Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2) - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2018-08-04 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates: Kibicujemy Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu (cz. 2)
fot. Emirates Press
– Polska potrzebuje nowego dużego lotniska. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że przepustowość warszawskiego portu Chopina właśnie się wyczerpuje. Dlatego z całego serca kibicuję pomysłowi nowego CPK – mówi Maciej Pyrka, Country Manager Emirates w Polsce, w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy.
Łukasz Malinowski, Rynek Lotniczy: Jak z waszej perspektywy wyglądają pomysły na budowę CPK? Czy traktujecie ten projekt jako element strategii rozwoju w Polsce?

Maciej Pyrka, Country Manager Emirates w Polsce: Polska potrzebuje nowego dużego lotniska. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że przepustowość warszawskiego portu Chopina właśnie się wyczerpuje. Dlatego z całego serca kibicuję pomysłowi nowego CPK. Oczywiście, w takich przypadkach możemy się spierać, co do lokalizacji czy szczegółów dotyczących przepustowości. Z punktu widzenia Emirates w Polsce najistotniejsze są 3 elementy: jak szybko nowe lotnisko będzie dostępne dla pasażerów i linii lotniczych, czy port zostanie zaplanowany tak, aby samoloty przystosowane do obsługi powyżej 400 pasażerów mogły bezpiecznie i swobodnie operować a wszyscy pasażerowie komfortowo korzystać z infrastruktury, czy dotarcie do lotniska z centrum miasta nie zajmie więcej niż 30 min. Decydenci powinni wziąć także pod uwagę to w jaki sposób lotnisko przyciągnie podróżnych z innych miast w Polsce, Europie, a także z innych kontynentów. Czy uda się wypracować unikalną formułę, która będzie stanowić o atrakcyjności właśnie tego portu, a przez to o jego konkurencyjności dla innych lotnisk w regionie. Jest wiele przykładów na świecie, gdzie takie założenia przyniosły sukces samemu lotnisku a także miastu z nim związanym.

CPK ma przynieść także rozwój lotniczego cargo w Polsce. Jaka jest skala ładunków przewożona przez was na trasach między Polską a ZEA? Jakie ładunki obecnie dominują w każdym z kierunków?

W ramach operacji SkyCargo linie Emirates zapewniają przedsiębiorcom w Polsce i ZEA połączenia niezbędne do transportu towarów, a co za tym idzie przyczyniają się do umacniania więzi biznesowych pomiędzy dwoma krajami. Od chwili uruchomienia połączenia do końca grudnia 2017 roku na trasie przewieziono blisko 35 tys. ton cargo. Obecnie wśród najczęściej importowanych towarów znajdują się akcesoria odzieżowe, artykuły elektroniczne, sprzęt medyczny i narzędzia. Najważniejsze produkty eksportowe to m.in. leki, kosmetyki, żywność (w tym zwłaszcza świeże owoce) i części samochodowe. Ponadto polski zespół SkyCargo oferuje specjalistyczne usługi przewozu towarów nietypowych, takich jak samochody sportowe czy wiatrakowiec Xenon.

Czy widzicie szansę na zwiększanie lotniczego przewozu towarów? Co decyduje o jego stosunkowo niewielkiej roli w Polsce?

Transport lotniczy jest kapitałochłonny i zależy bezpośrednio od inwestycji w infrastrukturę. Jej koszt powinien się relatywnie szybko zwrócić. Przy niewielkiej liczbie przewożonych towarów cena przestaje być dla spedytorów atrakcyjna, co z kolei powoduje poszukiwanie lotnisk o niższych kosztach i odpływ części towarów do większych portów towarowych z większą dostępnością przewoźników lotniczego cargo.

Fakt ten pokazuje, że korzystanie z transportu lotniczego nie tylko jest związane z zamożnością społeczeństwa, poziomem rozwoju gospodarczego, wielkości eksportu itd., ale zależy też w dużym stopniu od dostępności infrastruktury i liczby linii działających na rynku.

Czy w najbliższym czasie planujecie zatrudnianie pracowników w Polsce? Ile osób z Polski obecnie pracuje w całych Emirates? Czy macie problemy z pozyskaniem pracowników z Polski i pracowników w ogóle?

Obserwujemy generalny trend na rynku, który sprawia, że duże linie lotnicze muszą dostosować się do coraz bardziej konkurencyjnego rynku. Ma to oczywiście bezpośredni wpływ na obsadę kadrową.

Emirates aktualnie bardzo aktywnie rekrutuje załogę. Tylko w Polsce mieliśmy ostatnio spotkania rekrutacyjne, nazywane przez nas Open Days, w Warszawie, Krakowie i Katowicach. Kolejne tego typu wydarzenia odbędą się we Wrocławiu i Warszawie pod koniec sierpnia. Niedawno rekrutowaliśmy, również w Warszawie, pilotów.

Aktualnie Emirates zatrudnia około 600 Polaków, zarówno członków personelu pokładowego, jak i pilotów. Ogólnie zatrudniamy ponad 20 000 osób z całego świata, które obsługują w powietrzu naszych pasażerów i maszyny.
Nasza działalność rekrutacyjna, a także bieżące dostosowywanie liczebności załogi do każdego z typów samolotów, są elementami codziennych działań biznesowych każdej linii lotniczej.




Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates: Pięć dodatkowych lotów tygodniowo do Amsterdamu

Biznes i przemysł

Emirates: Pięć dodatkowych lotów tygodniowo do Amsterdamu

Emilia Derewienko 06 sierpnia 2018

39 tys. podróży dookoła świata. 10 lat A380 we flocie Emirates

Biznes i przemysł

39 tys. podróży dookoła świata. 10 lat A380 we flocie Emirates

Emilia Derewienko 02 sierpnia 2018

Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1)

Pasażer i linie lotnicze

Emirates: Nie musimy obniżać cen (cz. 1)

Łukasz Malinowski 01 sierpnia 2018

 

Modlin: Koniec remontu nawierzchni pasa startowego

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Koniec remontu nawierzchni pasa startowego

09 sierpnia 2018

Na Chopinie już spokojnie po przelocie samolotu pomiarowego

Infrastruktura i lotniska

Na Chopinie już spokojnie po przelocie samolotu pomiarowego

08 sierpnia 2018

Ryanair odwołuje kolejne loty

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair odwołuje kolejne loty

08 sierpnia 2018

Modlin: Lipiec najlepszym miesiącem w historii lotniska

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Lipiec najlepszym miesiącem w historii lotniska

08 sierpnia 2018

Wielka Brytania chce linii łączącej lotniska z trasą KDP

Infrastruktura i lotniska

Wielka Brytania chce linii łączącej lotniska z trasą KDP

08 sierpnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS