Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Enter Air ze stratą netto za pierwszy kwartał


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-06-04 10:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Enter Air ze stratą netto za pierwszy kwartał
fot. Enter Air
Przychody Enter Air w pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 23,2% do 126,5 mln zł ze 102,7 mln zł w analogicznym okresie 2017 roku. Z kolei spółka zanotowała stratę netto na poziomie 4 mln zł wobec 17,2 mln zł zysku w I kw. 2017 roku.
– Pierwszy kwartał to tradycyjnie spokojniejszy czas w naszej branży, w którym przygotowujemy się do sezonu letniego. Przeprowadziliśmy niezbędne przeglądy samolotów, a dodatkowo uruchomiliśmy własną firmę zajmującą się obsługą techniczną, dzięki czemu znaczną część prac przy samolotach będziemy w kolejnych kwartałach robić we własnym zakresie, pozostawiając marżę w grupie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. - Marża uzyskiwana w sezonie zimowym, ze względu na ponoszone koszty przeglądów i przygotowania floty do wysokiego sezonu jest naturalnie niższa niż w kolejnych kwartałach. Dynamiczny wzrost przewozów będzie w pełni widoczny w wynikach Enter Air po zakończeniu sezonu letniego i tak jak w III kwartale roku 2017 spółka powinna odrobić cały wynik z nawiązką – dodaje.

Jest strata

W I kwartale 2018 r. Enter Air wykonał 3778 mln fotelokilometrów, czyli 23,7% więcej niż rok wcześniej. Przychody wzrosły o 23,2% do 126,5 mln zł. Przewoźnik zanotował stratę operacyjną 1,9 mln zł oraz stratę netto na poziomie 4 mln zł.

Niekorzystnie na wynik w analizowanym okresie wpłyną wzrost kosztów przeglądów technicznych samolotów, wynikający wprost ze zwiększenie floty oraz faktu, że większość przeglądów została skumulowana w pierwszym kwartale, tak aby samoloty były w tym roku gotowe do latania wcześniej niż rok temu, ze względu na większe zapotrzebowanie rynku i wcześniejsze rozpoczęcie wysokiego sezonu.

Przed rokiem pozytywnie na wynik I kw. 2017 r. wpływała transakcja wykupu samolotu z leasingu operacyjnego, która jest w tym roku przesunięta na kolejny kwartał. Niekorzystnie na wynik wpłynęły też różnice kursowe.

– W ostatnich miesiącach obserwujemy wzrost cen paliwa lotniczego, jednak ze względu na rozliczenie realnego kosztu paliwa z klientami nie będzie to miało wpływu na nasze wyniki. Pod koniec roku zaczniemy latać na pierwszych MAX-ach, co otworzy nam nowe możliwości i umożliwi wejście na kolejne rynki – mówi Grzegorz Polaniecki.

Enter Air współpracuje z największymi biurami podróży w Polsce: TUI Poland, Rainbow Tours, Itaka Holdings z którymi podpisuje długoterminowe umowy. Łączna wartość umów na 2018 r. podpisanych na rynku polskim i za granicą, ma wartość ponad 1 mld zł.

Nowe samoloty

Istotny krokiem w rozwoju działalności Enter Air było rozpoczęcie w pierwszym kwartale 2018 r. działalności firmy Enter Air Services, która będzie się zajmowała obsługą techniczną i serwisowaniem samolotów przewoźnika. Własna firma w ramach Grupy pozwoli uniezależnić się od usług zewnętrznych podmiotów i przyniesie istotne oszczędności.

Flota przewoźnika to aktualnie 18 Boeingów 737-800. Dwa ostatnie samoloty zostały sprowadzone przed rozpoczęciem sezonu letniego. Dodatkowo od innych przewoźników zostały wyleasingowane dwa Airbusy A320 i w szczycie sezonu wakacyjnego połączenia będą realizowane przez 20 samolotów. Enter Air planuje dalsze rozszerzenie floty, do której pod koniec 2018 r. dołącza dwa samoloty Boeing 737-8 MAX. Przewoźnik ma zamówionych łącznie sześć takich maszyn.

Enter Air kontynuuje politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Podobnie jak w 2017 roku WZA zdecydowało o podziale między akcjonariuszy 9,6 mln zł, czyli 55 gr na akcję.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Enter Air: Jeszcze więcej połączeń dla Itaka Holdings

Biznes i przemysł

Enter Air: Jeszcze więcej połączeń dla Itaka Holdings

Emilia Derewienko 25 kwietnia 2018

Enter Air rekomenduje wypłatę 0,55 zł dywidendy na akcję

Biznes i przemysł

Enter Air rekomenduje wypłatę 0,55 zł dywidendy na akcję

Emilia Derewienko 25 kwietnia 2018

Akcjonariusze Enter Air zgodzili się na publiczną emisję akcji

Biznes i przemysł

Akcjonariusze Enter Air zgodzili się na publiczną emisję akcji

Redakcja 19 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS