Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing średniego segmentu (NMA) we flocie Emirates? „Raczej wątpliwe”


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-06-05 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing średniego segmentu (NMA) we flocie Emirates? „Raczej wątpliwe”
fot. Wikimedia/ Mehdi Nazarinia
Czy we flocie Emirates będzie miejsce dla nowego typu maszyny Boeinga? Dyrektor linii Tim Clark jest ostrożny z deklaracjami. – Być może jest na to rynek, choć producent będzie musiał wziąć pod uwagę różne oczekiwania ze strony przewoźników Azji i Pacyfiku oraz USA – powiedział podczas konferencji w Sydney.
To właśnie przez różne wymagania linii Boeingowi będzie trudno zdefiniować powszechnie akceptowaną dla wszystkich stron konfigurację samolotu. Zasięg, pojemność i ładowność będą kluczowe przy konstrukcji modelu.
Maszyna ma pomieścić 220-270 pasażerów i mieć zasięg 5000 mil morskich. Byłby tańszy w eksploatacji o 40 proc. od niektórych szerokokadłubowych, ale o krótszym zasięgu, z kolei zapewniałby liniom o 30-40 proc. większe przychody od wąskokadłubowych przy nieco większym albo żądnym koszcie dodatkowym. Swoje zainteresowanie nimi wyraziły linie American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines.

Clark zasugerował, że Emirates prawdopodobnie nie będą zainteresowani Boeingiem średniego zasięgu (NMA), ale być może klientem programu zostanie siostrzana spółka dubajskich linii – flyDubai. Aktualnie przewoźnik dysponuje flotą 738.

Emirates kupiły również 40 787-10 podczas Dubai Air Show. Dostarczenie maszyn opóźnia się z powodu usterek w silnikach. Na wniosek agencji lotniczych FAA i EASA linie lotnicze będą musiały dostarczyć dane o tym, jak często zgłaszają usterki w silnikach Trent 1000. Rolls Royce produkuje silniki z przeznaczeniem dla Boeingów 787.

Skutki awarii Trent 1000 w zeszłym roku dotkliwie odczuły już chociażby Air New Zeland oraz ANA. Wówczas przyczyną usterki były problemy z powłokami łopatek sprężarki osiowej komory ciśnienia pośredniego (intermediate pressure turbine – IPT) korodującymi w wysokiej temperaturze przez związki siarki zawarte w atmosferze. Samoloty obsługujące loty Air New Zealand z Auckland do Tokio Narity oraz do Buenos Aires były z tego powodu zmuszone do zawrócenia, po tym gdy wkrótce po starcie na pokładach maszyn pojawiły się problemy mechaniczne.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
IAG zawiesza negocjacje ws. A380

Biznes i przemysł

IAG zawiesza negocjacje ws. A380

Magdalena Wosińska 01 czerwca 2018

Dubajski leasingodawca sprzedaje 16 samolotów. Wśród nich A330

Biznes i przemysł

Dubajski leasingodawca sprzedaje 16 samolotów. Wśród nich A330

Magdalena Wosińska 03 czerwca 2018

 

Jak Lotnisko Chopina dzieli posłów PiS-u

Infrastruktura i lotniska

Jak Lotnisko Chopina dzieli posłów PiS-u

06 czerwca 2018

Babimost z dwucyfrowym wzrostem za maj

Infrastruktura i lotniska

Babimost z dwucyfrowym wzrostem za maj

06 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS