Niskokosztowa linia lotnicza z Arabii Saudyjskiej i narodowy przewoźnik Senegalu zamówiły samoloty od europejskiego producenta. Flynas jest zainteresowany pozyskaniem dziesięciu A321XLR, z kolei Air Senegal podpisał list intencyjny na zakup ośmiu A220-300.
Flynas to pierwsza linia lotnicza z Arabii Saudyjskiej stosująca niskokosztowy model biznesowy. W 2016 r. linia ta podpisała umowę na 80 maszyn z rodziny A320neo i obecnie obsługuje flotę 27 sztuk A320ceo i 4 sztuk A320neo.
Air Senegal jest obecna na niebie od maja 2018 roku.
Pisaliśmy już o tej linii przy okazji odbioru przez nią pierwszego A330neo. Była to pierwsza maszyna tego typu, jaka znalazła się we flocie afrykańskiej linii lotniczej. Teraz przewoźnik z byłej francuskiej kolonii zdecydował się na pozyskanie bardziej typowego dla afrykańskiego nieba samolotu.
– Liczba A220 w Afryce stale rośnie i z dumą dołączamy do naszych partnerów narodowego przewoźnika Senegalu. A220, oferując najniższe koszty operacyjne w swojej kategorii, jest najlepszym wyborem dla linii dążących do uruchamiania nowych tras krajowych i międzynarodowych – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.
– Nowe samoloty przyczynią się do rozwoju naszej sieci połączeń do Europy i regionalnych do państw naszego regionu Afryki. W połączeniu z naszym wciąż świeżym nabytkiem, jakim jest A330neo, nasza flota złożona z maszyn Airbusa ujawnia ambicje Air Senegal, by oferować naszym pasażerom najlepsze wrażenia z podróży – powiedział dyrektor generalny Ibrahima Kane Air Senegal.