Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing z kontraktem zbrojeniowym


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-03-25 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ konflikty.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing z kontraktem zbrojeniowym
fot. Wikipedia
Boeing zdobył wieloletni kontrakt na modernizację siedemdziesięciu ośmiu myśliwców F/A-18E/F Block II Super Hornet do wersji Block III. Całkowita wartość umowy sięga 4 miliardów dolarów, a prace modernizacyjne rozpoczną się na początku przyszłej dekady.
Wyciągnięcie ręki do Boeinga

Po serii gigantycznych spadków giełdowych, coraz poważniejszych doniesieniach o nieprawidłowościach przy certyfikacji boeingów 737 MAX, wieściach o prawdopodobnej utracie kontraktu na prace dla NASA i rezygnacji pierwszych linii z umowy z amerykańskim producentem na dostawy MAX-ów, przyszła informacja „na otarcie łez”.

Reprezentujący Boeinga Dan Gillian powiedział, że podpisanie wieloletniej umowy pozwala lepiej zaplanować wszystkie prace, dzięki czemu państwo, a tym samym podatnicy, zaoszczędzi minimum 395 milionów dolarów.

– Wieloletnia umowa pozwala całemu zespołowi odpowiedzialnemu za F/A-18 podpisanie umów z poddostawcami na przynajmniej trzy lata do przodu. To znacznie tańsze rozwiązanie niż podpisywanie nowych umów co rok – powiedział Gillian. – Obu stronom ułatwia to planowanie i jesteśmy wdzięczni marynarce wojennej za taką formę kontraktu – dodał przedstawiciel producenta.

W 2017 roku Boeing zaproponował US Navy modernizację posiadanych samolotów do wersji Block III. Teraz, podczas potężnego kryzysu producenta związanego z katastrofami dwóch 737 MAX, marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych zdecydowała się podjąć korzystną dla Boeinga decyzję.

Co się zmieni

Dzięki modernizacji do wersji Block III resurs płatowca zostanie zwiększony z sześciu do dziesięciu tysięcy godzin. Ponadto unowocześnieniu ulegnie duża część awioniki. Głównym punktem modernizacji jest zainstalowanie szybkiego łącza wymiany danych, dzięki czemu Super Hornety Block III będą mogły błyskawicznie przekazywać i odbierać w czasie rzeczywistym duże ilości danych z innych myśliwców i samolotów wczesnego ostrzegania E-2D.

Ponadto samoloty zostaną wyposażone w termonamierniki drugiej generacji. Urządzenia te pozwalają na wykrywanie samolotów w podczerwieni, dzięki czemu nie ma konieczności używania radaru i myśliwiec namierzający jest trudniejszy do wykrycia przez ofiarę. Dzięki dodaniu zaawansowanego komputera do analizy danych i wspomnianego łącza wymiany danych pojedynczy myśliwiec, uzyskując dane z dwóch lub więcej termonamierników z różnych myśliwców, będzie w stanie zaatakować cel rakietami bez konieczności włączania radaru. Przy wykorzystaniu tylko jednego sensora cel można wykryć, ale dane będą zbyt mało precyzyjne do wypracowania danych do strzelania rakietami średniego lub dalekiego zasięgu.

Zmodernizowane myśliwce zostaną także wyposażone w konforemne zbiorniki paliwa, a nieco zmodyfikowany płatowiec ma mieć mniejszą skuteczną powierzchnię odbicia.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Garuda: Pasażerowie nie chcą MAX-ów. Rezygnujemy z zamówienia

Biznes i przemysł

Garuda: Pasażerowie nie chcą MAX-ów. Rezygnujemy z zamówienia

Aleksander Domański 22 marca 2019

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Biznes i przemysł

FAA i Boeing z poważnymi zarzutami o certyfikację B737 MAX

Piotr Bożyk 22 marca 2019

Prezentacja CityAirbus. Coraz bliżej do wprowadzenia pionowzlotów

Biznes i przemysł

Prezentacja CityAirbus. Coraz bliżej do wprowadzenia pionowzlotów

Aleksander Domański 19 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5