że nasz chatbot, w porównaniu z nimi, daje dużo bardziej zaawansowane funkcjonalności zwłaszcza w zakresie wyszukiwania połączeń lotniczych – podsumowuje Dariusz Kuś.

Chatbot Portu Lotniczego Wrocław powstał dzięki współpracy zespołu ekspertów z Portu Lotniczego Wrocław, który opracował szczegółową bazę danych niezbędną do stworzenia projektu oraz wrocławskiej firmy Koda Bots, która dostarczyła technologię i wdrożyła narzędzie. – Firma Koda Bots musiała sprostać niezwykle wysokim wymaganiom naszego portu lotniczego i świetnie sobie z tym poradziła. Efektem jest innowacyjny projekt, którego beneficjentem będą nasi pasażerowie – dodaje Dariusz Kuś. Projekt podczas testów zyskał uznanie zróżnicowanej grupy odbiorców, zarówno pasażerów lotniska (tych podróżujących sporadycznie oraz stałych bywalców portu korzystających z połączeń sieciowych oraz niskokosztowych), jak i partnerów biznesowych. W Europie zostanie zaprezentowany premierowo na światowych targach branży lotniczej w Londynie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Welcome zapewni obsługę frachtu w Modlinie

Infrastruktura i lotniska

Welcome zapewni obsługę frachtu w Modlinie

inf. pras. 29 lutego 2024

PPL: Odwołanie prezesa Wojtery! Kolejna zmiana w branży!

Prawo i polityka

Nowy czarter z Olsztyna. Do Turcji i Tunezji dołączyła Albania

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Wrocław: Styczeń z nowym rekordem. 25 proc. lepszy niż w 2023

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Styczeń z nowym rekordem. 25 proc. lepszy niż w 2023

inf. pras. 06 lutego 2024

Wrocław: Ruszyła budowa hotelu na terenie lotniska (wizualizacje)

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Ruszyła budowa hotelu na terenie lotniska (wizualizacje)

inf. pras. Wrocław Airport 02 lutego 2024

Wrocław: Noworoczne okazje i atrakcyjne loty na południe Europy

Pasażer i linie lotnicze

Wrocław: Noworoczne okazje i atrakcyjne loty na południe Europy

inf. pras. Wrocław Airport 31 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Welcome zapewni obsługę frachtu w Modlinie

Infrastruktura i lotniska

Welcome zapewni obsługę frachtu w Modlinie

inf. pras. 29 lutego 2024

PPL: Odwołanie prezesa Wojtery! Kolejna zmiana w branży!

Prawo i polityka

Nowy czarter z Olsztyna. Do Turcji i Tunezji dołączyła Albania

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Wrocław: Styczeń z nowym rekordem. 25 proc. lepszy niż w 2023

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Styczeń z nowym rekordem. 25 proc. lepszy niż w 2023

inf. pras. 06 lutego 2024

Wrocław: Ruszyła budowa hotelu na terenie lotniska (wizualizacje)

Infrastruktura i lotniska

Wrocław: Ruszyła budowa hotelu na terenie lotniska (wizualizacje)

inf. pras. Wrocław Airport 02 lutego 2024

Wrocław: Noworoczne okazje i atrakcyjne loty na południe Europy

Pasażer i linie lotnicze

Wrocław: Noworoczne okazje i atrakcyjne loty na południe Europy

inf. pras. Wrocław Airport 31 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5