Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

IATA: Optymistyczne prognozy na przyszły rok


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-12-29 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

IATA: Optymistyczne prognozy na przyszły rok
fot. Pixabay
Opierając się na prognozach dotyczących niedawnego spadku cen ropy naftowej i wzrostu liczby pasażerów, organizacja uważa, że branża jest na dobrej drodze do rekordowego roku, oczekując, że lotnictwo osiągnie 35,5 miliarda dolarów zysku w 2019 roku.
– Spodziewaliśmy się, że rosnące koszty osłabią rentowność w 2019 roku. Jednak gwałtowny spadek cen ropy naftowej i prognozy dotyczące stałego wzrostu PKB stanowiły bufor. Jesteśmy więc ostrożnie optymistami, że ciągłe tworzenie wartości dla inwestorów będzie kontynuowane przez co najmniej kolejny rok. Ale istnieje ryzyko spadku, ponieważ warunki ekonomiczne i polityczne pozostają niestabilne – skomentowal Alexandre de Juniac, dyrektor generalny IATA.

Paliwo

Prognoza branży w 2019 r. opiera się na przewidywanej średniej cenie ropy wynoszącej 65 USD za baryłkę (Brent), która jest niższa niż 73 USD za baryłkę (Brent) w 2018 r., po wzroście produkcji ropy naftowej w USA i rosnących zapasów ropy naftowej. Jest to mile widziana ulga dla linii lotniczych, dzięki czemu spadły ceny paliwa odrzutowego, choć w wolniejszym tempie, ze względu na wpływ środków ochrony środowiska o niskiej zawartości siarki podejmowanych przez sektor morski, co zwiększyło popyt na olej napędowy (który konkuruje z paliwem do silników rafineryjnych).

Oczekuje się jednak, że ceny paliwa lotniczego wyniosą średnio 81,3 USD za baryłkę w 2019 r., czyli poniżej 87,6 USD za baryłkę średnio w 2018 r. Pełny wpływ tego spadku będzie opóźniony z powodu dużego poziomu zabezpieczeń w niektórych regionach. Oczekuje się, że paliwo wyniesie 24,2% średnich kosztów operacyjnych linii lotniczej (wzrost z 23,5% prognozowanych na 2018 rok).

Pasażerowie

Przewiduje się, że ruch pasażerski wzrośnie o 6% w 2019 r., co przekroczy przewidywany wzrost zdolności o 5,8% i pozostanie powyżej 20-letniej stopy wzrostu. To z kolei zwiększy współczynniki obłożenia i przyczyni się do wzrostu wydajności o 1,4% (częściowo przywracając 0,9% spadek odnotowany w 2018 r.). Oczekuje się, że dochody z obsługi pasażerów, z wyłączeniem usług dodatkowych, wyniosą 606 mld USD (wzrost z 564 mld USD w 2018 r.).

Rozwój ekonomiczny

Przewiduje się, że w 2019 r. PKB wzrośnie o 3,1% (nieznacznie poniżej 3,2% wzrostu w 2018 r.). Ten wolniejszy, ale wciąż solidny wzrost jest głównym czynnikiem zapewniającym ciągłą rentowność. Istnieje znaczne ryzyko spowolnienia gospodarczego spowodowane wojnami handlowymi i niepewnościami politycznymi, takimi jak BREXIT, ale według konsensusu czynniki te nie zrekompensują pozytywnego impulsu wynikającego z ekspansywnej polityki fiskalnej i rosnących inwestycji przedsiębiorstw w główne gospodarki.

Zatrudnienie

Przewiduje się, że całkowite zatrudnienie linii lotniczych wyniesie w 2019 r. 2,9 mln osób, co oznacza wzrost o 2,2% w stosunku do 2018 r. Płace również rosną, odzwierciedlając szczelność rynków pracy. Oczekuje się, że jednostkowe koszty pracy wzrosną o 2,1% w 2019 r. po długim okresie stabilności. Miejsca pracy w lotnictwie stają się bardziej produktywne. W 2019 roku spodziewamy się wzrostu produktywności o 2,9% do 535 000 dostępnych tonokilometrów / pracowników.

Cargo

3,7% roczny wzrost tonażu ładunku do 65,9 miliona ton jest najwolniejszym tempem od 2016 r., co odzwierciedla słabe światowe środowisko handlowe, na które wpływ ma rosnący protekcjonizm. Oczekuje się, że rentowność wzrośnie o 2,0%. Jest to znacznie poniżej wyjątkowego wzrostu 10% rentowności w 2018 roku. Jednakże jest to kontynuacja umocnienia biznesu cargo, ponieważ wzrost kosztów jest niższy. Przewiduje się, że łączne przychody z ładunków wyniosą 116,1 mld USD (wzrost o 109,8 mld USD w 2018 r.).

– Podróże lotnicze nigdy nie były tak dobrym rozwiązaniem dla konsumentów. Nie tylko ceny biletów są niskie, ale także możliwości podróżujących. Około 1300 nowych bezpośrednich połączeń między miastami zostało otwartych w 2018 r.. Również w 2018 roku odbyło się 250 milionów więcej lotów w porównaniu do roku 2017 – powiedział de Juniac.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Lotnisko w Wenecji do rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Wenecji do rozbudowy

Justyna Urbaniak 28 grudnia 2018

Chiny zbudują ponad 200 nowych lotnisk i 500 lądowisk general aviation

Infrastruktura i lotniska

Chiny zbudują ponad 200 nowych lotnisk i 500 lądowisk general aviation

Tomasz Śniedziewski 26 grudnia 2018

Lotnisko Londyn-Gatwick zamknięte przez drony

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko Londyn-Gatwick zamknięte przez drony

Justyna Urbaniak 20 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5