Bombardier zapowiada, że w 2018 roku dostarczy samoloty CSeries liniom Delta Air. Opóźnienia w dostawie miały związek z wojną handlową z Boeingiem, do której włączyła się Komisja Handlu Międzynarodowego (ITC). Dzięki wygranej sprawie Bombardier może rozpocząć proces przenoszenia maszyn z fabryki Mirabel prosto do klienta.
Boeing złożył skargę na Bombardiera o to, że nielegalne subwencje władz kanadyjskich dla Bombardiera pozwoliły na dumping cenowy przy sprzedaży maszyn. Wojna handlowa dotyczyła dokładnie transakcji producenta z Delta Airlines zawartej w 2016 roku. Linie miały kupić CSeries, płacąc producentowi za każdy samolot po 20 milionów dolarów, choć cena katalogowa maszyny wynosi ok. 32 miliony dolarów. W opinii Boeinga wsparcie Bombardiera przez kanadyjskie władze osłabiło konkurencyjność samolotów 737. Z tym argumentem nie zgodziła się jednak Komisja Handlu Międzynarodowego, która zasądziła na korzyść Bombardiera i
uniewinniła go od stawianych mu zarzutów.
Spór spowodował wstrzymanie transakcji, jednak korzystny dla Bombardiera wyrok pozwoli mu sfinalizować umowę. Pierwszym terminem dostaw miał być kwiecień 2018 roku. Ze względu na spore obawy co do przyszłości współpracy Bombardier zaangażował do programu CSeries
Airbusa, który to otworzył linię montażową w Alabamie.
Podczas konferencji prasowej prezes Bombardiera Alain Bellemare
poinformował, że rok 2018 będzie przełomowy dla koncernu, bo wejdzie on w „fazę silnego wzrostu”. W 2017 roku zysk Bombardiera przed opodatkowaniem wzrósł o 57% rok do roku, z 427 mln do 672 mln dolarów. Ostateczne wyniki były o 200 mln dolarów lepsze od prognoz analityków. Nadmierna wydajność pozwoliła firmie Bombardier zakończyć rok z saldem gotówkowym w wysokości 3,1 mld dolarów.
W latach 2017-2036 Bombardier
zapowiedział także ekspansję na Azję i Pacyfik. Analitycy wskazują, że region przyjmie 2050 samolotów, czyli 16 procent światowego rynku dla 12.550 samolotów o wartości 820 miliardów dolarów. Stany Zjednoczone powinny dostarczyć 1050 dużych samolotów regionalnych (od 50 do 100 miejsc) i 1000 samolotów (od 100 do 150 miejsc).