Partner serwisu
Prawo i polityka

IATA: Testowanie musi zastępować, a nie skracać kwarantannę

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
IATA: Testowanie musi zastępować, a nie skracać kwarantannę
fot. Piotr Bożyk
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) zaapelowało ponownie o finansowe wsparcie dla całej branży i pilną potrzebę ponownego otwarcia granic, co ułatwić mają testy na obecność wirusa COVID-19.

Według IATA rządowe restrykcje, a zwłaszcza obowiązkowe kwarantanny, podważyły jeden z kamieni węgielnych rozwoju Europy czyli swobodę przemieszczenia się. Efektem tego był gwałtowny spadek popytu na podróże powietrzne. Przewidywania szacują, że liczba pasażerów spadnie w 2020 roku aż o 70 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Analizując tylko Europę, od stycznia do końca grudnia, poleci w sumie jedynie 340 mln podróżnych. 2019 rok przyniósł natomiast 1,2 mld pasażerów na Starym Kontynencie. Załamanie ruchu lotniczego wywarło druzgocący wpływ na miliony pracowników branży na całym świecie. Air Transport Action Group (ATAG) szacuje, że zatrudnienie może stracić bliski 4,8 mln osób z całego sektora. Zagrożonych jest również wiele miejsc pracy w branży turystycznej.

300 tys. dolarów linie tracą w każdej minucie

Według IATA konieczna jest współpraca krajowych rządów w procesie odnowy. Niezbędne jest także dodatkowe finansowe wsparcie, aby sektor w ogóle przetrwał sezon zimowy. – Linie lotnicze tracą w każdej minucie 300 tys. dolarów w drugiej połowie bieżącego roku. Wyczerpuje się większość rządowego wsparcia, umożliwiającego utrzymanie rentowności. Perspektywa masowych zwolnień jest bardzo realna. Dalsze finansowe wsparcie jest więc rozpaczliwie potrzebne, dopóki branża będzie stanie na nogi – podkreślił Rafael Schvartzman, regionalny wiceprezes IATA na Europę.

Decydenci z Europy i na całym świecie muszą przyjąć zharmonizowane i skoordynowane podejście do bezpiecznego ponownego otwierania granic bez konieczności kwarantanny. Kluczowe mogą być testy na obecność wirusa COVID-19. Branża lotnicza przedstawiła już jasną wizję tego podejścia, ale ma stosownych zaleceń pod tym względem Rady Unii Europejskiej.

Niezbędne szybkie i konsekwentne działanie

– Testowanie musi zastępować, a nie skracać kwarantannę. Koszty testów powinny być ponoszone przez rządy, zgodnie z międzynarodowymi przepisami WHO. Szybkie i konsekwentne działanie ze strony europejskich rządów jest niezbędne, jeśli chcemy uratować przyszły sezon w jakiejkolwiek formie – dodał Schvartzman, przemawiający podczas Portugal Air Summit.

Aż 83 proc. ankietowanych podróżnych deklaruje rezygnację z lotu w przypadku konieczności poddania się kwarantannie. 88 proc. pasażerów przewoźników powietrznych jest jednak gotowa poddać się sugerowanym testom. 65 proc. ankietowanych zgodziła się również, że kwarantanna nie jest konieczna, jeśli dana osoba ma negatywny wynik na obecność wirusa COVID-19.

– Dążeniem do bardziej ekologicznej planety i branży transportu lotniczego należy zająć się zbiorowo, przestrzegając w pełni światowych standardów i zobowiązań. Liczymy na współpracę w realizacji naszych celów. Pragniemy, aby lotnictwo przynosiło nadal korzyści zarówno społeczeństwom, jak i ich gospodarkom – podsumował Schvartzman.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Prawo i polityka

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Tomasz Śniedziewski 06 listopada 2021

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Prawo i polityka

IATA. Zakaz lotów bez sensu. Kolej nie zawsze jest eko

Tomasz Śniedziewski 06 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5