Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

British Airways usunęły A380 z rozkładów rejsów w sezonie zimowym


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-09-04 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/OAG

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

British Airways usunęły A380 z rozkładów rejsów w sezonie zimowym
fot. Heathrow Airport
Linie lotnicze British Airways usunęły z rozkładów rejsów w najbliższym sezonie zimowym wszystkie airbusy A380 - informuje serwis OAG.
Żaden Super Jumbo narodowego przewoźnika Wielkiej Brytanii nie poleci z pasażerami przynajmniej do wiosny przyszłego roku. W systemach rezerwacji jednych z największych linii lotniczych Europy nie ma przypisanych do rejsów dwupokładowych i czterosilnikowych samolotów.

Wcześniej British Airways przymierzały się do długodystansowych lotów A380 jeszcze w tym roku w kierunku Dubaju, Johannesburga, Los Angeles, Miami, San Francisco oraz Singapuru. Ostatecznie jednak zaniechano tych planów. Niemniej zarządzający narodowym przewoźnikiem Wielkiej Brytanii zapewniają, że optymistycznie podchodzą do operacji lotniczych realizowanych z pomocą Super Jumbo w perspektywie średnioterminowej.

Los tuzina największych samolotów pasażerskich świata we flocie British Airways był długo niepewny. Wybuch pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 przypieczętował bowiem koniec A380 u takich przewoźników jak Air France, Etihad Airways, Qatar Airways, Malaysia Airlines czy Thai Airways. Za kilka lat podobny los spotka maszyny Korean Air.

Regularne rejsy pasażerskie z wykorzystaniem Super Jumbo realizują aktualnie jedynie Emirates i rzadziej China Southern Airlines oraz All Nippon Airways. A380 nie skreślają jeszcze z planów na przyszłość Singapore Airlines, Qantas, a nawet Lufthansa, która wcześniej skłaniała się do wycofania z floty tych samolotów. – Nie jesteśmy jeszcze pewni, kiedy dokładnie wrócą do obsługi pasażerów. Są w naszych planach, chociaż obecnie nie latają – sygnalizował dla "The Independent" w marcu Sean Doyle, prezes British Airways.

Dlaczego narodowy przewoźnik Wielkiej Brytanii potrzebuje wciąż A380? Ograniczone możliwości portu Londyn-Heathrow sprawiają, że idealnie pasują na trasach do węzłów komunikacyjnych o podobnie dużym zagęszczeniu, takich jak Los Angeles, gdzie dwa loty mniejszymi samolotami można zastąpić jednym rejsem Super Jumbo. Taki ruch uruchomiłby z kolei dodatkowe możliwości na innym połączeniu długodystansowym.

Niespełna przed miesiącem British Airways przedłużyły umowę z Lufthansa Technik na usługi utrzymania technicznego dla swoich A380. Kontrakt będzie obowiązywał od sierpnia 2022 roku przez ponad pięć lat i obejmie wykonywane w Manili na Filipinach usługi techniczne dla dwunastu Super Jumbo. Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
British Airways odkładają wznowienie lotów do Buenos Aires przez Sao Paulo

Pasażer i linie lotnicze

British Airways odkładają wznowienie lotów do Buenos Aires przez Sao Paulo

Rafał Dybiński 27 sierpnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5