Boeing średniego segmentu (NMA) we flocie Emirates? „Raczej wątpliwe” - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Boeing średniego segmentu (NMA) we flocie Emirates? „Raczej wątpliwe”


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2018-06-05 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl/ atwonline.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Boeing średniego segmentu (NMA) we flocie Emirates? „Raczej wątpliwe”
fot. Wikimedia/ Mehdi Nazarinia
Czy we flocie Emirates będzie miejsce dla nowego typu maszyny Boeinga? Dyrektor linii Tim Clark jest ostrożny z deklaracjami. – Być może jest na to rynek, choć producent będzie musiał wziąć pod uwagę różne oczekiwania ze strony przewoźników Azji i Pacyfiku oraz USA – powiedział podczas konferencji w Sydney.
To właśnie przez różne wymagania linii Boeingowi będzie trudno zdefiniować powszechnie akceptowaną dla wszystkich stron konfigurację samolotu. Zasięg, pojemność i ładowność będą kluczowe przy konstrukcji modelu.
Maszyna ma pomieścić 220-270 pasażerów i mieć zasięg 5000 mil morskich. Byłby tańszy w eksploatacji o 40 proc. od niektórych szerokokadłubowych, ale o krótszym zasięgu, z kolei zapewniałby liniom o 30-40 proc. większe przychody od wąskokadłubowych przy nieco większym albo żądnym koszcie dodatkowym. Swoje zainteresowanie nimi wyraziły linie American Airlines, Delta Air Lines i United Airlines.

Clark zasugerował, że Emirates prawdopodobnie nie będą zainteresowani Boeingiem średniego zasięgu (NMA), ale być może klientem programu zostanie siostrzana spółka dubajskich linii – flyDubai. Aktualnie przewoźnik dysponuje flotą 738.

Emirates kupiły również 40 787-10 podczas Dubai Air Show. Dostarczenie maszyn opóźnia się z powodu usterek w silnikach. Na wniosek agencji lotniczych FAA i EASA linie lotnicze będą musiały dostarczyć dane o tym, jak często zgłaszają usterki w silnikach Trent 1000. Rolls Royce produkuje silniki z przeznaczeniem dla Boeingów 787.

Skutki awarii Trent 1000 w zeszłym roku dotkliwie odczuły już chociażby Air New Zeland oraz ANA. Wówczas przyczyną usterki były problemy z powłokami łopatek sprężarki osiowej komory ciśnienia pośredniego (intermediate pressure turbine – IPT) korodującymi w wysokiej temperaturze przez związki siarki zawarte w atmosferze. Samoloty obsługujące loty Air New Zealand z Auckland do Tokio Narity oraz do Buenos Aires były z tego powodu zmuszone do zawrócenia, po tym gdy wkrótce po starcie na pokładach maszyn pojawiły się problemy mechaniczne.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
IAG zawiesza negocjacje ws. A380

Biznes i przemysł

IAG zawiesza negocjacje ws. A380

Magdalena Wosińska 01 czerwca 2018

Dubajski leasingodawca sprzedaje 16 samolotów. Wśród nich A330

Biznes i przemysł

Dubajski leasingodawca sprzedaje 16 samolotów. Wśród nich A330

Magdalena Wosińska 03 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS