Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-08-04 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)
fot. Emirates Press
– Polska potrzebuje nowego dużego lotniska. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że przepustowość warszawskiego portu Chopina właśnie się wyczerpuje. Dlatego z całego serca kibicuję pomysłowi nowego CPK – mówi Maciej Pyrka, Country Manager Emirates w Polsce, w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy.
Łukasz Malinowski, Rynek Lotniczy: Jak z waszej perspektywy wyglądają pomysły na budowę CPK? Czy traktujecie ten projekt jako element strategii rozwoju w Polsce?

Maciej Pyrka, Country Manager Emirates w Polsce: Polska potrzebuje nowego dużego lotniska. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że przepustowość warszawskiego portu Chopina właśnie się wyczerpuje. Dlatego z całego serca kibicuję pomysłowi nowego CPK. Oczywiście, w takich przypadkach możemy się spierać, co do lokalizacji czy szczegółów dotyczących przepustowości. Z punktu widzenia Emirates w Polsce najistotniejsze są 3 elementy: jak szybko nowe lotnisko będzie dostępne dla pasażerów i linii lotniczych, czy port zostanie zaplanowany tak, aby samoloty przystosowane do obsługi powyżej 400 pasażerów mogły bezpiecznie i swobodnie operować a wszyscy pasażerowie komfortowo korzystać z infrastruktury, czy dotarcie do lotniska z centrum miasta nie zajmie więcej niż 30 min. Decydenci powinni wziąć także pod uwagę to w jaki sposób lotnisko przyciągnie podróżnych z innych miast w Polsce, Europie, a także z innych kontynentów. Czy uda się wypracować unikalną formułę, która będzie stanowić o atrakcyjności właśnie tego portu, a przez to o jego konkurencyjności dla innych lotnisk w regionie. Jest wiele przykładów na świecie, gdzie takie założenia przyniosły sukces samemu lotnisku a także miastu z nim związanym.

CPK ma przynieść także rozwój lotniczego cargo w Polsce. Jaka jest skala ładunków przewożona przez was na trasach między Polską a ZEA? Jakie ładunki obecnie dominują w każdym z kierunków?

W ramach operacji SkyCargo linie Emirates zapewniają przedsiębiorcom w Polsce i ZEA połączenia niezbędne do transportu towarów, a co za tym idzie przyczyniają się do umacniania więzi biznesowych pomiędzy dwoma krajami. Od chwili uruchomienia połączenia do końca grudnia 2017 roku na trasie przewieziono blisko 35 tys. ton cargo. Obecnie wśród najczęściej importowanych towarów znajdują się akcesoria odzieżowe, artykuły elektroniczne, sprzęt medyczny i narzędzia. Najważniejsze produkty eksportowe to m.in. leki, kosmetyki, żywność (w tym zwłaszcza świeże owoce) i części samochodowe. Ponadto polski zespół SkyCargo oferuje specjalistyczne usługi przewozu towarów nietypowych, takich jak samochody sportowe czy wiatrakowiec Xenon.

Czy widzicie szansę na zwiększanie lotniczego przewozu towarów? Co decyduje o jego stosunkowo niewielkiej roli w Polsce?

Transport lotniczy jest kapitałochłonny i zależy bezpośrednio od inwestycji w infrastrukturę. Jej koszt powinien się relatywnie szybko zwrócić. Przy niewielkiej liczbie przewożonych towarów cena przestaje być dla spedytorów atrakcyjna, co z kolei powoduje poszukiwanie lotnisk o niższych kosztach i odpływ części towarów do większych portów towarowych z większą dostępnością przewoźników lotniczego cargo.

Fakt ten pokazuje, że korzystanie z transportu lotniczego nie tylko jest związane z zamożnością społeczeństwa, poziomem rozwoju gospodarczego, wielkości eksportu itd., ale zależy też w dużym stopniu od dostępności infrastruktury i liczby linii działających na rynku.

Czy w najbliższym czasie planujecie zatrudnianie pracowników w Polsce? Ile osób z Polski obecnie pracuje w całych Emirates? Czy macie problemy z pozyskaniem pracowników z Polski i pracowników w ogóle?

Obserwujemy generalny trend na rynku, który sprawia, że duże linie lotnicze muszą dostosować się do coraz bardziej konkurencyjnego rynku. Ma to oczywiście bezpośredni wpływ na obsadę kadrową.

Emirates aktualnie bardzo aktywnie rekrutuje załogę. Tylko w Polsce mieliśmy ostatnio spotkania rekrutacyjne, nazywane przez nas Open Days, w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Kolejne tego typu wydarzenia odbędą się we Wrocławiu i Warszawie pod koniec sierpnia. Niedawno rekrutowaliśmy, również w Warszawie, pilotów.

Aktualnie Emirates zatrudnia około 600 Polaków, zarówno członków personelu pokładowego, jak i pilotów. Ogólnie zatrudniamy ponad 20 000 osób z całego świata, które obsługują w powietrzu naszych pasażerów i maszyny.
Nasza działalność rekrutacyjna, a także bieżące dostosowywanie liczebności załogi do każdego z typów samolotów, są elementami codziennych działań biznesowych każdej linii lotniczej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates: Pięć dodatkowych lotów tygodniowo do Amsterdamu

Biznes i przemysł

Emirates: Pięć dodatkowych lotów tygodniowo do Amsterdamu

Emilia Derewienko 06 sierpnia 2018

39 tys. podróży dookoła świata. 10 lat A380 we flocie Emirates

Biznes i przemysł

39 tys. podróży dookoła świata. 10 lat A380 we flocie Emirates

Emilia Derewienko 02 sierpnia 2018

Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1)

Łukasz Malinowski 01 sierpnia 2018

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS