Partner serwisu
Biznes i przemysł

IAG poprawia wynik w 2017 roku i inwestuje we flotę Level

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
IAG poprawia wynik w 2017 roku i inwestuje we flotę Level
Fot. British Airways
Grupa lotnicza IAG, w skład której wchodzą British Airways, Aer Lingus, Iberia czy Level zwiększyła w 2017 r. zysk o 19 proc. To lepsze wyniki, niż prognozowano. Spółka ma zamiar zająć się teraz rozwojem taniej linii Level.

IAG w 2017 roku odnotowało zysk operacyjny w wysokości 3 015 mln euro (2 655 mln funtów). Analitycy przewidywali natomiast, że będzie to kwota sięgająca 3 046 mln euro. Przychody grupy wzrosły o 1,8%, choć sam spadek zaliczył British Airways. Nadprogramowe koszty w przypadku brytyjskiego przewoźnika są związane z droższymi kontraktami typu „pay-as-you-go”, jak również rekompensatami wynikającymi z przerwą w dostawie prądu. Awaria, do której doszło w maju 2017 roku, uziemiła linie i doprowadziła do odwołania ponad 1200 lotów w przeciągu trzech dni. Wszystkiemu winne były oszczędności firmy. Grupa nie zamierzała nowiem zwiększać nakładów na utrzymanie i rozwój swoich systemów informatycznych. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj

Problematycznie na Heathrow

British Airways jednocześnie rozwija działalność na lotnisku w Gatwick, gdzie przejął sloty po bankrucie Monarch Airlines. Za prawa do startu i lądowań zapłacił 50 milionów funtów – inwestycja ma jednak zwiększyć liczbę lotów o 28 proc. 
Oprócz zysków linia przewiduje straty. Grupa może być obciążona ze względu na wzrost opłat na lotnisku Heathrow, które mają być przeznaczone na budowę trzeciego pasa startowego. Przedstawiciele przewoźnika argumentują jednak, że lotnisko można rozbudować bez konieczności podnoszenia opłat pasażerskich. Najbardziej zatłoczone lotnisko w Europie w 2017 roku odnotowało największy wzrost ruchu pasażerskiego od pięciu lat, a wszystko to dzięki wzrostowi średniego wypełnienia samolotów. Heathrow Airport ostrzega, że dobrobyt Wielkiej Brytanii po Brexicie może być zagrożony, chyba że rząd podejmie szybkie działania związane m.in. z rozwojem największego europejskiego portu lotniczego. 

Nowe inwestycje, ale nie w Niki

Dyrekcja IAG prowadzi ponadto rozmowy o kupnie nowych samolotów dla Level, którą utworzyła w 2017 r. W bieżącym roku będzie ona mieć pięć A330, które – jak twierdzi prezes IAG Willie Wlash – oferują skuteczniejszy sposób rozpoczęcia działalności niż nowsze B787 Dreamliner. Plan zakłada zwiększenie floty Level do 15 maszyn w 2022 r., z możliwością dalszego rozwoju. – Widzimy duże możliwości współpracy z Airbusem i Boeingiem. Dreamlinery będą bardziej odpowiednie w dalszej etapie rozwoju tej linii – zapowiedziało kierownictwo grupy.

Końcówkę roku zdecydowanie zdominowały starania IAG o przejęcie linii Niki. Właściciel British Airways był najbliżej kupna przewoźnika, jednak na drodze stanęły mu przeszkody prawne. Sąd II instancji zdecydował, że berliński sąd administracyjny nie jest właściwym organem do orzekania o niewypłacalności Niki. Jego zdaniem ta decyzja powinna należeć do sądu austriackiego. To unieważniło ostatnią transakcję International Airlines Group (IAG) i spowodowało, że Niki znów było na sprzedaż. To z kolei utorowało drogę byłemu właścicielowi, Nikiemu Laudzie do ponownej walki o przewoźnika i w ostateczności do wygrania przetargu
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2023

British Airways polecą do Rygi i Belgradu. Powraca także Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

British Airways po dłuższej przerwie wracają do Chin

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zaprezentowały nowe mundury i uniformy

Pasażer i linie lotnicze

Dwunasta trasa British Airways do Francji i rywalizacja z easyJet

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zredukuje w zimie liczbę lotów do Krakowa

Mateusz Kieruzal 23 sierpnia 2023

British Airways polecą do Rygi i Belgradu. Powraca także Kolonia

Pasażer i linie lotnicze

British Airways stawiają mocniej na Gatwick i pozbawią slotów easyJet

Infrastruktura i lotniska

British Airways po dłuższej przerwie wracają do Chin

Pasażer i linie lotnicze

British Airways zaprezentowały nowe mundury i uniformy

Pasażer i linie lotnicze

Dwunasta trasa British Airways do Francji i rywalizacja z easyJet

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5