Partner serwisu
Biznes i przemysł

Frigate Ecojet, albo Freejet – Rosjanie pokazują wizualizację pasażerskiego giganta

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Frigate Ecojet, albo Freejet – Rosjanie pokazują wizualizację pasażerskiego giganta
Wiz. mat. prasoweFrigate Ecojet z czterema silnikami
Rosjanie od momentu zaprzestania produkcji Iła 96 w wersji pasażerskiej nie produkują już szerokokadłubowych samolotów w wersji pasażerskiej. Ale nie przestają o tym myśleć.

O tym, że Rosjanie chcą zbudować szerokokadłubową pasażerską maszynę wiadomo od kilku miesięcy. W tym celu zawarto porozumienie z Chińczykami, którzy rozpoczęli produkcję swojego średniodystansowego Comaca. Z kolei Rosjanie chcą wnieść w projekt swoje doświadczenie z produkcji MC-21 i wyprodukować dla samolotu silniki. Porozumieniu patronuje sam Władimir Putin.

Najszerszy na rynku

Projekt roboczo otrzymał nazwę Frigate Ecojet, teraz zyskał nazwę Freejet. W przeciwieństwie do Airbusa A380 czy Boeinga 747 znacznej liczby pasażerów nie planuje się umieszczać na dwóch piętrach maszyny, ale na jednym poziomie. Wymusza to budowę bardzo szerokiego, niemającego analogii w innych konstrukcjach, kadłuba. Samolot można więc nazwać superszerokokadłubowym. Będzie mogło nim polecieć do 300 pasażerów. Zasięg w wersji podstawowej ma wynieść 3500 km, z możliwością jego rozszerzenia do 8000. Nie jest to szczególnie dużo jak na tę klasę pojemnościową samolotów.

Zamiast dwóch silników cztery


W stosunku do pierwotnych założeń zmieniono koncepcję napędu samolotu. Napęd samolotu stanowić będą bowiem cztery, a nie dwa silniki. Rosjanie na razie nie dysponują jednostkami napędowymi o dużym ciągu, dlatego chcą użyć czterech silników PD-14, które są w ostatnich fazach testów i w parze napędzać mają mniejszego MC-21. Kierujący projektem Frigate Ecojet Aleksander Klimow powiedział, że decyzja o zabudowie czterech silników przyspieszy prace nad projektem. Możliwy będzie też montaż silników zachodnich, od Pratt&Whitney lub CFM.

Decyzja Rosjan może zaskakiwać. Boeing właśnie przestaje produkować swoje wielkie 747 o większym niż rosyjski samolot zasięgu, coraz większe problemy ze sprzedażą modelu A380 ma też Airbus. Rynek sprzedaży dużych transatlantyków wyraźnie zdominowany jest przez dwusilnikowe samoloty szerokokadłubowe takie jak Boeing 787 Dreamliner i Airbusa A350. Czterosilnikowe samoloty są droższe w eksploatacji ze względu na większą konsumpcję paliwa oraz trudniejszy serwis.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Corendon zaoferuje strefę „Tylko dla dorosłych”

Pasażer i linie lotnicze

Corendon zaoferuje strefę „Tylko dla dorosłych”

Mateusz Kieruzal 26 sierpnia 2023

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Biznes i przemysł

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Mateusz Kieruzal 18 sierpnia 2023

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Nowy kierunek i piąta destynacja Air France na Bliskim Wschodzie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Corendon zaoferuje strefę „Tylko dla dorosłych”

Pasażer i linie lotnicze

Corendon zaoferuje strefę „Tylko dla dorosłych”

Mateusz Kieruzal 26 sierpnia 2023

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Biznes i przemysł

Luftwaffe wycofa A340 szybciej niż planowało

Mateusz Kieruzal 18 sierpnia 2023

Mniejszy zysk i większe przychody Airbusa w półroczu 2023

Biznes i przemysł

Program airbusa A350XWB przekroczył 1000 sprzedanych samolotów

Biznes i przemysł

Nowy kierunek i piąta destynacja Air France na Bliskim Wschodzie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5