Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

EgyptAir odbiera kolejnego Dreamlinera. Pierwszy tak długi lot 787 na biopaliwie


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-07-25 13:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

EgyptAir odbiera kolejnego Dreamlinera. Pierwszy tak długi lot 787 na biopaliwie
Fot. Boeing
Boeing dostarczył dziś piąty egzemplarz samolotu B787 Dreamliner dla linii EgyptAir. Narodowy przewoźnik Egiptu skorzystał z nowego programu Boeinga i napełnił swój odrzutowiec biopaliwem na lot z Seattle do Kairu, podkreślając dążenie linii lotniczej do poprawy wydajności i trwałości swoich operacji.
Podczas lotu do swojej bazy w Kairze, EgyptAir stał się pierwszym operatorem, który skorzystał z nowego programu Boeinga, oferującego operatorom możliwość korzystania z biopaliwa podczas lotów dostawczych. Wykazano, że zrównoważone paliwa lotnicze zmniejszają emisję dwutlenku węgla nawet o 80 proc. przez cały okres użytkowania maszyny. Lot rejsowy o długości niespełna 11 tys. km z Seattle do Kairu to najdłuższy lot dostawy 787 z wykorzystaniem zrównoważonego paliwa.

– Jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój naszych linii lotniczych i wspieranie wysiłków lotnictwa komercyjnego w celu ochrony środowiska – mówi Ahmed Adel, prezes i dyrektor generalny EgyptAir Holding Company. – Boeing 787-9 Dreamliner doskonale pasuje do naszej sieci i zapewnia naszym klientom odpowiedzialny wybór podróży lotniczych – dodaje.

Samolot B787 Dreamliner został zaprojektowany z myślą o najwyższej wydajności paliwowej i ekologiczności. Jego lekkie materiały kompozytowe, wysokowydajne silniki i inne ulepszenia aerodynamiczne zmniejszają zużycie paliwa i emisję o od 20 do 25 proc. w porównaniu do innych maszyn. Globalna flota Dreamlinerów zaoszczędziła 37 mld funtów paliwa od czasu wejścia na rynek w 2011 roku – co stanowi równowartość 10 mln samochodów z drogi na rok.

Egipskie linie zamówiły w 2017 roku w sumie sześć Dreamlinerów 787-9, podpisując umowę z firmą AerCap z Dublina na długoterminowy leasing. Odebrany właśnie B787 jest piątym i przedostatnim z tego zamówienia. Wybór tego samolotu ma wesprzeć linie w dążeniu do przejścia 2/3 floty przewoźnika na nową technologię do roku 2021.

– Cieszymy się, że możemy wspierać strategię odnawiania floty EgyptAir i być częścią tego kamienia milowego w branży – mówi Aengus Kelly, dyrektor generalny AerCap, największego leasingodawcy Dreamlinerów na świecie. Firma zarządza liczbą 114 tego typu samolotów.

Boeing jest liderem branży w promowaniu rozwoju zrównoważonego paliwa lotniczego. Badania, testy i rygorystyczny przegląd prowadzony przez firmę – we współpracy z innymi producentami silników oraz zainteresowanymi stronami z branży lotniczej – doprowadziły do zatwierdzenia pierwszej regulacji dot. zrównoważonego paliwa dla lotnictwa komercyjnego w 2011 roku. Od tego czasu linie lotnicze na całym świecie wykonały prawie 190 tys. lotów pasażerskich na mieszance zrównoważonego i konwencjonalnego paliwa.

EgyptAir użył biopaliwa wyprodukowanego przez World Energy w rafinerii w Paramount w Kalifornii, pierwszego obiektu zaprojektowanego do produkcji paliwa lotniczego na skalę komercyjną. Wykonane z odpadów rolniczych paliwo jest certyfikowane do użytku komercyjnego i może być mieszane z konwencjonalnym paliwem odrzutowym bez modyfikacji samolotów, silników lub infrastruktury paliwowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
EgyptAir odebrał pierwszego Dreamlinera

Pasażer i linie lotnicze

EgyptAir odebrał pierwszego Dreamlinera

Piotr Bożyk 01 kwietnia 2019

EgyptAir potwierdzają zamówienie na 24 Bombardiery CS300

Biznes i przemysł

EgyptAir potwierdzają zamówienie na 24 Bombardiery CS300

Emilia Derewienko 03 stycznia 2018

EgyptAir zamawiają 24 Bombardiery CS300

Biznes i przemysł

EgyptAir zamawiają 24 Bombardiery CS300

Magdalena Wosińska 16 listopada 2017

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5